Main menu

Mιχάλης Γεωργιάδης
Κυριακή, 24 Σεπτεμβρίου 2017 - 5:36μμ

11 αριστουργήματα του Pininfarina που δεν είναι Ferrari

Αν και το όνομά του έχει συνδεθεί με την Ferrari, ο Pininfarina έχει σχεδιάσει αριστουργήματα και για άλλους κατασκευαστές.

Ο μεγάλος Ιταλός σχεδιαστής και καροσερίστας ξεκίνησε να δημιουργεί το 1930. Έχει συνδέσει το όνομά του με την Ferrari. Ωστόσο έχει δημιουργήσει αριστουργήματα και για λογαριασμό άλλων κατασκευαστών. Κάποια μάλιστα υπήρξαν αρκετά προσιτά αυτοκίνητα, εκλαϊκεύοντας κατά κάποιον τρόπο την υψηλή αισθητική.

Peugeot 504
Από την συνεργασία του Pininfarina με Γάλλους κατασκευαστές προκύπτει πάντα εξαιρετικό αποτέλεσμα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το διακριτικά όμορφο Peugeot 504, τόσο στην Coupé όσο και στην Cabriolet εκδοχή του, με τις εκλεπτυσμένες και κομψές γραμμές του.

Alfa Romeo GTV
Η Alfa Romeo GTV είναι από τα αξιοθαύμαστα σχήματα του Pininfarina. Ανήκει στην μοντέρνα εποχή αλλά είναι ένα σχήμα κλασικό και διαχρονικό όσο αυτά που δημιουργούσε στα ‘60s. Ενώ το περίγραμμα είναι λιτό κι απέριττο, ενσωματώνει αρμονικά πολλά highlights: Τους διπλούς εμπρός προβολείς, το καπό που ανοίγει μαζί με τα εμπρός φτερά, την χαρακτηριστική διαγώνια μαχαιριά στα πλευρά και την ουρά Kamm με την ενιαία γραμμή των φώτων.

Alfa Romeo Spider
Από τις περιπτώσεις που το σχήμα από μόνο του αρκεί ώστε το αυτοκίνητο να γίνει εμπορική επιτυχία και κλασικό από την πρώτη στιγμή. Η πρώτη παρουσιάστηκε το 1966 και ήταν τόσο διαχρονική που έμεινε στην παραγωγή με ελάχιστες σχεδιαστικές αλλαγές, κυρίως στο πίσω μέρος, ως το 1994.

Cisitalia 202
Είναι πολύ κρίμα που κατασκευάστηκαν μόλις δύο. Η μία από αυτές εκτίθεται στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης, ως ένα από τα αυτοκίνητα με τη μεγαλύτερη σχεδιαστική επιρροή που στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ο Pininfarina σχεδιάζει αυτοκίνητα τα οποίο ο κόσμος αντιλαμβάνεται ως έργο τέχνης. Κάτι λέει.

FIAT 124 Sport Spider
Ένα FIAT που συνδύαζε δυναμισμό, σπορ χαρακτήρα, πολυτέλεια και καλό γούστο σε βαθμό που να υποστηρίζει τον χαρακτηρισμό Maserati του φτωχού. Η σύγχρονη εκδοχή μιμείται εκείνες τις γραμμές, αλλά δεν φτάνει στο ίδιο επίπεδο κομψότητας και γοητείας.

Lancia Aurelia Spider
Η Ghia είχε σχεδιάσει την Aurelia Coupé, αλλά ο Pininfarina προσελήφθη για να σχεδιάσει την Spider. Το αποτέλεσμα ήταν άκρως γοητευτικό, ιδιαίτερα με ανοιχτή την οροφή. Είχε ιδανικές αναλογίες για roadster, μια επιβλητική κάθετη μάσκα, τονισμένους θόλους τροχών και ανασηκωμένα πίσω φτερά που έδιναν σπορ χαρακτήρα.

Lancia Flaminia
Η Flaminia είχε πολλά κοινά μηχανικά μέρη με την Aurelia, αλλά η εμφάνιση ήταν αρκετά ξεχωριστή ώστε να μην υπάρχει σύγχυση μεταξύ των δύο. Ο Pininfarina της έδωσε την δική της ταυτότητα, αποδεικνύοντας ότι μπορεί να μεγαλουργήσει δουλεύοντας πάνω στον άχαρο μεγάλο όγκο ενός σεντάν, και όχι μόνο στις μαζεμένες διαστάσεις ενός κουπέ.

Maserati GranTurismo
Αν και είναι στην παραγωγή σχεδόν δέκα χρόνια, δείχνει ακόμη όμορφη, σύγχρονη και εξελίσσεται σε ένα διαχρονικό classic. Η Maserati δεν σκοπεύει να την αντικαταστήσει σύντομα, εξελίσσοντας διαρκώς το μηχανολογικό της πακέτο και προσθέτοντας νέες εκδόσεις. Ο τρόπος που η αριστοκρατική γοητεία της συνδυάζεται με δυναμισμό, ορίζει το ιδανικό GT.

MG MGB GT
Η MG είχε ήδη στα χέρια της ένα υπέροχο σχήμα, στην εικόνα του MGB. Αλλά όταν θέλησαν να δημιουργήσουν πάνω σε αυτό μια κουπέ έκδοση ζήτησαν από τον Pininfarina να αναλάβει τον ανασχεδιασμό και να προσαρμόσει την οροφή. Το αποτέλεσμα εκτός από ομορφιά πρόσθεσε στο αυτοκίνητο και πρακτικότητα.

Nash-Healey
Ύστερα από το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο η αγορά των σπορ αυτοκινήτων άρχισε να ανθεί στις ΗΠΑ. Η Nash αποφάσισε να ανέβει στο τρένο, προσφέροντας το δικό της σπορ αυτοκίνητο, το Nash-Healey. Η παραγωγή του οποίου ήταν μια πρώτη έκφραση της έννοιας της παγκοσμιοποίησης. Πωλούνταν στις ΗΠΑ, αλλά σχεδιάστηκε στην Ιταλία από τον Pininfarina και έφερε μηχανικά μέρη της βρετανικής Healey.

Peugeot 406 Coupé
Ήταν αρκετά όμορφο και ως μπερλίνα, αλλά όχι κάτι πραγματικά ξεχωριστό. Η κουπέ εκδοχή ήταν πιο ιδιαίτερη. Δεν είχε την αγριάδα ενός σπορ μοντέλου, αλλά την κομψή γοητεία ενός άνετου GT.

[Πηγή R&T]

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία