Πωλούνται οι δύο πρώτες Pontiac Firebird

Πωλούνται οι δύο πρώτες Pontiac Firebird

Οι δύο πρώτες Pontiac Firebird που βγήκαν από το εργοστάσιο, μια κουπέ και μια κόνβερτιμπλ, αυτές με VIN #001 και VIN #002 πωλούνται ως ζεύγος.

Αν θέλετε ένα κομμάτι από την αμερικανική αυτοκινητική ιστορία, δεν έχετε παρά να απευθυνθείτε στις δημοπρασίες Barrett-Jackson's Las Vegas και να χτυπήσετε αυτό εδώ το ζευγάρι.

Πρόκειται για τα δύο πρώτα αυτοκίνητα που βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής. Το κόκκινο drop-top έχει το VIN #001 και το άλλο το VIN #002, και είναι σε πολύ καλή κατάσταση. Και τα δύο τους έχουν αποκατασταθεί πλήρως, ύστερα από την ανακάλυψή τους σε ιδιωτική συλλογή. Η GM αρχικά χρησιμοποιούσε τα αυτοκίνητα αυτά για Σαλόνια Αυτοκινήτου και διαφημιστικούς σκοπούς, αλλά στη συνέχεια πουλήθηκαν σε ιδιώτες. Παραδόξως, συμβίωσαν επίσης ως ζευγάρι σε όλο τους το βίο ως κλασικά αυτοκίνητα, οπότε και η Barrett-Jackson τα διαθέτει με τον ίδιο τρόπο.

Η Pontiac Firebird που παρουσιάστηκε στα μέσα του 1967 αποτελούσε την πολυτελή έκδοση της Chevrolet Camaro του 1966. Η έλευσή της στην αγορά έγινε επί της θητείας του John Z. DeLorean στην Pontiac και πέρα από τις ανταγωνιστικές επιδόσεις ενός ponycar φορτώθηκε και με σημαντικά πλούσιο εξοπλισμό. Στα στάνταρ περιλαμβάνονταν μπάκετ, ζώνες ασφαλείας και 3άρι αυτόματο σασμάν. Ο κατάλογος των έξτρα ήταν ατελείωτος με 4τάχυτο χειροκίνητο σασμάν, στροφόμετρο, air conditioner, ραδιόφωνο AM/FM, εμπρός κάθισμα-πάγκος, εμπρός δισκόφρενα, υδραυλική υποβοήθηση φρένων, υδραυλικό τιμόνι, λάστιχα με πλευρικές κόκκινες γραμμές, cruise control και κουκούλα αυτοκινήτου.

Από το 1967 έως το 1969, η Firebird φορούσε κάτω από το καπό κι έναν περίεργο συνδυασμό με 6κύλινδρο σε σειρά με έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής που ανέπνεε μέσω ενός 4πλού καρμπιρατέρ Rochester Quadra-Jet, στα μοντέλα Sprint, με 215 άλογα. Οι στάνταρ 6κύλινδρες των 230 cid ήταν 155 και 165 άλογα. Τα μοτέρ V8 ήταν 326 και 400 cid.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Μια υπέροχη Pontiac Firebird Trans Am σας περιμένει

Οι Firebird άλλαξαν ελάχιστα το 1968, οπότε και καταργήθηκαν τα παραθυράκια εξαερισμού και τοποθετήθηκαν πλευρικά φώτα. Επίσης ανασχεδιάστηκε ο 6κύλινδρος σε σειρά ενώ, στο μέσον του έτους, ο Ram Air II 400 V8 ανέβασε 340 άλογα και έγινε το πιο ισχυρό μοτέρ της γκάμας.

Η Firebird ανασχεδιάστηκε το 1969 και κατά τη διάρεκια του ίδιου έτους παρουσιάστηκε η πρώτη Trans Am Firebird. Από αυτά κατασκευάστηκαν 689 κουπέ και οκτώ κόνβερτιμπλ. Ο 400άρης V8 ήταν το στάνταρ μοτέρ στα μοντέλα Trans Am και Firebird 400. Εκείνη την εποχή η Ram Air IV V8 υποσχόταν πέρασμα με 100 mph στο ¼ του μιλίου.

Οι Firebird των ετών 1967-1969 είναι σχετικά σπάνιες, σε σχέση πάντα με τις Camaro των ιδίων ετών. Τα μοντέλα ’69 τα βρίσκεις πιο εύκολα από τα μοντέλα ’67-’69. Πάντως τα αυθεντικά Trans Am ’69 αποτελούν το blue-chip των Firebird.


Tο στροφόμετρο βρισκόταν εξωτερικά(!), τοποθετημένο επάνω στο καπό της μηχανής! Λεπτομέρεια που διατίθετο έξτρα, αντί του κλασικού στροφομέτρου μέσα στο καντράν.

Τα δύο αυτοκίνητα που θα δημοπρατήσει η Barrett-Jackson φορούν κινητήρα 326 V8, που στο κόνβερτιμπλ συνδυάζεται με 3άρι αυτόματο σασμάν, ενώ στο κουπέ με 4άρι χειροκίνητο (έξτρα). Εκείνο που δεν αναφέρεται είναι εάν τα αυτοκίνητα φορούν καρμπιρατέρ διπλού η 4πλού σώματος, οπότε θα είναι 250 ή 280 άλογα αντίστοιχα. Το 1967 κατασκευάστηκαν συνολικά 15.528 Firebird Convertible, ενώ το σύνολο των κουπέ για την ίδια χρονιά ήταν 67.032 αυτοκίνητα.   

Η Barrett-Jackson δεν παρέχει κανένα στοιχείο με το πόσο εκτιμά ότι θα πουληθούν τα αυτοκίνητα. Εκτιμούμε όμως ότι λόγω της ιστορικής σημασίας τους θα είναι σημαντικά ακριβότερα από τις $40.000 που στοιχίζει ένα κουπέ '67 και τις $45.600 που στοιχίζει ένα κόνβερτιμπλ '67, τιμή φυσικά για κατάσταση «Concours».

[Πηγή Barrett-Jackson]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube