Νέα γενιά κινητήρων Efficient Dynamics από την BMW

Νέα γενιά κινητήρων Efficient Dynamics από την BMW

Η εταιρεία από το Μόναχο εξελίσσει νέους κινητήρες που υπόσχονται μεταξύ άλλων πιο καθαρή καύση και πιο πολιτισμένη λειτουργία.

Η BMW αποκάλυψε τη νέα γενιά κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου Efficient Dynamics.

Υποστηρίζει ότι θα είναι αισθητά πιο οικονομικοί, με πιο ραφιναρισμένη λειτουργία κι ευχάριστο ήχο, καθώς και ότι θα έχουν και πιο καθαρά καυσαέρια. Αυτό το τελευταίο, μάλλον είναι και ο βασικός λόγος της εξέλιξής τους, αφού τα περιθώρια μέσα στην επόμενη δεκαετία αναμένεται να στενέψουν πολύ.

Οι νέοι κινητήρες θα εξακολουθήσουν να ονομάζονται TwinPower Turbo και θα μπορούν να τοποθετηθούν τόσο κατά μήκος όσο κι εγκάρσια. Το χαρακτηριστικό αυτό σημαίνει ότι θα χρησιμοποιηθούν τόσο στη γκάμα της BMW όσο και της MINI.

Δεν ανακοινώθηκε πότε ακριβώς θα περάσουν στην παραγωγή, όμως είναι αρκετά πιθανό να δούμε μερικούς από αυτούς στη νέα Σειρά 5 που θα κάνει ντεμπούτο τον Οκτώβριο στο Παρίσι.

Δείτε ακόμα: Οι πρώτες επίσημες φωτογραφίες της νέας BMW 5 Series

Η αρχιτεκτονική τους θα είναι παρόμοια με τους σημερινούς και θα χρησιμοποιείται ο «τέλειος κύλινδρος» των σχεδόν 500 cc, με την προσθαφαίρεση του οποίου θα αλλάζει και η χωρητικότητα του μοτέρ.

Οι κινητήρες βενζίνης θα διατηρήσουν το σύστημα Valvetronic που αλλάζει το βύθισμα των βαλβίδων εισαγωγής, καθώς και το Double Vanos που μεταβάλλει το χρονισμό σε όλες τις βαλβίδες. Η πολλαπλή εξαγωγής και η τουρμπίνα είναι τώρα ενσωματωμένες με την κεφαλή ενώ το κέλυφος της τουρμπίνας είναι ανάλογα με τον κινητήρα και την έκδοσή του είτε από αλουμίνιο (βασικοί 3κύλινδροι) είτε από χυτοσίδηρο (ισχυροί 3κύλινδροι και 4κύλινδροι).

Η πίεση στο σύστημα ψεκασμού έχει πλέον ανέβει στα 350 bar. Αυτό επιτρέπει καλύτερο έλεγχο της βενζίνης άρα και της καύσης, δηλαδή πιο καθαρά καυσαέρια. Στο ίδιο αποτέλεσμα οδηγεί και το νέο κύκλωμα ψύξης, που είναι άλλο για το μπλοκ και άλλο για την κεφαλή. Τα δύο επί μέρους συστήματα έχουν ανεξάρτητη λειτουργία, ώστε η θερμοκρασία σε κάθε μέρος του κινητήρα να είναι η επιθυμητή.

Άξονες εξισορρόπησης κραδασμών εξακολουθούν να υπάρχουν, όμως στις 3κύλινδρες μονάδες είναι σχεδιασμένοι από την αρχή, ενώ νέα είναι και η καδένα χρονισμού που παράγει λιγότερο θόρυβο. Με την ίδια λογική έχουν επανασχεδιαστεί και όλοι οι ιμάντες, οι οποίοι είναι κοινοί για όλους τους κινητήρες.

Χωρίς να αναφέρει για ποιόν κινητήρα μιλάει, η BMW κάνει λόγο για 5% μείωση σε κατανάλωση και εκπομπές ρύπων, με παράλληλη αύξηση της ισχύος κατά 7 ίππους και της ροπής κατά 2 kgm.

Στους ντίζελ, η μείωση στην κατανάλωση και το CO2 είναι επίσης 5% και συνοδεύεται από βελτίωση στην απόκριση του γκαζιού. Για να γίνει εφικτό κάτι τέτοιο, όλοι οι 4κύλινδροι κινητήρες έχουν πλέον διπλή υπερτροφοδότηση. Μια τουρμπίνα χαμηλής πίεσης με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας αναλαμβάνει το ξύπνημα στις χαμηλές στροφές, ενώ μια υψηλής πίεσης -ενσωματωμένη στην πολλαπλή εξαγωγής- αναλαμβάνει δράση στις υψηλές. Ο συντονισμός τους γίνεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενες ηλεκτροβάνες, ενώ μελλοντικά η πιο δυνατή έκδοση θα έχει και ελεγχόμενο κύκλωμα ψύξης.

Το πλήρως ανασχεδιασμένο σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR) αναλαμβάνει τον περαιτέρω περιορισμό της κατανάλωσης και των ρύπων. Οι 4κύλινδροι κινητήρες χρησιμοποιούν σύστημα ενός σταδίου, ενώ οι 3κύλινδροι δύο σταδίων για την ελαχιστοποίηση των οξειδίων του Αζώτου (ΝΟx). Για τον ίδιο λόγο, όλοι οι νέοι κινητήρες έχουν αποκτήσει και σύστημα επιλεκτικής κατάλυσης (Selective Catalytic Reduction) με πρόσθετο ουρίας AdBlue.

Βελτίωση υπάρχει και στο σύστημα ψεκασμού common rail, το οποίο διαθέτει πιο εξελιγμένους αισθητήρες και υψηλότερη πίεση. Οι 3κύλινδροι κινητήρες λειτουργούν πλέον στα 2.200 bar πίεσης και ο πιο ισχυρός τετρακύλινδρος θα φτάνει τα 2.700 bar.

Ωστόσο, μάλλον η πιο σημαντική παράμετρος των νέων ντίζελ κινητήρων είναι πως δεν έχουν την ίδια ακριβώς διάμετρο σε όλη τη διαδρομή τους. Αντιθέτως, «φαρδαίνουν» απειροελάχιστα στο κάτω μέρος τους, ώστε να μην υπάρχουν ούτε οι αυξημένες τριβές που παρατηρούνται συνήθως κοντά στο κάτω νεκρό σημείο της κίνησης, αλλά ούτε και το «παίξιμο» του πιστονιού στο άνω.

Τέλος, τα πιστόνια έχουν βελτιωμένο κύκλωμα ψύξης που επιτρέπει πολύ καλύτερη ρύθμιση της θερμοκρασίας των μερών του κινητήρα άρα και καλύτερη απόδοση. Την ίδια στιγμή, οι νέοι άξονες εξισορρόπησης κραδασμών θα δίνουν καλύτερη ποιότητα λειτουργίας στους 4κύλινδρους.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube