Η Mazda πατεντάρει μοτέρ με τρία τούρμπο

Η Mazda πατεντάρει μοτέρ με τρία τούρμπο

Η αίτηση για κατοχύρωση πατέντας της Mazda στην Αμερική αφορά σε κινητήρα με δύο κλασικά και ένα ηλεκτρικό τούρμπο.

Δεν έχει βρεθεί ακόμη λύση με την αντιπροσώπευση της Mazda στη χώρα μας, και χάνουμε πολλά από τα ενδιαφέροντα πράγματα που κάνει το ιαπωνικό εργοστάσιο. Όπως ο νέος βενζινοκινητήρας χωρίς μπουζί και τώρα ένα θηρίο που ετοιμάζεται με τρία τούρμπο.

Νωρίτερα μέσα στο μήνα είχαμε διαβάσει για την τεχνολογία Homogenous Charge Compression Ignition, δηλαδή την ανάφλεξη του  ομογενοποιημένου μίγματος δια της συμπίεσης. Μια τεχνολογία που η Mazda σκοπεύει να φέρει στην παραγωγή το 2019 με το όνομα Skyactiv-X. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι οι βενζινοκινητήρες της συγκεκριμένης τεχνολογίας είναι πιο καθαροί και από τους ηλεκτρικούς.

Τώρα μια νέα αίτηση για κατοχύρωση πατέντας που κατέθεσε η Mazda στην Αμερική δείχνει ότι οι Ιάπωνες σχεδιάζουν κάτι διαφορετικό, με έμφαση στη δύναμη αυτή τη φορά. Είναι ένας κινητήρας βενζίνης με δύο υπερσυμπιεστές καυσαερίων που λειτουργούν παράλληλα και ένα ηλεκτρικό τούρμπο.




Το κείμενο που συνοδεύει την αίτηση κατοχύρωσης της πατέντας λέει ότι ο ηλεκτροκινητήρας θα χρησιμοποιείται στις πολύ χαμηλές στροφές, όταν τα καυσαέρια δεν είναι ακόμη αρκετά για να γυρίσουν τα κλασικά τούρμπο. Προκειμένου να εξουδετερωθεί το lag.

Η τεχνολογία αυτή είναι παρόμοια με αυτή που χρησιμοποιεί ο δίλιτρος κινητήρας της Volvo που σε πρωτότυπη μορφή έβγαλε 450 άλογα. Η Volvo χρησιμοποιεί ένα 48βολτο ηλεκτρικό σύστημα, αλλά η Mazda λέγεται ότι ίσως έχει κάτι πιο σοφιστικέ στα σκαριά: Το σύστημα i-Eloop που ήδη χρησιμοποιείται στο Mazda 6 και το οποίο ανακτά θερμική ενέργεια από τα φρένα, την οποία μετατρέπει σε ηλεκτρική. Και θα μπορούσε αυτή να κινεί τον ηλεκτρικό κομπρέσορα του κινητήρα, αντί ας πούμε για τον συμπιεστή του air condtion.



Η πατέντα δείχνει ότι ο κινητήρας είναι έτοιμος για εφαρμογή σε πισωκίνητη πλατφόρμα, ενώ το μοναδικό πισωκίνητο μοντέλο της μάρκας είναι το MX-5. Δεν λέμε ότι θα προκύψει Miata με τρία τούρμπο, αλλά πραγματικά περιμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε τι ετοιμάζει η Mazda. 

Πηγή R&T

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube