Main menu

Γιάννης Κουτσουφλάκης
Παρασκευή, 19 Ιανουαρίου 2018 - 12:19μμ

Αυτόνομη οδήγηση: Μελέτη φέρνει την GΜ επικεφαλής, εμπρός από την Google

H General Motors σε πρόσφατη μελέτη κατατάσσεται ως πρωτοπόρος στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης.

Το αυτόνομο αυτοκίνητο δεν είναι μόνο ένα όχημα με τεχνητή νοημοσύνη, είναι επίσης αισθητήρες, ένα δίκτυο επικοινωνίας με το περιβάλλον και τα άλλα οχήματα ή ακόμη ακόμη μια ακριβής χαρτογράφηση.

Και σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, οι πιο προηγμένες εταιρείες πάνω στον τομέα αυτό είναι η General Motors, επικεφαλής, και ύστερα η Google. Οι υπόλοιποι κατασκευαστές ξεπεράστηκαν από το γίγαντα της Silicon Valley.

Με το πρότζεκτ του αυτόνομου αυτοκινήτου της Waymo, μέσω της θυγατρικής Alphabet, η Google έχει κάνει τους πάντες να μιλούν γι’ αυτή εδώ και κάμποσα χρόνια. Πρέπει να σημειωθεί, ότι ο άρχων των υπολογιστών έχει συλλέξει ων ουκ έστιν αριθμό δεδομένων, χάρη σε εκατοντάδες χιλιάδες χιλιομέτρων δοκιμών που πραγματοποιήθηκαν στις ΗΠΑ και επίσης χάρη στην τεράστια υποστήριξη... των Google Maps, της εσωτερικής, εταιρικής χαρτογράφησης. Η Google, ωστόσο, δεν είναι ο πιο προηγμένος βιομηχανικός παίκτης στο αυτόνομο αυτοκίνητο, σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης, Navigant. Αυτή αποκαλύπτει την πιο πρόσφατη θέση και κατάταξη όσων βρίσκονται στην πρώτη γραμμή αυτής της τεχνολογίας του μέλλοντος.


Η General Motors θα είναι (επί του παρόντος, αλλά τα πάντα μπορούν να αλλάξουν τους προσεχείς μήνες), η πρώτη σε αυτόν τον τομέα. Ο αμερικανικός κολοσσός μόλις παρουσίασε ένα πρωτότυπο όχημα χωρίς τιμόνι, το οποίο θα ήταν προφανώς έτοιμο για να ενσωματωθεί στην γκάμα του.



Η General Motors σχεδιάζει να κατασκευάσει μαζικά αυτόνομα αυτοκίνητα που δεν έχουν τα παραδοσιακά συστήματα ελέγχου, όπως τιμόνι και πεντάλ μέχρι το 2019, ανακοίνωσε πριν από λίγες ημέρες η εταιρεία. Μια τολμηρή δήλωση για το μέλλον της οδήγησης από ένα μέλος του Big Three και μία που σαφώς θα ταρακουνήσει τα πράγματα στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Το αυτοκίνητο θα αποτελεί την τέταρτη γενιά του αμιγώς ηλεκτροκίνητου και αυτόνομου Chevrolet Bolt, το οποίο δοκιμάζεται επί του παρόντος σε δημόσιους δρόμους στο San Francisco και στο Phoenix. Και όταν εγκαταλείψουν τη γραμμή συναρμολόγησης του εργοστασίου παραγωγής της GM στο Orion, στο Michigan, θα χρησιμοποιηθούν ως οχήματα για υπηρεσίες μίσθωσης για μεταφορά προσώπων σε διάφορες πόλεις των ΗΠΑ.

Στην Google, είναι ιδιαίτερα οι πρόσφατες συνεργασίες που την έχουν ωθήσει στο κατόπι της General Motors, ειδικά με την εταιρεία Lyft.

Οι κατασκευαστές είναι γενικά καλά πλασαρισμένοι σε αυτή την κατάταξη, ακόμη και αν βρίσκουμε ονόματα όπως αυτό της Tesla στην ουρά της. Αυτό μπορεί να εξηγηθεί από το γεγονός ότι αυτή η μελέτη λαμβάνει επίσης υπόψη τις πρόσφατες συμμαχίες μεταξύ μεγάλων εταιρειών. Και δεδομένου ότι η Tesla είναι ουσιαστικά μοναχικός καβαλάρης στην αυτόνομη οδήγηση, η καλιφορνέζικη φίρμα «τιμωρείται», ενώ η FΙΑΤ Chrysler Automobiles έκανε άλμα στην κατάταξη σε σχέση με πέρυσι, μέσω της συνεργασίας της με την BMW και το Mobileye.

Οι τοπ 10 προμηθευτές
1. General Motors
2. Waymo
3. Daimler-Bosch
4. Ford
5. Volkswagen Group
6. BMW-Intel-FCA
7. Aptiv
8. Renault-Nissan Alliance
9. Volvo-Autoliv-Ericsson-Zenuity
10. Groupe PSA

[Πηγή navigant]

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία