Ο κινητήρας μιας Ducati 1199 στο VW XL Sport

Ο κινητήρας μιας Ducati 1199 στο VW XL Sport

Η σπορ έκδοση του υβριδικού VW XL1 φοράει έναν κινητήρα V2 από Ducati 1199 Superleggera με 200 ίππους.

Τα μοντέλα που είναι ειδικά σχεδιασμένα για να πετυχαίνουν τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση δεν αποκτούν συνήθως σπορ εκδόσεις, όμως η VW έκανε ακριβώς αυτό με το XL1, ένα υβριδικό plug-in μοντέλο περιορισμένης παραγωγής.

Οι φήμες για μια σπορ εκδοχή του VW XL1 πρωτοκυκλοφόρησαν πριν από έναν χρόνο, και να που σήμερα το XL Sport παρουσιάζεται στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Χρησιμοποιεί το ίδιο ανθρακονημάτινο πλαίσιο με το XL1 αλλά χάρη στα φουσκωμένα φτερά του είναι αισθητά πιο φαρδύ, 1,85 από 1,66 m, και αντί να στενεύει προς τα πίσω έχει ίδιο πλάτος παντού. Έχει μήκος 4,29 αντί για 3,88 m, ενώ και το μεταξόνιο είναι αυξημένο στα 2,42 m (από 2,22).

Με λεπτομέρειες όπως οι μεγάλοι αεραγωγοί στο καπό, στα φτερά και στους προφυλακτήρες η σχεδίαση του XL Sport παραπέμπει σε supercar. Ο απίστευτος αεροδυναμικός συντελεστής Cd 0,189 του XL1 βέβαια δεν θα μπορούσε να έχει διατηρηθεί, με το XL Sport να πετυχαίνει Cd 0,258. Το οποίο και πάλι είναι εντυπωσιακό για τα δεδομένα των σπορ μοντέλων, όπως άλλωστε και το βάρος που περιορίζεται σε 890 kg, αρκετά χαμηλότερο δηλαδή και από της Alfa Romeo 4C.

Στο πίσω μέρος του VW XL Sport τη θέση του αναιμικού 2κύλινδρου 800άρη TDI έχει πάρει ο δυνατότερος V2 παραγωγής, που προέρχεται από τον κόσμο των μοτοσυκλετών φυσικά. Ο κινητήρας που κανονικά τοποθετείται στην Ducati 1199 Superleggera, μια έκδοση περιορισμένης παραγωγής της 1199 Panigale, αποδίδει 200 PS και 13,7 kgm. Χάρη στην ιδιαίτερα υπερτετράγωνη σχεδίασή του (112x60,8 mm) στροφάρει ως τις 11.000 rpm.

Οι ζάντες είναι φτιαγμένες από μαγνήσιο, κάτι που εξοικονομεί συνολικά 23,9 kg σε σχέση με αντίστοιχες από κράμα αλουμινίου, και τα λάστιχα έχουν διαστάσεις 205/40R18 εμπρός και 265/35R18 πίσω. Η κίνηση φτάνει φυσικά στους πίσω τροχούς, μέσω κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DSG επτά σχέσεων. Για την επιτάχυνση από στάση ως τα 100 km/h το VW XL Sport χρειάζεται 5,7'', ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 270 km/h. Όμως, αντίθετα με το XL1, για το XL Sport η VW δεν αναφέρει καθόλου νούμερα κατανάλωσης και εκπομπών CO2...

Η Volkswagen δεν έχει αποκαλύψει ακόμα αν το XL Sport θα παραμείνει πρωτότυπο ή αν θα βγει σε περιορισμένη παραγωγή, όπως άλλωστε και το XL1 το οποίο πρόκειται να παραχθεί σε 250 κομμάτια. Μάλλον οι αντιδράσεις που θα καταγραφούν από την εμφάνιση του XL Sport στο Παρίσι θα παίξουν τον ρόλο τους στην έκβαση της υπόθεσης.

[Πηγή: Volkswagen]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube