Η Volkswagen θα βάλει στην παραγωγή το ηλεκτρικό ID Buzz

Η Volkswagen θα βάλει στην παραγωγή το ηλεκτρικό ID Buzz

Ένα ηλεκτρικό MPV με ρετρό εμφάνιση εμπνευσμένο από το concept ID Buzz σχεδιάζει να βάλει στην παραγωγή ως το 2022 η VW.

Η Volkswagen θα βάλει στη παραγωγή ένα MPV εμπνευσμένο από το ID Buzz concept. Ένα αμιγώς ηλεκτρικό μικρό επιβατικό λεωφορείο με δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης.

Η ιδέα πρωτοπαρουσιάστηκε στην έκθεση NAIAS του Detroit τον Ιανουάριο. Και η VW τώρα αποφάσισε να το βγάλει στην παραγωγή για την Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Κίνα, μετά την ενθουσιασμό που έδειξε το κοινό. Η απόφαση επιβεβαιώθηκε στο Concours d’ Elegance στο Pebble Beach της California: «Μετά τις παρουσιάσεις του concept σε εκθέσεις σε όλο τον κόσμο λάβαμε χιλιάδες γράμματα και emails από πελάτες που έλεγαν “σας παρακαλούμε, φτιάξτε αυτό το αυτοκίνητο”. Το Microbus ήταν ανέκαθεν ένα ιδιαίτερα δημοφιλές αυτοκίνητο στην California, ταιριαστό στον τρόπο ζωής. Έτσι αποφασίσαμε να το επανεφεύρουμε ως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο», δήλωσε ο Dr Herbert Diess, CEO της VW, ανακοινώνοντας τα σημαντικά νέα.

Το ID Buzz σχεδιαστικά αντλεί έμπνευση από το Type 2 Transporter  που πρωτολανσαρίστηκε το 1949. Αλλά ενσωματώνει υπερσύγχρονη τεχνολογία που θα επιτρέπει αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3, που σημαίνει ότι θα μπορεί να κινείται μόνο του, με ανθρώπινη επίβλεψη.

Το concept έχει κίνηση σε όλους τους τροχούς, με δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν για κάθε άξονα) συνολικής ισχύος 369 ίππων. Τα δύο μοτέρ επικοινωνούν μεταξύ τους, έτσι η κατανομή ροπής είναι μετβλητή. Η επιτάχυνση 0-100 km/h είναι κάτω από 5” και η τελική είναι περιορισμένη στα 160 km/h. Η αυτονομία ανακοινώνεται στα 435 km. Οι μπαταρίες είναι ενσωματωμένες στο δάπεδο, ώστε να μην κλέβουν ωφέλιμο χώρο. Η Volkswagen λέει ότι η αρχιτεκτονική του ID Buzz θα επέτρεπε και μία πισωκίνητη έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα στους πίσω τροχούς και 268 ίππους.

Διαβάστε ακόμη 70 χρόνια VW Transporter

Το ID Buzz έχει μεταξόνιο 3.300 mm και κύκλο στροφής 10 μέτρα. Το εσωτερικό μήκος είναι 4.922 mm και η διάταξη της καμπίνας είναι πλήρως διαμορφώσιμη. Μπορεί να φιλοξενήσει ως και οκτώ άτομα. Το βασικό χαρακτηριστικό του εσωτερικού σχεδιασμού είναι οι ράγες στο πάτωμα, πάνω στις οποίες μετακινούνται και ασφαλίζουν σε διαφορετικές θέσεις τα καθίσματα. Η 3η σειρά καθισμάτων μπορεί να μετατραπεί σε κρεβάτι, μια πρακτική λύση και ταυτόχρονα φόρος τιμής στο κλασικό Transporter του ’49 στο οποίο έχει τις σχεδιαστικές ρίζες του. Όπως και το αρχέτυπο, έτσι και το ID Buzz θα βγει και σε επαγγελματική έκδοση χωρίς παράθυρα.

Το φουτουριστικό cockpit του ID Buzz έχει ένα τιμόνι… αφής. Δεν περιστρέφεται δηλαδή, αλλά αντιλαμβάνεται την κίνηση των χεριών, αυτού που θα έκαναν οι παλάμες σε ένα συμβατικό τιμόνι. Και δίνει την by wire εντολή στο εμπρός σύστημα. Στο κέντρο του «τιμονιού» υπάρχει ένα tablet, το ίδιο και στην κεντρική κονσόλα. Σε συνδυασμό και με το head-up display, καταργούν τον κλασικό πίνακα οργάνων. Το «τιμόνι», όταν το αυτοκίνητο θα κινείται αυτόνομα, θα μπορεί να ξεκουμπώσει από την θέση του, για μεγαλύτερη άνεση του «οδηγού». Το concept δεν έχει καθρέπτες, αλλά κάμερες που καταγράφουν την εικόνα περιμετρικά και πίσω από το όχημα. Είναι ακόμη πολύ νωρίς για να ξέρουμε ποια στοιχεία από όλη αυτή την τεχνολογία θα είναι σε επίπεδο εξέλιξης που θα επιτρέπει την χρήση τους σε μοντέλα παραγωγής ως το 2022 αλλά και ποιοι θα είναι οι περιορισμοί από τη νομοθεσία.

Πηγή Autocar

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube