Υπερβολικές οι εκπομπές NOx του FIAT 500X ντίζελ;

Υπερβολικές οι εκπομπές NOx του FIAT 500X ντίζελ;

Το γερμανικό περιβαλλοντικό λόμπι DUH κατηγορεί τώρα και την FCA για χρήση συσκευών παράκαμψης των δοκιμών καυσαερίων.

Το DUH κλιμακώνει την καμπάνια του εναντίον της ρύπανσης από την αυτοκινητοβιομηχανία, κατηγορώντας τώρα τη FIAT για υπερβολικές εκπομπές NOx του SUV 500X.

To DUH έχει ήδη κατηγορήσει την Opel, τη Renault και τη Mercedes-Benz για υπέρβαση των ορίων εκπομπής ρύπων. Σε συνέντευξη Τύπου στο Βερολίνο, χθες Τρίτη, το DUH στράφηκε και κατά της Fiat Chrysler Automobiles.

«Οι ακραίες υπερβάσεις στην εκπομπή οξειδίων του αζώτου [NOx] που έχουν ανιχνευθεί σε ένα Opel Zafira, ένα Renault Espace, μια Mercedes C-class και τώρα σε ένα Fiat SUV, δεν είναι τεχνικά εύλογες και δείχνουν προς την κατεύθυνση συσκευών παράκαμψης», δήλωσε ο εκ των οργανωτών της καμπάνιας, Axel Friedrich.

O Friedrich είναι συνιδρυτής του Διεθνούς Συμβουλίου για Καθαρές Μεταφορές (ICCT) που εδρεύει στη Washington και ξεκίνησε την πρώτη έρευνα η οποία οδήγησε στην αποκάλυψη του σκανδάλου dieselgate” του VW Group.

Η FCA αρνήθηκε να σχολιάσει τις κατηγορίες του DUH.

H FCA είχε δηλώσει στις 2 Φεβρουαρίου ότι τα ντίζελ μοντέλα της δεν έχουν συσκευές παράκαμψης και πως, παρότι το επίπεδο των εκπομπών μπορεί να διαφέρει ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, τα συστήματα ελέγχου καυσαερίων των αυτοκινήτων της λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο κάτω από τις ίδιες συνθήκες, είτε στο εργαστήριο είτε στο δρόμο.

Η εταιρεία είχε πει επίσης τότε ότι τα ντίζελ μοντέλα της λειτουργούν μέσα στα νόμιμα όρια όταν ελέγχονται με τη χρήση του κύκλου δοκιμών που επιβάλλεται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Οι άλλοι κατασκευαστές που κατηγορούνται, επίσης αρνούνται ότι ενεργούν παράνομα, αλλά παραδέχονται ότι κάποια μοντέλα εκπέμπουν περισσότερους ρύπους όταν δοκιμάζονται σε συνθήκες που είναι πιο κοντά στην πραγματική οδήγηση παρά στις καθορισμένες εργαστηριακές μετρήσεις.

Πριν λίγες μέρες το Ευρωκοινοβούλιο υποστήριξε τη θέσπιση αυστηρότερων μεθόδων δοκιμής, που θα μειώνουν τις συνολικές εκπομπές, αλλά κάτω από ορισμένες συνθήκες θα επιτρέπουν μια υπέρβαση κατά 50% του ορίου εκπομπής NOx των 80 mg/km.

Οι ευρωπαϊκές Αρχές διερευνούν διάφορους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Μέχρι τώρα όμως μόνο η VW έχει κατηγορηθεί για παράνομη δράση αφού παραδέχτηκε ότι χρησιμοποιούσε ειδικό λογισμικό για να παραποιεί τα αποτελέσματα των εργαστηριακών δοκιμών καυσαερίων.

Επικαλούμενος δοκιμές του Πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών της Βέρνης, στην Ελβετία, ο γενικός διευθυντής του DUH, Juergen Resch, είπε ότι ένα FIAT 500X ντίζελ του 2015, προδιαγραφών Euro 6, εξέπεμπε NOx που ήταν από 11 έως 22 φορές πάνω από το ευρωπαϊκό όριο, όταν δοκιμάστηκε με ζεστό κινητήρα (φωτ. επάνω).

Το 500Χ είχε υπερβολικές εκπομπές και στις οκτώ δοκιμές που έγιναν με ζεστό κινητήρα, στο δυναμόμετρο, είπε το DUH.

(Για να δείτε την επίσημη ανακοίνωση του DUH, κάντε κλικ εδώ – και, αν χρειάζεται, μεταφράστε την με το Google Translate)

[Πηγή: Automotive News, φωτογραφία: DUH]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube