Η Opel αρνείται τις κατηγορίες για δικό της “dieselgate”

Η Opel αρνείται τις κατηγορίες για δικό της “dieselgate”

Μια γερμανική περιβαλλοντική οργάνωση υποστήριξε ότι το Zafira ντίζελ εκπέμπει έως και 17 φορές περισσότερα NOx σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

Η Opel δήλωσε ότι το λογισμικό της δεν περιέχει στοιχεία που να ενεργοποιούν την τεχνολογία ελέγχου καυσαερίων μόνο κάτω από συνθήκες εργαστηριακών δοκιμών.

Η γερμανική φίρμα τα είπε αυτά απαντώντας σε κατηγορίες της περιβαλλοντικής οργάνωσης Deutsche Umwelthilfe (DUH), ότι τα αυτοκίνητά της είχαν διαφορετικές εκπομπές ρύπων όταν δοκιμάζονταν σε δυναμόμετρο με τους πίσω τροχούς να γυρίζουν απ’ ό,τι όταν δεν γύριζαν.

«Οι μετρήσεις δείχνουν ότι το όχημα συμπεριφέρεται διαφορετικά όταν το δυναμόμετρο είναι στη λειτουργία των δύο και των τεσσάρων τροχών», δήλωσαν οι δοκιμαστές του Πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών της Βέρνης, στην Ελβετία.

Η DUH είχε ζητήσει από τους ειδικούς στις εκπομπές καυσαερίων του πανεπιστημίου της Βέρνης να μετρήσουν τις εκπομπές NOx ενός Opel Zafira 1.6 CDTi, που υποτίθεται ότι πληροί τις τελευταίες προδιαγραφές καυσαερίων Euro6.

Οι Ελβετοί ειδικοί βρήκαν ότι όταν το αυτοκίνητο περνούσε τις επίσημες δοκιμές NEDC της ΕΕ με τους πίσω τροχούς του να γυρίζουν, εξέπεμπε δύο έως τέσσερις φορές περισσότερα NOx από τα επιτρεπόμενα.

Όμως όταν οι πίσω τροχοί εμποδίζονταν να γυρίσουν –όπως γίνεται στις τυποποιημένες συνθήκες NEDC– οι εκπομπές ήταν χαμηλότερες από το επιτρεπόμενο όριο των 80 mg/km.

Όταν το αυτοκίνητο δοκιμάστηκε σε ταχύτητες πάνω από τα 150 km/h, οι εκπομπές NOx ανέβηκαν απότομα πέρα από το όριο όπου μπορούσε να μετρήσει ο συγκεκριμένος εξοπλισμός.

«Αυτή η συμπεριφορά θα μπορούσε να εξηγηθεί από ενδεχόμενη απενεργοποίηση του συστήματος έγχυσης AdBlue [ουρίας, για την αναγωγή των οξειδίων αζώτου]», γράφει η αναφορά των Ελβετών.

«Αποφασίσαμε να αρχίσουμε με το Zafira τις δοκιμές μας διότι είχαμε λεπτομερείς υποδείξεις περί ασταθειών στο σύστημα επεξεργασίας καυσαερίων του συγκεκριμένου μοντέλου», είπε ο διευθυντής της DUH, rgen Resch, σε ανακοίνωσή του

«Στείλαμε την αναφορά από τις δοκιμές μας στην Ομοσπονδιακή Αρχή Οχημάτων (KBA) σήμερα και τους ζητήσαμε να δοκιμάσουν οι ίδιοι το αυτοκίνητο».

Ο νομικός σύμβουλος της DUH, Remo Klinger, είπε ότι η KBA δεν έχει δώσει στην περιβαλλοντική οργάνωση λεπτομερή πληροφόρηση για τις εντολές της προς τη Volkswagen μετά το γνωστό σκάνδαλο εκπομπών.

Η Opel εξέδωσε δική της ανακοίνωση σήμερα Παρασκευή, λέγοντας ότι «Η Opel απορρίπτει εντελώς τους ισχυρισμούς της DUH. Ισχύει για όλα τα αυτοκίνητά μας χωρίς περιορισμούς: Το λογισμικό που έχει εξελιχθεί από την [μητρική] GM δεν περιέχει στοιχεία που να ανιχνεύουν πότε το αυτοκίνητο υποβάλλεται σε δοκιμή καυσαερίων»

Η εταιρεία είπε επίσης ότι η DUH αρνήθηκε να της δώσει τα αποτελέσματα των δοκιμών στην Ελβετία για να τα μελετήσει.

Πρόσθεσε όμως ότι οι μηχανολόγοι της Opel έκαναν τις δικές τους δοκιμές με ένα πανομοιότυπο Zafira, με το δυναμόμετρο σε λειτουργία δύο και τεσσάρων τροχών, και «οι μετρήσεις ήταν μέσα στα επιτρεπόμενα όρια και στις δύο περιπτώσεις. Έτσι πρέπει να είναι, διότι δεν επηρεάζεται το σύστημα επεξεργασίας των καυσαερίων από το αν περιστρέφονται ή όχι οι πίσω τροχοί του Zafira.

«Οι ισχυρισμοί είναι απλά ψευδείς και αβάσιμοι».

[Πηγή: www.thelocal.de]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube