Πτώση στις πωλήσεις καινούργιων ντίζελ στην Ευρώπη

Πτώση στις πωλήσεις καινούργιων ντίζελ στην Ευρώπη

Στον απόηχο του σκανδάλου VW, οι πωλήσεις αυτοκίνητων ντίζελ στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές σημειώνουν σταδιακή πτώση.

Το μερίδιο αγοράς των ντίζελ στη Γηραιά Ήπειρο πέφτει για πρώτη φορά μετά από χρόνια κάτω από το 50%, αφού αρκετοί Ευρωπαίοι αγοραστές προτιμούν άλλες λύσεις, ειδικά όταν πρόκειται για μικρά αυτοκίνητα.

Κατά παράδοση, τα τελευταία χρόνια περισσότερα από τα μισά καινούργια αυτοκίνητα που πωλούνται κάθε χρόνο στην Ευρώπη έχουν κινητήρα ντίζελ. Όμως, ειδικά μετά τη στοχοποίηση της τεχνολογίας με το σκάνδαλο VW, όλο και περισσότεροι αγοραστές στρέφονται προς άλλες λύσεις. Έτσι το πρώτο τετράμηνο του 2016 το μερίδιό τους στο σύνολο των δυτικοευρωπαϊκών αγορών έπεσε κατά 2,2 ποσοστιαίες μονάδες, στο 50,1%, ενώ ειδικά τον Απρίλιο ήταν ακόμα χαμηλότερες, με μερίδιο 49,7%. Παρότι οι συνολικές πωλήσεις της περιοχής εμφανίζονται αυξημένες κατά 7,7% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2015.

Η μεγαλύτερη πτώση πωλήσεων ντίζελ σημειώθηκε στα μικρές κατηγορίες, δηλαδή τα μικρά και μικρομεσαία χάτσμπακ και στα μικρά πολυμορφικά. Αλλά ακόμα και στην κατηγορία των μεγάλων, πολυτελών σεντάν, όπου τα ντίζελ επικρατούν με ποσοστό περίπου 80% σε μερικές ευρωπαϊκές αγορές, σημειώθηκε μια μικρή πτώση. Κάτι που δείχνει ότι ούτε αυτά τα αυτοκίνητα δε μπορούν να μείνουν εντελώς ανεπηρέαστα από την κατάσταση. Σύμφωνα με την εκτίμηση της LMC Automotive, η μείωση του ενδιαφέροντος για ντίζελ θα είναι σταθερή τα επόμενα χρόνια, και ως το 2027 το μερίδιο αγοράς που καταλαμβάνουν θα έχει πέσει στο 35%.

Στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε το μερίδιο αγοράς αυτοκινήτων ντίζελ τον Απρίλιο σε πέντε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, μαζί με την πτώση σε σχέση με το παρελθόν.

 

%

Μείωση

Ισπανία

64,6

-6,8

Γαλλία

59,3

-6,7

Ιταλία

55,7

-0,2

Γερμανία

48,4

-0,8

Ην. Βασίλειο

48,3

-0,7

Με πολλές χώρες και πόλεις να δίνουν κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών ή επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων και τους κατασκευαστές να επενδύουν ολοένα και μεγαλύτερα ποσά στην εξέλιξη τέτοιων τεχνολογιών, το προς τα πού θα κινηθεί η αγορά διαφαίνεται ήδη. «Θα έρθει η μέρα που δεν θα μας συμφέρει να επενδύσουμε άλλο σε νέες τεχνολογίες στα ντίζελ», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Harald Krueger στην πρόσφατη Έκθεση Γενεύης.

[Πηγή: Automotive News Europe]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube