PSA και Κίνα: Οδεύοντας προς την καταστροφή

PSA και Κίνα: Οδεύοντας προς την καταστροφή

Οι πωλήσεις μειώνονται εδώ και αρκετά χρόνια και η κατάσταση δεν βελτιώνεται, ενώ το πρώτο 3μηνο του 2019 κατακρημνίσθηκαν παρά το λανσάρισμα νέων μοντέλων.

Το Groupe PSA παρουσιάζει θετικά αποτελέσματα ρεκόρ, τόσο στις πωλήσεις όσο και στα οικονομικά της. Αλλά δεν είναι όλα ρόδινα. Αποτιμώντας τις παγκόσμιες ταξινομήσεις, έχει ειπωθεί αρκετές φορές, ότι το γαλλικό γκρουπ είναι πολύ εξαρτημένο από την Ευρώπη.

Και δεν είναι ότι ο γαλλικός όμιλος δεν υφίσταται στις άλλες σημαντικές περιοχές του πλανήτη, ξεκινώντας από την Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο. Είναι ότι το Groupe PSA κατ’ ευφημισμόν ανταγωνίζεται στη σινική αγορά. Η πορεία του στη μεγάλη αυτή ασιατική χώρα εξελίσσεται με ταχύ ρυθμό σε καταστροφή! Στην περιοχή «Κίνα/Νοτιοανατολική Ασία», οι πωλήσεις του γαλλικού ομίλου μειώθηκαν κατά 32% το 2018. Η πτώση ήταν ιδιαίτερα βαριά για την Peugeot, με -42%. Και αυτό συμβαίνει εδώ και χρόνια, με το 2018 να προέρχεται από ένα 2017 και πτώση 37%.

Δυστυχώς, η κάθοδος σε αυτή την εμπορική κόλαση συνεχίζεται, καθώς οι ταξινομήσεις του Groupe PSA βρίσκονται σε βύθιση. Ή για να είμαστε ακριβέστεροι σε κατάρρευση, με -60% το πρώτο 3μηνο του 2019 και μόλις 36.000 παραδόσεις. Μια ακατανόητη κατάσταση παρά το λανσάρισμα νέων μοντέλων, όπως το Citroën C5 Aircross και το DS 7 Crossback. Αν συνεχιστεί ο ίδιος ρυθμός, το φράγμα των 100 χιλιάδων ταξινομήσεων το 2019 θα ξεπεραστεί με το ζόρι.

Μεταξύ των λόγων που αναφέρθηκαν, ο Carlos Tavares επισημαίνει τις καθυστερήσεις στις αποφάσεις με τον τοπικό σύμμαχο, την Dongfeng, που κατέστησε αναποτελεσματικές τις στρατηγικές των γαλλικών σημάτων. Τοπικοί εμπειρογνώμονες και αναλυτές επισημαίνουν επίσης την υψηλή τιμή των μοντέλων του γκρουπ σε σύγκριση με τον τοπικό ανταγωνισμό.

Αλλά ο Carlos Tavares διατηρεί τις ελπίδες του. Στη Γενεύη είπε, «μπορούμε να το κάνουμε, είμαστε πολύ επίμονοι άνθρωποι και ποτέ δεν θα εγκαταλείψουμε». Ο γαλλικός όμιλος έχει καλές βάσεις για να ανατάξει την κατάσταση, με μεγάλες δυνατότητες παραγωγής και εκτεταμένο εμπορικό δίκτυο. Εκείνο που μάλλον χρειάζεται είναι να αποκτήσει την πλειοψηφία στην κοινοπραξία με την Dongfeng για να έχει περισσότερη ελευθερία.

[Πηγή Agence France Presse]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube