Porsche με χιλιάρη κινητήρα; Σοβαρά;

Porsche με χιλιάρη κινητήρα; Σοβαρά;

Πόσο μακριά σκέφτεται να το πάει η Porsche με το downsizing; Θα υπάρξει και μικρότερος κινητήρας από τον σημερινό δίλιτρο της 718;

Με τον δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο boxer για την σειρά 718 η Porsche κατέβηκε στα δύο λίτρα. Έτσι κι αλλιώς, ποτέ δεν χρειάζονταν πολλά κυβικά στο Zuffenhausen για να πετύχουν εξαιρετική απόδοση αλλά και αυτόν τον πολύ χαρακτηριστικό λατρεμένο ήχο.

Ο δίλιτρος 4κύλινδρος διαθέτει VarioCam Plus, με ρυθμιζόμενο χρονισμό εκκεντροφόρου και βύθισμα βαλβίδων και στην εξαγωγή. Παρότι η πίεση υπερπλήρωσης στις ψηλές στροφές πέφτει από τα 1,4 στα 1,2 bar, στροφάρει με όρεξη ως τις 7.500 rpm. Αποδίδει 300άλογα και ροπή 38,7 kgm από τις 2.000 ως τις 4.500 rpm. Η απόδοση, στην θεωρία και στην πράξη, είναι εκεί. Στο επίπεδο ενός ατμοσφαιρικού μεγαλύτερης κατά 50% χωρητικότητας, τουλάχιστον. Με χαμηλότερη κατανάλωση και μειωμένες εκπομπές ρύπων, που ήταν άλλωστε και το ζητούμενο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Porsche Boxster 718

Τεχνικά υπάρχει η δυνατότητα και για ακόμη μικρότερης χωρητικότητας κινητήρα, όπως δήλωσε ο Michael Steiner, υψηλόβαθμο στέλεχος του τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης της Porsche: «Από τεχνικής πλευράς το πείραμα της 919 έχει αποδείξει ότι είναι εφικτό. Αυτός ο κινητήρας είναι η πλέον ακραία εφαρμογή του downsizing». Αναφέρεται στο αγωνιστικό LMP1 με το οποίο η Porsche συμμετείχε μέχρι και φέτος στο WEC και στο Le Mans. Από δύο λίτρα αποδίδει 900 άλογα, με τη χρήση υβριδικής τεχνολογίας και τη συνδρομή ηλεκτροκινητήρων. Αυτό σημαίνει ότι αν χρησιμοποιηθεί ανάλογη τεχνολογία στα αυτοκίνητα δρόμου, θα μπορούσαμε να δούμε μια Porsche με κινητήρα 1.000 cc και ηλεκτροκινητήρες να πετυχαίνει εξαιρετικές επιδόσεις. Άλλωστε η BMW το έχει κάνει με 3κύλινδρο κινητήρα 1.5 lt στο i8 και αναβαθμισμένη πλέον απόδοση, στα 374 άλογα. Αλλά η Porsche λέει ότι δεν θα πάει ως εκεί. Γιατί είναι και θέμα χαρακτήρα.

«Από ένα σημείο και μετά δεν έχει νόημα μειώνουμε τον κυβισμό του κινητήρα εσωτερικής καύσης και να προσπαθούμε να αντισταθμίζουμε την απώλεια με ηλεκτρική ενέργεια. Αν είναι έτσι, γιατί όχι ηλεκτροκίνηση, αμιγώς;» εξηγεί ο Steiner. Η Porsche δεν το κρύβει ότι ο εξηλεκτρισμός είναι στο επίκεντρο της στρατηγικής της για το μέλλον. Πρόσφατα μάλιστα ανακοίνωσε ότι το 50% των πωλήσεών της ως το 2025 θα είναι επαναφορτιζόμενα υβριδικά. Η 911 θα είναι η τελευταία που θα επηρεαστεί από αυτή την τάση.

Πηγή Autoevolution

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube