Opel Zafira, ύποπτο λογισμικό ελέγχου ρύπων

Opel Zafira, ύποπτο λογισμικό ελέγχου ρύπων

Η Opel παραδέχτηκε ότι χρησιμοποιεί «παράνομη» συσκευή διακοπής της αντιρρυπαντικής διαδικασίας στο μοτέρ του Zafira.

Η Opel παραδέχτηκε ότι στο MPV της, στο Zafira, χρησιμοποιεί λογισμικό που βγάζει εκτός λειτουργίας την αντιρρυπαντική λειτουργία των καυσαερίων υπό κάποιες συνθήκες.

Και το δικαιολόγησε λέγοντας ότι το κάνει για την προστασία του κινητήρα και ότι δεν το θεωρεί παράνομο. Σε αυτές τις δηλώσεις προχώρησε εχθές ο Alexander Dobrindt, υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας.  

Να θυμίσουμε ότι η Opel έχει κληθεί από γερμανική ανακριτική επιτροπή του υπουργείου για έλεγχο, σχετικά με τις συσκευές χειραγώγησης των μετρήσεων ρύπων. Η ανακριτική επιτροπή συναντήθηκε με εκπροσώπους της Opel και τους ζήτησε να αποδείξουν τους ισχυρισμούς τους με περισσότερες πληροφορίες, προκειμένου να βοηθήσουν την έρευνά τους σχετικά με τους ρύπους των μοντέλων της εταιρείας, δήλωσε ύστερα από τη χθεσινή συνάντηση ο Dobrindt.

Η Opel επιβεβαίωσε κατά τη διάρκεια της συνάντησης ότι τα αντιρρυπαντικά συστήματα των καυσαερίων τίθενται εκτός λειτουργίας σε κάποιες ταχύτητες και υπό κάποιες πιέσεις του αέρα για να προστατευθεί ο κινητήρας, συνέχισε ο υπουργός.

«Τέτοιου είδους συσκευές είναι βασικά παράνομες, εκτός κι αν είναι πραγματικά απαραίτητες, προκειμένου να διαφυλαχτεί η ακεραιότητα του κινητήρα», είπε ο Dobrindt. «Η ανακριτική επιτροπή όμως αμφιβάλλει για το κατά πόσον η πρακτική αυτή είναι απόλυτα δικαιολογημένη από την προστασία του κινητήρα».

Ο Dobrindt είπε ότι οι κατηγορίες αφορούν τον έλεγχο των αντιρρυπαντικών συσκευών του Opel Zafira και πώς αυτός λειτουργεί ανάλογα με τις στροφές του μοτέρ, την ταχύτητα του αυτοκινήτου και την πίεση του αέρα. Η Opel αναγνώρισε ότι το επίμαχο λογισμικό θέτει εκτός λειτουργίας την αντιρρυπαντική διαδικασία σε υψηλή ταχύτητα, παρόλα αυτά η κατασκευάστρια εταιρεία επιμένει ότι αυτό γίνεται για την προστασία του κινητήρα και ότι αυτή η διαδικασία βρίσκεται εντός των νομικών ορίων, είπε ο υπουργός.

«Η Opel υποσχέθηκε να ολοκληρώσει με τις εξηγήσεις της στις σημερινές εργασίες με την ανακριτική επιτροπή», πρόσθεσε, λέγοντας ότι αυτό περιλαμβάνει και πρόσβαση στο επίμαχο λογισμικό. Η ανακριτική επιτροπή έδωσε προθεσμία 14 ημερών στην Opel για να την προμηθεύσει με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.


O υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας, Alexander Dobrindt, δήλωσε ότι η έρευνα θα συνεχιστεί και σε άλλους κατασκευαστές.

«Τους θέσαμε επίσης το ερώτημα κατά πόσον παρόμοιο λογισμικό, μέτρα ή στοιχεία υπάρχουν και στο Astra», είπε ο Dobrindt. «H Opel δήλωσε αδυναμία να παράσχει λεπτομερείς πληροφορίες για το Astra, αλλά θα μπορούσε να το κάνει σε μεταγενέστερο χρόνο».

Η Opel κλήθηκε για εξηγήσει στην ανακριτική επιτροπή, ύστερα από δημοσιεύματα των MME τον Μάιο που την εγκαλούσαν ως ύποπτη για χειραγώγηση μετρήσεων στους ρύπους. Η εταιρεία δήλωσε ότι θα συνεργαστεί πλήρως με τις αρχές για τους ελέγχους. «Επαναλαμβάνω ότι οι κινητήρες μας συμμορφώνονται με το νόμο και δεν χρησιμοποιούν παράνομο λογισμικό», είπε ο Karl-Thomas Neumann, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.

Οι διαφορές στο Δίκαιο
Ο Dobrindt είπε στη συνάντηση που ξεκίνησε εχθές,  Τετάρτη, με την Opel στους ερευνητές πώς ερμηνεύουν το σχετικό νόμο. «Και τότε παρουσίασαν την νομική ανάλυσή τους», είπε. «Οι διαφοροποιήσεις ήταν προφανείς».

Η Opel αμφισβήτησε τα αποτελέσματα της κοινής έρευνας από το περιοδικό Spiegel, την τηλεοπτική εκπομπή Monitor της τηλεόρασης του ARD και της περιβαλλοντικής οργάνωσης Deutsche Umwelthilfe που βρήκαν λογισμικό στα Zafita και στο Insignia που «έκοβε» τη διαδικασία ελέγχου εκπομπών ρύπων υπό κάποιες συνθήκες, όπως για παράδειγμα μόλις τα αυτοκίνητα ξεπερνούσαν την ταχύτητα των 145 km/h.

Πάντως, μεταξύ της περίπτωσης της Opel και της VW υπάρχει διακριτή διαφορά. H δεύτερη χειραγωγούσε με λογισμικό τη μέτρηση ρύπων όταν βρισκόταν στην επίσημη ρουτίνα ελέγχου, ενώ αυτό της Opel διακόπτει την αντιρρυπαντική διαδικασία υπό κάποιες συνθήκες ελεύθερης κυκλοφορίας.

Η χαμηλή αξιοπιστία της αυτοκινητοβιομηχανίας ύστερα από την παραδοχή της VW, τον περασμένο Σεπτέμβριο για χρήση παράνομου λογισμικού για τη χειραγώγηση  των επίσημων ελέγχων, ήταν και αυτή που προκάλεσε τη σύσταση ανακριτικής επιτροπής στη Γερμανία.

Τον περασμένο μήνα, η Opel ήταν μεταξύ των κατασκευαστών που συμφώνησαν με τις γερμανικές αρχές να αναβαθμίσουν οικειοθελώς 630.000 αυτοκίνητα στην Ευρώπη, αποκαθιστώντας τον έλεγχο ρυθμίσεων της θερμοκρασίας στα μοτέρ που ήταν εκτός των ορίων του νόμου. Τότε, ο Dobrindt είχε δηλώσει ότι η έκθεση δεν είχε διαπιστώσει ότι άλλα μοντέλα χρησιμοποιούσαν παρόμοιες συσκευές χειραγώγησης με αυτές της Volkswagen.

Και η FCA υπό έλεγχο
Ο υπουργός είπε την περασμένη Παρασκευή ότι η ανακριτική επιτροπή θα εξετάσει για παρατυπίες στις εκπομπές ρύπων στη Fiat Chrysler Automobiles ύστερα από αναφορές ότι το δίλιτρο FIAT 500Χ ντίζελ εκπέμπει διοξείδια του αζώτου πάνω από το νόμιμο όριο. Ο Dobrindt είπε την εχθές, Τετάρτη, ότι η έρευνα θα συνεχιστεί με το ερώτημα αν και άλλοι κατασκευαστές χρησιμοποιούν παρόμοιες συσκευές με αυτήν την Opel.

[Πηγή Reuters και Bloomberg]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube