Γερμανία: «ΟΚ» στις αναβαθμίσεις παλαιότερων ντίζελ ως αντιστάθμισμα στις απαγορεύσεις κυκλοφορίας

Γερμανία: «ΟΚ» στις αναβαθμίσεις παλαιότερων ντίζελ ως αντιστάθμισμα στις απαγορεύσεις κυκλοφορίας

Η αυτοκινητοβιομηχανία όμως λέει ότι οι μετασκευές είναι λιγότερο αποτελεσματικές από την ανανέωση του στόλου.

Η Γερμανία βρήκε τρόπο να απομακρύνει τα όποια νομικά εμπόδια ώστε να ανάψει το πράσινο φως στις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναβαθμίσουν τα παλαιότερα αυτοκίνητα ντίζελ και έτσι να «προσπεράσουν» τις απαγορεύσεις κυκλοφορίας που αποφάσισαν πολλές πόλεις. 
Ωστόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες που βλέπουν τα αυτοκίνητά τους να βγαίνουν εκτός κυκλοφορίας, αντιδρούν θέλοντας οι πελάτες να προχωρήσουν την αντικατάσταση των παλαιών ρυπογόνων αυτοκινήτων αντί της αναβάθμισης του κινητήρα τους. 

Αντίθετα οι οικολόγοι και οι ομάδες καταναλωτών υποστηρίζουν ότι η μετασκευή παλαιότερων οχημάτων μπορεί να είναι οικονομικά αποδοτικότερη.

Το υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας δημοσίευσε την Παρασκευή ένα έγγραφο 30 σελίδων που καθορίζει κατευθυντήριες γραμμές για τη λήψη κανονιστικής έγκρισης για την εγκατάσταση αναβαθμισμένων συστημάτων φιλτραρίσματος καυσαερίων σε παλαιότερα αυτοκίνητα.
«Τώρα είναι η στιγμή της βιομηχανίας εκσυγχρονισμού να αναπτύξει αποτελεσματικά συστήματα για να καλύψει όλα τα όρια και τους κανονισμούς», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών.

Η Ομοσπονδιακή Αρχή θα χορηγήσει έγκαιρα έγκριση έτσι ώστε τα συστήματα αυτά να μπορούν να προσφερθούν στην αγορά το συντομότερο δυνατό, είπε.

Ο όμιλος Baumot, ο οποίος κατασκευάζει τα κιτ αναβάθμισης φίλτρων εξάτμισης, χαιρέτισε τις οδηγίες. «Σύμφωνα με μια κανονική διαδικασία πιστοποίησης οχημάτων, πιστεύουμε ότι μπορούμε να παραδώσουμε το σύστημά μας το 2019 εγκαίρως», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Marcus Hausser.

Αντίθετα η VDA, ωστόσο, ανέφερε ότι οι πελάτες πρέπει να αγοράζουν καινούργια αυτοκίνητα αντί να ξοδεύουν χρήματα για την εγκατάσταση νέων μηχανισμών φιλτραρίσματος καυσαερίων σε παλαιότερα οχήματα. «Δεν μπορούμε να εγγυηθούμε ένα όχημα στο οποίο έχουν εγκατασταθεί συστήματα καθαρισμού καυσαερίων τρίτων κατασκευαστών», ανέφερε ο πρόεδρος της VDA Bernhard Mattes στην εφημερίδα Die Welt. «Εάν ο πελάτης τροποποιήσει τις αρχικές ρυθμίσεις στο όχημά του, τότε αυτός και ο προμηθευτής τους συστήματος αναβάθμισης θα είναι υπεύθυνοι για τυχόν ζημιές».

Από τα 15 εκατομμύρια πετρελαιοκίνητα οχήματα στους δρόμους της Γερμανίας, μόνο 2,7 εκατομμύρια είναι τεχνολογίας Euro-6. Το Evercore ISI έχει εκτιμήσει ότι η αναβάθμιση μόνον του στόλου Euro 5 οχημάτων θα μπορούσε να κοστίσει έως και 14,5 δισεκατομμύρια ευρώ.
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη συμφωνήσει να δαπανήσουν μέχρι 3.000 ευρώ ανά όχημα για να αναβαθμίσουν το λογισμικό διαχείρισης κινητήρα αλλά οι περιβαλλοντολόγοι υποστηρίζουν ότι τα μέτρα αυτά είναι ανεπαρκή.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιδρούν για το ποιος θα πληρώσει τα έξοδα μετασκευής, δεδομένου ότι τα περισσότερα παλαιότερα αυτοκίνητα ντίζελ πληρούσαν τους κανόνες εκπομπής ρύπων κατά τον χρόνο πώλησής τους.

Η BMW η μόνη που αντιδρά
Η Volkswagen και η Daimler δήλωσαν ότι θα καλύψουν κάποιο κόστος εκσυγχρονισμού, ενώ η αντίπαλη BMW έχει αρνηθεί, προτείνοντας μόνο κίνητρα για την ανταλλαγή παλαιών οχημάτων για καινούργια.

Η Volkswagen δήλωσε την Παρασκευή ότι οι πελάτες δεν μπορούν να επωφεληθούν από την εγκατάσταση νέων συστημάτων στα παλαιότερα αυτοκίνητα. «Όλες οι μέθοδοι που είναι γνωστές μέχρι σήμερα έχουν μειονεκτήματα για τους πελάτες μας, όπως η αυξημένη κατανάλωση καυσίμου και συνεπώς οι αυξημένες εκπομπές CO2 και, σε ορισμένες περιπτώσεις, οι μειωμένες επιδόσεις», δήλωσε ο Frank Welsch, επικεφαλής της έρευνας και ανάπτυξης της VW.

Η BMW είπε ότι η πώληση νεότερων αυτοκινήτων μέσω κινήτρων σε συνδυασμό με την αύξηση της υποδομής φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μειώσει τα επίπεδα μόλυνσης στις κεντρικές πόλεις πολύ πιο γρήγορα από ό, τι η αναβάθμιση παλαιότερων αυτοκινήτων. 

Η Supplier Continental με τη σειρά της υποστήριξε ότι η ανάπτυξη μετασκευών για κάθε μοντέλο θα ήταν εξαιρετικά δαπανηρή και χρονοβόρα.

Στο μεταξύ, το Παρίσι, η Μαδρίτη, η Πόλη του Μεξικού και η Αθήνα δήλωσαν ότι σκοπεύουν να απαγορεύσουν τα οχήματα ντίζελ από τα κέντρα των πόλεων μέχρι το 2025, ενώ ο δήμαρχος της Κοπενχάγης θέλει να απαγορεύσει την είσοδο νέων αυτοκινήτων ντίζελ την επόμενη χρονιά. Η Γαλλία και η Βρετανία σκοπεύουν να απαγορεύσουν νέα αυτοκίνητα βενζίνης και πετρελαίου ντίζελ μέχρι το 2040

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube