Ferrari και Pininfarina: Τέλος εποχής (;)

Ferrari και Pininfarina: Τέλος εποχής (;)

Η 812 Superfast που αντικαθιστά την F12 σηματοδοτεί το τέλος μιας συνεργασίας που έδωσε στην ανθρωπότητα τα πιο όμορφα και εμβληματικά αυτοκίνητα.

Με το λανσάρισμα της 812 Superfast κόβεται και ο τελευταίος δεσμός μεταξύ Ferrari και Pinifarina. Η τελευταία Ferrari σχεδιασμένη από τον διάσημο οίκο ήταν η F12 που πλέον περνά στην ιστορία.

Η 812 Superfast είναι στην ουσία ένα πολύ εκτεταμένο facelift της F12 Berlinetta [δοκιμή, video]. Διατηρεί, ευτυχώς για τους σκληροπυρηνικούς τον επικό ατμοσφαιρικό V12 με απόδοση αυξημένη μάλιστα στους 800 ίππους. Αυτό την καθιστά την ισχυρότερη Ferrari (κανονικής) παραγωγής, αφού η LaFerrari ήταν εξ’ αρχής προγραμματισμένο να παραχθεί σε συγκεκριμένο αριθμό. Τον ανασχεδιασμό του αμαξώματος που δημιούργησε για το αρχικό μοντέλο ο Pinifarina υπογράφει το Centro Stile Ferrari.

Ο οίκος Pininfarina με έδρα το Τορίνο ιδρύθηκε το 1930. Και έφτιαξε για πρώτη φορά αμάξωμα για την Ferrari το 1951. H Ferrari συνεργάστηκε και με άλλες «καροτσερίες» την δεκαετία του ’50 και του ’60, αλλά από τα ’70s και έπειτα όλες οι Ferrari είχαν την υπογραφή του Pininfarina, εκτός από την σχεδιασμένη από τον Bertone 308 GT4.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη Ferrari 488 Spider [video]

Το Centro Stile Ferrari ξεκίνησε ως σχεδιαστικό στούντιο μέσα στους κόλπους του εργοστασίου πριν περίπου έξι χρόνια. Τα πρώτα χρόνια συνεργάζονταν με τον οίκο Pininfarina. Μέχρι την LaFerrari, που σηματοδότησε μια νέα εποχή, καθώς ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που είχε δημιουργηθεί εξ’ ολοκλήρου από το Centro Stile. «Δεν υπάρχει τίποτα από τον Pininfarina πάνω στην LaFerrari» είχε δηλώσει σε συνέντευξή του στο Automotive News ο τότε πρόεδρος της Ferrari, Luca di Montezemolo.



Η Ferrari 458, η California αλλά και η FF είχαν στοιχεία της συνεργασίας των δύο στούντιο, για αυτό και έφεραν σήματα του οίκου Pininfarina. Όταν παρουσιάστηκε η California T, το εργοστάσιο ανέφερε ότι «το σχήμα έχει δημιουργηθεί από κοινού από τον Pininfarina και το Centro Stile Ferrari». Αλλά δεν υπήρξε ανάλογη τοποθέτηση για την 488 και η GTC4Lusso. Οπότε, μέχρι χθες, ο μόνος δεσμός των δύο εταιρειών ήταν η F12 Berlinetta. Αλλά το εργοστάσιο στο χθεσινό λανσάρισμα της 812 Superfast, περιγράφει το αυτοκίνητο ως αποκλειστική δημιουργία του Maranello. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη Ferrari 458 Speciale [video]

Η επιρροή του Pininfarina είναι φυσικά εμφανής, σε όλα σχεδόν τα μοντέλα. Και θα αργήσει να σβήσει, αφού το βασικό περίγραμμα και οι αναλογίες είναι αυτά που ο διάσημος οίκος είχε ορίσει. Αλλά αρχής γενομένης από την LaFerrari βλέπουμε ότι κάθε νέο μοντέλο διαθέτει περισσότερες ακμές και αιχμηρές λεπτομέρειες.

Αν είναι οριστικό ή όχι το διαζύγιο των δύο πλευρών είναι κάτι που δεν μπορούμε να γνωρίζουμε. «Η συνεργασία θα συνεχιστεί σε ειδικά projects» δήλωσε πρόσφατα εκπρόσωπος της Ferrari.

[Πηγή R&T

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube