FCA: Απειλή αναστολής πωλήσεων στη Γερμανία και πτώση της μετοχής

FCA: Απειλή αναστολής πωλήσεων στη Γερμανία και πτώση της μετοχής

Η γερμανική κυβέρνηση είναι πολύ πιθανό να απαγορεύσει την πώληση των αυτοκινήτων της FIAT Chrysler στη Γερμανία μέχρι αυτή να συνεργαστεί με τις ανακριτικές αρχές.

H Fiat Chrysler βρίσκεται ένα βήμα προ της απαγόρευσης πώλησης των αυτοκινήτων της στη Γερμανία, ύστερα από την άρνησή της να συνεργαστεί με τις ανακριτικές αρχές της χώρας σχετικά με τη χρήση συσκευών παραπλάνησης στις μετρήσεις των ρύπων, αναφέρουν πηγές.

Τον τελευταίο μήνα, ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Alexander Dobrindt κάλεσε τη FIAT σε ακρόαση, προκειμένου να εξηγήσει γιατί στο δίλιτρο 500X βρέθηκε ότι λειτουργεί μια συσκευή ελέγχου καυσαερίων που κλείνει ύστερα από 22 λεπτά λειτουργίας του μοτέρ –δύο λεπτά αργότερα από την ολοκλήρωση της επίσημης τυπικής διαδικασίας ελέγχου ρύπων.

Τα τεστ εκπομπών που παραλήφθηκαν από τις αρχές του υπουργείου Μεταφορών, την KBA, και στη συνέχεια από τη γερμανική κυβέρνηση, και τα ευρήματα απεστάλησαν τόσο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και στις ιταλικές αρχές. Και είναι πλέον κατανοητό ότι οι έλεγχοι αυτοί επεκτάθηκαν και στα υπόλοιπα μοντέλα της FIAT.

O Ιταλός κατασκευαστής απάντησε λέγοντας ότι τα συστήματα ελέγχου καυσαερίων είναι πλήρως συμμορφούμενα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και απέρριψε την πρόσκληση για συνάντηση με τις γερμανικές αρχές, επικαλούμενος ότι οι δοκιμές ήταν υπό την ιταλική δικαιοδοσία. Ο Dobrindt, με τη σειρά του, στηλίτευσε την «μη συνεργατική νοοτροπία της FIAT», λέγοντας ότι η στάση της είναι «πλήρως ακατανόητη».

Ο Ιταλός υπουργός Μεταφορών, Graziano Delrio, αντέδρασε λέγοντας ότι οι γερμανικές αρχές θα έπρεπε να έλθουν σε επαφή με τους αρμόδιες υπηρεσίες στην Ιταλία και όχι απευθείας με τον κατασκευαστή. Και πρόσθεσε ότι έχει διαβεβαιώσεις ότι η FIAT Chrysler θα ήθελε να συνεργαστεί πλήρως σε κάθε έρευνα, αρκεί να γίνεται με την προσήκουσα διαδικασία.

Ως επίπτωση στην άρνηση αυτή της FIAT, γερμανικά μέσα που θέλουν να είναι καλά πληροφορημένα, αλλά και το BBC, αναφέρουν ότι πιθανότατα η γερμανική απάντηση θα είναι η αναστολή των πωλήσεων της FCA στη γερμανική αγορά, ενόσω οι συζητήσεις θα συνεχίζονται.

Η Γερμανία αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για την FCA στην Ευρώπη. Μόνο η FIAT πούλησε 24.532 αυτοκίνητα τον Απρίλιο, 2,9% περισσότερα από πέρυσι και το μερίδιό της στη στη χώρα αυτή είναι 2,2%.

Το χρηματιστήριο αντέδρασε άμεσα στην απειλή αναστολής των πωλήσεων της εταιρείας στη Γερμανία, με τη μετοχή της FCΑ να χάνει πέντε ποσοστιαίες μονάδες.

[Πηγή Autonews]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube