Main menu

Mιχάλης Γεωργιάδης
Παρασκευή, 20 Οκτωβρίου 2017 - 8:19μμ

Στην πίστα με το Michelin Pilot Sport 4 S

Δοκιμάσαμε το Michelin Pilot Sport 4 S, ένα λάστιχο υπέρ-υψηλών επιδόσεων που έρχεται να αντικαταστήσει το Pilot Super Sport στην γκάμα της γαλλικής μάρκας.

Το Michelin Pilot Sport 4 S είναι ένα ελαστικό για το premium κομμάτι της αγοράς, με έμφαση στην απόλαυση της οδήγησης και στις υψηλές επιδόσεις.

Όπως πάντα στις παρουσιάσεις των ελαστικών είναι αδύνατο για τον κατασκευαστή να μπει σε λεπτομέρειες για το μαγικό χαρμάνι της γόμας ή για τα μυστικά του σκελετού. Άλλωστε πρόκειται για ένα βαθειά τεχνικό ζήτημα, εξαιρετικά περίπλοκο. Οπότε, από θεωρία, θα περιοριστούμε σε ό,τι φαίνειται, σε ό,τι καταλαβαίνουμε και σε ό,τι είναι χρήσιμο να γνωρίζει κανείς από πρακτικής πλευράς.

Διαβάστε ακόμη Η Michelin παρουσιάζει το λάστιχο του μέλλοντος

Το νέο λάστιχο λοιπόν ξεχωρίζει για την τεχνολογία Dynamic Response, μια υβριδική ζώνη ελαστομερούς στον ώμο, στο σημείο ένωσης του πέλματος με το πλαϊνό. Η ζώνη αυτή είναι που δίνει μεγαλύτερη ακρίβεια στις εντολές, αυτό που λέμε «καλύτερο τιμόνι». Είναι μέρος της BI-COMPOUND σύνθεσης, καθώς για το κέντρο του πέλματος η Michelin έχει δημιουργήσει μια διαφορετική γόμα. Ενώ το εξωτερικό τμήμα είναι αυτό που δίνει καλύτερη απόκριση στην είσοδο της στροφής και περισσότερη πρόσφυση στο στεγνό, το κεντρικό κομμάτι του πέλματος είναι αυτό που βοηθά το κράτημα στο βρεγμένο, αλλά και γενικότερα στο φρενάρισμα. Η Michelin χαρακτηρίζει την χάραξη του πέλματος «προσαρμοζόμενη».



Ως premium προϊόν, το Pilot Sport 4 S ξεχωρίζει και σχεδιαστικά. Το σκούρο μαύρο βελουτέ πλακάκι πάνω στο οποίο είναι χαραγμένο το όνομα της Michelin και το μεγάλο προστατευτικό ζάντας είναι ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες που θα διευκολύνουν το έργο των πωλητών. Σε ό,τι έχει να κάνει με τις διαστάσεις, το πλάτος κυμαίνεται από 225 ως 345, με προφίλ από 45άρι ως 30άρι, για διάμετρο ζάντας 19 ως 20 ιντσών. Είναι διαθέσιμο με δείκτες ταχύτητας ZR, (Y) και Υ. Και καλύπτει το 92% των διαστάσεων της ευρωπαϊκής αγοράς για την συγκεκριμένη κατηγορία.

Από την θεωρία στην πράξη
Η παρουσίαση του νέου ελαστικού έγινε στην πίστα των Σερρών, στο πλαίσιο του Speedsector Racetrack Experience. Έτσι κι αλλιώς οι δύο εταιρείες έχουν μια σοβαρή συνεργασία τα τελευταία χρόνια. Και δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς αφού τα λάστιχα της Michelin, εκτός από πρώτη τοποθέτηση στις BMW M, Mercedes-AMG, Porsche και (σε αρκετές) Ferrari, είναι και η πρώτη επιλογή των περισσοτέρων ιδιοκτητών, μελών του club. Ειδικά για ένα trackday.

Διαβάστε ακόμη Michelin: Ακριβός και... επιβλαβής ο κανόνας των τριών χιλιοστών

Στα δικά μας, το αυτοκίνητο δοκιμής ήταν μια BMW M4 Competition Package. Δηλαδή μια Μ4 με ισχυρότερο εξακύλινδρο τούρμπο μοτέρ, από τους 431 στους 450 ίππους. Η επιπλέον ισχύς βελτιώνει τις επιδόσεις, με το χρόνο για τα 0-100 km/h να ανακοινώνεται μειωμένος κατά 0,1”, κάτι που σημαίνει ότι με το κιβώτιο M-DCT κάνουν ένα «ξερό» 4άρι.

Το Competition Package περιλαμβάνει και την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, η οποία είναι επίσης βελτιωμένη. Εκτός από το λογισμικό της, νέα είναι επίσης τα αμορτισέρ, τα ελατήρια και οι αντιστρεπτικές. Ρυθμισμένο ξανά επάνω στις νέες παραμέτρους είναι και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο Active M Differential καθώς επίσης και ο έλεγχος της ευστάθειας. Το πακέτο συμπληρώνεται από πολυάκτινες, σφυρήλατες ζάντες που είναι ελαφρύτερες και πιο στιβαρές από τις στάνταρ. Οι εμπρός έχουν διάσταση 9Jx20" και οι πίσω 10Jx20", συνδυάζονται δε με λάστιχα 265/30 και 285/30 αντίστοιχα.



Το αυτοκίνητο εκτελούσε χρέη Pace Car στο trackday και όταν ήρθε στα χέρια μας είχε ήδη κάνει κάμποσους γύρους προσφέροντας σε τυχερούς επισκέπτες του event την εμπειρία συνοδήγησης. Παρόλα αυτά, χάρη στη στιβαρή δομή και στην επικεντρωμένη στην σπορ χρήση χημική σύνθεση της γόμας, το λάστιχο ήταν σε εξαιρετική κατάσταση. Δεν είχε σημάδια τοπικής φθοράς, σημάδι της πολύ καλής διαχείρισης και της ομοιόμορφης κατανομής της θερμότητας.

Διαβάστε ακόμη Πάνω από δύο χρόνια εξέλισσε η Michelin τα λάστιχα της Alpine

Στην σύντομη οδηγική εμπειρία μας και έχοντας δοκιμάσει εδώ πολλά αυτοκίνητα αλλά και πολλά λάστιχα, νιώσαμε αμέσως άνετα να πιέσουμε αρκετά. Στην είσοδο της στροφής το Michelin Pilot 4 S μεταφέρει πληροφόρηση που σε ενθαρρύνει να οδηγήσεις γρήγορα. Και είναι ακριβές στη μεταφορά της εντολής. Βοηθά ένα καλό μπροστινό σύστημα να χαράξει τη γραμμή που φαντάζεται ο οδηγός. Η πίστα είναι πολύ απαιτητική , με πολλές καμπές μεγάλης διάρκειας να φορτίζουν το πλαϊνό τμήμα του ελαστικού για ώρα. Το Pilot 4 S έδειξε ότι αντέχει την πίεση. Σε βοηθά να κρατήσεις φόρα μέσα στη στροφή, όταν πλησιάζεις στο όριο σου μιλάει εγκαίρως. Και ακούει στις διορθώσεις, όταν θες να επέμβεις λίγο στην ισορροπία και ενδεχομένως να αλλάξεις γραμμή, επιλογή που δίνει το μεγάλο πλάτος της χάραξης των Σερρών. Κατά τα άλλα, βροχή δεν είχαμε, τα φρένα δεν μας επετράπη να τα πιέσουμε και το traction στην έξοδο της στροφής δεν μας προβλημάτισε πουθενά.

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία