Main menu

Γιάννης Κουτσουφλάκης
Τρίτη, 10 Οκτωβρίου 2017 - 1:42μμ

Smarter Crossing: Νέα οδική επιφάνεια LED για μείωση των ατυχημάτων

Το Smarter Crossing είναι ένας επαναστατικός και ανταποκρινόμενος δρόμος, ικανός να προειδοποιεί τους οδηγούς και τους πεζούς για επερχόμενους κινδύνους.

Ένας επαναστατικός νέος δρόμος LED, ικανός να ανιχνεύει τους πεζούς και να προειδοποιεί τους χρήστες του δρόμου για τους κινδύνους αποκαλύφθηκε στο Λονδίνο.

Ο πρώτος ανταποκρινόμενος δρόμος στον κόσμο, που αναπτύχθηκε από τους τεχνολόγους αστικού σχεδιασμού «Umbrellium» για τον ασφαλιστικό οργανισμό «Direct Line», χρησιμοποιεί κάμερες υψηλής ευκρίνειας και τεχνολογία LED ενσωματωμένη στο οδόστρωμα, και θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων στο μέλλον.

Ο Usman Haque, ιδρυτικός συνεργάτης του Umbrellium και αρχιτέκτονας, εξήγησε το κόνσεπτ.

«Δημιουργήσαμε έναν δρόμο ικανό να ανιχνεύει και να ανταποκρίνεται στους πεζούς. Δύο κάμερες που καταγράφουν εκατοντάδες διαφορετικές μεταβλητές παρακολουθούν τη διέλευση σε ακτίνα 22 μέτρων και, μόλις ανιχνεύσουν πεζούς ή άλλους χρήστες του δρόμου, τροφοδοτούν τις πληροφορίες στο σύστημα του υπολογιστή σε λιγότερο από ένα εκατοστό του δευτερολέπτου».

Το πρόγραμμα υπολογιστών που αναπτύχθηκε από το Umbrellium χρησιμοποιεί τη νοημοσύνη των μηχανών για να βοηθήσει στην πρόβλεψη των κινήσεων των πεζών, δημιουργώντας διασταυρώσεις. Η επιφάνεια του οδοστρώματος είναι κατασκευασμένη από πλαστικό υψηλής αντοχής που, όπως λέει ο Haque, θα μπορούσε να ενσωματωθεί στο άσφαλτο στο μέλλον και να αντέξει ακόμη και τη βαριά κυκλοφορία.

Μέσα στην πλαστική επιφάνεια υπάρχουν πάνω από 660 φώτα LED που μπορούν να προγραμματιστούν για να αλλάζουν χρώμα και να δημιουργούν μοτίβα, όπως διάβαση πεζών ή προειδοποιήσεις για τους ποδηλάτες και τα αυτοκίνητα. Ο Haque δεν αποκάλυψε το κόστος του πρωτότυπου δρόμου των 22 m, αλλά δήλωσε ότι η ομάδα του χρειάστηκε εννέα μήνες για να τον κατασκευάσει.

Ο Haque έδειξε ακόμα διάφορα σενάρια, όπου η επιφάνεια του δρόμου θα άλλαζε το χρώμα και το σχέδιο για να ταιριάζει σε διαφορετικά γεγονότα. Ένα από αυτά περιλάμβανε δύο πεζούς που διασχίζουν το δρόμο με αντίθετη φορά, ενώ ένα βαν που καλύπτει τη θέα ενός ποδηλάτη προσεγγίζει τη διασταύρωση. Καθώς το φορτηγό επιβράδυνε, η επιφάνεια του δρόμου έγινε γρήγορα κόκκινη και προειδοποίησε τον ποδηλάτη ότι πρέπει να περάσει κι ένας δεύτερος πεζός.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δορυφορική πλοήγηση, μέγιστος περισπασμός για τον οδηγό

Το Auto Express που δοκίμασε τον πρωτότυπο δρόμο είχε από πρώτο χέρι αντίληψη για τη λειτουργία του. Καθώς πλησίασαν οι άνθρωποί του για να διασχίσουν το δρόμο, οι κάμερες ανίχνευσαν την πρόθεσή τους και σύντομα δημιουργήθηκε μια πλήρης διασταύρωση- ζέβρα. Ταυτόχρονα, δημιουργήθηκε μια ζώνη διακοπής της κυκλοφορίας, τόσο για τα αυτοκίνητα όσο και για τους ποδηλάτες, για να μας δώσουν προτεραιότητα στους διασχίζοντες τη διάβαση πεζούς.

Ο Haque είπε πως, «το Smarter Crossing ανταποκρίνεται δυναμικά σε πραγματικό χρόνο, χρησιμοποιώντας τεχνολογία που έχει σχεδιαστεί με χρώματα που γνωρίζουμε και καταλαβαίνουμε και πρακτικά σχέδια που βοηθούν τα άτομα που διασχίζουν να αισθάνονται άνετα, σίγουρα και ασφαλή».

«Πρόκειται για την ομοίως ταχεία διάβαση πεζών με την υπόλοιπη σύγχρονη πόλη. Τα πεζόδρομοι όπως τους γνωρίζουμε έγιναν για μια διαφορετική εποχή, όταν η ανθρώπινη σχέση με την πόλη ήταν τελείως διαφορετική».

Και συμπλήρωσε: «Το πρωτότυπό μας είναι αδιάβροχο, μπορεί να αντέξει το βάρος των οχημάτων και να αναγνωρίσει τη διαφορά μεταξύ πεζών, οχημάτων και ποδηλατών -είναι έτοιμο να αλλάξει το μέλλον του τρόπου που διασχίζουμε το δρόμο».

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία