Δορυφορική πλοήγηση, μέγιστος περισπασμός για τον οδηγό

Δορυφορική πλοήγηση, μέγιστος περισπασμός για τον οδηγό

Τα συστήματα δορυφορικής πλοήγησης συγκαταλέγονται μεταξύ των περισπασμών από τα συστήματα πολυμέσων κατά την οδήγηση, αναφέρει μελέτη της AAA.

Τα συστήματα πολυμέσων, το infotainment στα ελληνικά, και τα συστήματα δορυφορικής πλοήγησης θα μπορούσαν να συγκαταλεγούν στους μεγαλύτερους κινδύνους απόσπασης της προσοχής του οδηγού, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Το αμερικανικό Ίδρυμα για την Ασφάλεια της Κυκλοφορίας ΑΑΑ ανέθεσε σε ερευνητές του Πανεπιστημίου της Utah να ερευνήσουν τις οπτικές και γνωστικές απαιτήσεις των συστημάτων. Οι ερευνητές εξέτασαν τα συστήματα ψυχαγωγίας σε 30 αυτοκίνητα από τα μοντέλα του 2017.

Η μελέτη ανέφερε ότι ο προγραμματισμός ενός συστήματος πλοήγησης είναι η διαδικασία με τη μεγαλύτερη απόσπαση της προσοχής, παίρνοντας κατά μέσο όρο 40 δευτερόλεπτα. Ένα αυτοκίνητο που κινείται με ταχύτητα 40 km/h μέσα σε αυτό το διάστημα διανύει 444 m, μήκος που υπερβαίνει τέσσερα γήπεδα ποδοσφαίρου.

Από τα 30 συστήματα που ερευνήθηκαν και αξιολογήθηκαν, κανένα δεν απαίτησε «χαμηλό» επίπεδο συγκέντρωσης από τους οδηγούς, ενώ 23 απαίτησαν «υψηλό» και «πολύ υψηλό» επίπεδο.

«Όταν μια τεχνολογία μέσα στο αυτοκίνητο δεν έχει σχεδιαστεί σωστά, οι απλές εργασίες μπορεί να γίνουν πολύπλοκες και να απαιτήσουν περισσότερη προσπάθεια από τους οδηγούς για να ολοκληρωθούν», δήλωσε ο David Yang, εκτελεστικός διευθυντής του ιδρύματος.

Να σημειώσουμε ότι προηγούμενη έρευνα ΑΑΑ δείχνει ότι μόνο ένας στους τρεις ενηλίκους στις ΗΠΑ χρησιμοποιεί συστήματα infotainment κατά την οδήγηση.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube