Απειλούνται οι ασφαλιστικές από τα αυτόνομα αυτοκίνητα;

Απειλούνται οι ασφαλιστικές από τα αυτόνομα αυτοκίνητα;

Με την αυτόνομη οδήγηση οι δρόμοι θα γίνουν πιο ασφαλείς, και τα όποια ατυχήματα δεν θα οφείλονται σε ανθρώπινο σφάλμα, οπότε τι θα κάνουν οι ασφαλιστικές;

Η αυτόνομη οδήγηση θα περιορίσει αρκετά τα ατυχήματα στο δρόμο, τόσο που ίσως να αμφισβητηθεί ακόμα και το ίδιο το νόημα της ασφάλισης ενός αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με κάποιες εκτιμήσεις, αυτό δεν πρόκειται να συμβεί πριν από το 2030. Όμως σύμφωνα με τον Dr Michael Taylor, καθηγητή στο τμήμα Χρηματοπιστωτικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης στο Massey University της Ν. Ζηλανδίας, αυτή η πρόβλεψη παραείναι αισιόδοξη. Στην αναφορά του με τίτλο Α Perfect Storm in insurance, που θα μπορούσε να μεταφραστεί ως «Μια Δραματική Εξέλιξη για την ασφαλιστική αγορά», ο Taylor υποστηρίζει ότι η διαφορά θα φανεί πολύ πιο σύντομα.

«Υπάρχουν ήδη ενδείξεις ότι η αυτόνομη οδήγηση είναι πολύ ασφαλέστερη από την οδήγηση από άνθρωπο. Από τον Αύγουστο του ’15, όλα τα ατυχήματα στα οποία έχουν εμπλακεί τα αυτόνομα αυτοκίνητα της Google έχουν πορκληθεί είτε από άλλο οδηγό που έπεσε πάνω τους, είτε, σε μια περίπτωση, από κάποιον που αποφάσισε να πάρει εκείνος τον έλεγχο στα χέρια του». Ωστόσο, ο Taylor τονίζει ότι δεν θα πρέπει να περιμένουμε την ευρεία χρήση των πλήρως αυτόνομων αυτοκινήτων για να χρειαστεί να αλλάξει η ασφαλιστική νοοτροπία.

«Οι τεχνολογίες ημιαυτόνομης οδήγησης, που βρίσκονται ήδη σε ένα πολύ προχωρημένο στάδιο εξέλιξης, θα έχουν σημαντική επίδραση στην ασφαλιστική αγορά πολύ νωρίτερα», αναφέρει. «Τον Απρίλιο του ’15 ένα Audi με τεχνολογία της Delphi διένυσε μόνο του μια απόσταση 3.400 μιλίων (5.470 km) από το Σαν Φρανσίσκο στη Ν. Υόρκη, σε δρόμους από τους οποίους περνούσε για πρώτη φορά, με τον οδηγό να παίρνει τα ηνία μόνο για το 1% της διαδρομής, στους πιο πολυσύχναστους αστικούς δρόμους». Το πλεονέκτημα που έχουν τέτοια αυτοκίνητα έναντι εκείνων της Google, είναι ότι δεν χρειάζεται να κινούνται μόνο σε χαρτογραφημένους και λεπτομερώς καταγεγραμμένους δρόμους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τα Tesla τρακάρουν μόνα τους; [video]

«Το 2016 δοκιμάζονται πολλά αυτοκίνητα τα οποία ενσωματώνουν το 80% της τεχνολογίας που απαιτείται για την πλήρως αυτόνομη οδήγηση». Και βέβαια πολλές τεχνολογίες αυτόματου φρεναρίσματος, διατήρησης λωρίδας και αυτόματης κίνησης στο μποτιλιάρισμα, ήδη διατίθενται σε αυτοκίνητα παραγωγής. Οπότε η αλλαγή ήδη συντελείται. «Δεν θα υπάρχει μια συγκεκριμένη στιγμή που θα πάμε από τα 100% χειροκίνητα αυτοκίνητα στα 100% αυτόνομα. Τα αυτοκίνητα θα γίνουν κατά 40% αυτόνομα και στη συνέχεια 60%, 80% και τελικά 100%, μέσα στην επόμενη δεκαετία».

Έτσι, με τα αυτοκίνητα να γίνονται πιο ασφαλή, οι ασφαλιστικές εταιρίες θα χρειαστεί να εξελίξουν νέα προϊόντα. Για παράδειγμα, θα έχει περισσότερο «ψωμί» η ασφάλιση ενός αυτόνομου αυτοκινήτου έναντι συγκρούσεων με υπαιτιότητα οδηγού... παραδοσιακού οχήματος. Και η ασφάλιση μπορεί να γίνει συνολικά ακριβότερη, αφού αρκετός κόσμος θα προτιμάει να μη διαθέτει Ι.Χ. και να μετακινείται με αυτόνομα ταξί, χρησιμοποιώντας υπηρεσίες όπως το Uber. Το σίγουρο είναι ότι έρχονται περίεργες μέρες για τις ασφαλιστικές: ο όγκος συμβολαίων θα μειωθεί, το κέρδος θα συρρικνωθεί και τα προϊόντα θαπρέπει να αλλάξουν. Εξίσου σίγουρο όμως είναι ότι το ρίσκο μιας μετακίνησης στον δρόμο θα μειωθεί κατά πολύ.

[Πηγή: Motoring]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube