Συνεχίζεται ο εμπορικός «κατήφορος» για τα premium μικρομεσαία
Πτωτική τάση αναμένεται να έχει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η κατηγορία των premium μικρομεσαίων.
Η ηλικία των δημοφιλέστερων μοντέλων της κατηγορίας, όπως το Audi A3 και η BMW Σειρά 1, και η συνεχής άνοδος των «εναλλακτικών» προτάσεων από τις κατηγορίες των crossover και SUV, αναμένεται να προκαλέσουν πτώση στις πωλήσεις των premium μικρών οικογενειακών για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.
Η συγκεκριμένη κατηγορία είχε μεγάλη δυναμική στην Ευρώπη την τελευταία δεκαετία, μιας και οι Audi, BMW και Mercedes-Benz πρόσθεσαν πολλές εκδόσεις αμαξώματος και κινητήρα στα μοντέλα τους, αυξάνοντας έτσι τις διαθέσιμες επιλογές. Ωστόσο, μετά από περισσότερες από ένα εκατομμύριο πωλήσεις που πέτυχε το 2016, ο κλάδος δεν κατάφερε να πλησιάσει αυτό το νούμερο για το 2017, και σύμφωνα με τις προβλέψεις της LMC Automotive δύσκολα θα πλησιάσει τις 900.000 τη χρονιά που διανύουμε.
Η μεγαλύτερη πίεση που δέχεται η κατηγορία των premium μικρομεσαίων προέρχεται από τα αντίστοιχου μεγέθους crossover και SUV, όπως η BMW X2, η Jaguar E-Pace και το Volvo XC40, δήλωσε ο David Oakley, αναλυτής της LMC Automotive για την Ευρώπη, την Μέση Ανατολή και την Αφρική.
Το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο (Audi A3) και το τρίτο (BMW Σειρά 1), δεν πρόκειται να αντικατασταθούν πριν το 2019, παράγοντας που σύμφωνα με την LMC Automotive είναι αποτρεπτικός για τον υποψήφιο πελάτη. Δύσκολα δηλαδή θα προσελκύσουν πελάτες από τα νεότερα premium crossover και SUV.
Top Leaders
Europe’s top-selling compact premium cars after 11 months of 2017, change from Jan-Nov 2016.
- Audi A3 158.014 -12%
- Mercedes-Benz A-Class 137.536 1,3%
- BMW 1 Series 127.490 3,7%
- BMW 2 Series* 105.597 -16%
- Volvo V40 66.027 -5,4%
- Mercedes-Benz CLA 61.894 -2,5%
- Mercedes-Benz B-Class 60.650 -11%
- Alfa Romeo Giulietta 31.285 -20%
- MINI Clubman 30.107 -8,3%
- Lexus CT 7.816 3,7%
*Includes Active/Gran Tourer
Source: Jato Dynamics