BYD vs Tesla, δύο κολοσσοί με διαφορετική επιχειρηματική στρατηγική

BYD vs Tesla, δύο κολοσσοί με διαφορετική επιχειρηματική στρατηγική

Την ώρα που η αυτοκίνηση βαδίζει προς την ηλεκτρική κινητικότητα, δύο αυτοκινητοβιομηχανίες-κολοσσοί, η BYD και η Tesla διαδραματίζουν αποφασιστικό ρόλο στις εξελίξεις.

BYD VS Tesla

Η BYD και η Tesla δεν χωρά αμφιβολία πως είναι οι δύο κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Κάθε συζήτηση γύρω από τους δύο κολοσσούς εμπεριέχει αρκετό ενδιαφέρον. Όπως και οι έρευνες αναφορικά με την κερδοφορία και τις στρατηγικές που ακολουθούν.

Αν έχεις έστω και μία στοιχειώδη επαφή με τον χώρο της αυτοκίνησης, εύκολα αντιλαμβάνεσαι πως η εποχή των κινητήρων εσωτερικής καύσης τελειώνει, με τον εξηλεκτρισμό να βρίσκεται σε πρώτο πλάνο. Ήδη μάλιστα, πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες είτε εμπλουτίζουν τη γκάμα τους με πληθώρα ηλεκτρικών προτάσεων είτε προετοιμάζονται για τον πλήρη εξηλεκτρισμό τους.

Η στρατηγική της BYD δίνει έμφαση στο μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, τη στιγμή που η Tesla φαίνεται να επικεντρώνεται στο μεγαλύτερο δυνατό κέρδος ανά αυτοκίνητο

BYD vs Tesla

Είναι όμως προφανές πως δύο εταιρείες φαίνεται πως βρίσκονται ένα βήμα μπροστά σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό. Ο λόγος για τις BYD και Tesla. Οι δύο αυτές φίρμες ερίζουν για την πρωτοκαθεδρία στον κόσμο των EV, με την άτυπη κόντρα τους να παρουσιάζει, ειδικά από πέρυσι μεγάλο ενδιαφέρον. Τι γίνεται όμως με την κερδοφορία τους;

Όπως αποκαλύπτουν τα στατιστικά στοιχεία πρόσφατων ερευνών, το μέσο καθαρό κέρδος του κινεζικού κολοσσού ανέρχεται σε 9.000 γουάν ανά αυτοκίνητο. Τουτέστιν €1.150. Πόσα αυτοκίνητα πούλησε σε παγκόσμια κλίμακα το 2023; Πάνω από τρία εκατομμύρια! Την ίδια στιγμή, η αμερικανική φίρμα είδε το καθαρό της κέρδος ανά αυτοκίνητο να προσεγγίζει τα €7.700, αν αναλογιστούμε τα έσοδα των 14,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων που προέκυψαν από τις πωλήσεις 1,84 εκατομμυρίων μονάδων το 2023.

Αυτά τα στοιχεία μας οδηγούν στο εξής συμπέρασμα. Η Tesla δείχνει να ενδιαφέρεται περισσότερο για το κέρδος ανά μονάδα. Απεναντίας, η BYD ακολουθώντας ένα εναλλακτικό και ενδιαφέρον business plan, φαίνεται πως επικεντρώνεται περισσότερο στο μερίδιο αγοράς.

Αν ρίξουμε μια ματιά στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου, θα διαπιστώσουμε πως στις περισσότερες χώρες κατά καιρούς πραγματοποιούνται σημαντικές μειώσεις τιμών, εξαιτίας του διαρκώς αυξανόμενου ανταγωνισμού. Η μείωση των τιμών, φέρνει αύξηση των πωλήσεων, ωστόσο ελλοχεύει ο εξής κίνδυνος. Η ζήτηση να ξεπεράσει τις παραγωγικές δυνατότητες τις εκάστοτε εταιρείας, δημιουργώντας καθυστερήσεις στις παραδόσεις.

Η BYD, την περασμένη χρονιά, μόνο στην εγχώρια αγορά πούλησε 2.706.075 αυτοκίνητα, όταν η δεύτερη Tesla έφτασε στις 603.664 μονάδες. Αυτή η συνθήκη μας δείχνει πως ο κινεζικός κολοσσός, έχει τον ρόλο του ρυθμιστή των εξελίξεων καθώς μπορεί να κατασκευάζει πολλαπλάσια αυτοκίνητα έναντι του ανταγωνισμού διατηρώντας ανταγωνιστικές, για τα δεδομένα της Ευρώπης τιμές, όπου τα αυτοκίνητά της πωλούνται σε διπλάσιες και τριπλάσιες τιμές σε σχέση με την αγορά της Κίνας. Αυτή η στρατηγική στην πράξη φαίνεται πως έχει ευεργετικά αποτελέσματα για την BYD, πολλώ δε μάλλον από τη στιγμή που τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας έχουν αυξηθεί κατά οχτώ φορές σε σχέση με το 2019. Στην αρχή της δεκαετίας το καθαρό κέρδος ανά αυτοκίνητο για την BYD ήταν σχεδόν αμελητέο. Το 2022 άγγιζε τα €700, για να φτάσουμε πέρυσι στα €1.150 όπως προαναφέραμε.

BYD vs Tesla

Κι εδώ τίθεται το εξής ερώτημα. Τι είναι πιο επικερδές για τις αυτοκινητοβιομηχανίες; Το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς ή το μεγαλύτερο δυνατό κέρδος ανά μονάδα; Η απάντηση σαφώς και είναι δύσκολη και πολύπλοκη. Οι περισσότερες εταιρείες, ενδεχομένως να επικεντρώνονται στο κέρδος ανά αυτοκίνητο, υπό τον φόβο των χαμηλότερων από τις οριοθετημένες πωλήσεις.

Όταν όμως γνωρίζουν πως έχουν μεγάλες παραγωγικές δυνατότητες, όπως η BYD εν προκειμένω, έχουν την ευχέρεια να επικεντρωθούν στο μερίδιο της αγοράς. Σε κάθε περίπτωση πάντως, μιλάμε για τεράστια ποσά και για δύο αν μη τι άλλο ενδιαφέρουσες στρατηγικές προσεγγίσεις.

Τι γίνεται σήμερα όμως, έχοντας μπει ήδη στο δεύτερο τρίμηνο του 2024; Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας είδε τις πωλήσεις του να αυξάνονται κατά 13,4% (300.114 μονάδες) σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2023, αλλά να μειώνονται κατά 43% σε σχέση με το τελευταίο τετράμηνο της περσινής χρονιάς, όπου και πούλησε 525.409 αυτοκίνητα.

BYD Seal

Αυτή ακριβώς η μείωση έφερε και πάλι την Tesla, προσωρινά στην κορυφή των πωλήσεων EV. Και το λέμε αυτό γιατί η Tesla δεν αύξησε τις πωλήσεις της, αλλά είδε μικρότερη πτώση σε σχέση με την BYD, στο 20,2% σε σύγκριση με το τελευταίο τρίμηνο του 2023. Πτώση όμως, της τάξης του 8,5% (φτάνοντας φέτος στις 386.810 μονάδες) σημειώθηκε και σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2023.

Σε κάθε περίπτωση, η χρονιά είναι ακόμα στην αρχή της και η αγορά ρευστή, καθώς η ζήτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παρουσιάζεται σχετικά μειωμένη. Όσο όμως περνάει ο καιρός θα διαμορφώνεται μια πιο ξεκάθαρη εικόνα αναφορικά με την πρωτοκαθεδρία στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης.
 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube