Test: Kia Soul

Test: Kia Soul

Πάμε ψυχή μου: Πίσω από την τολμηρή σχεδίαση του Kia Soul κρύβεται ένα πρακτικό στη χρήση και ικανό στο δρόμο αυτοκίνητο.
 

Του Κώστα Κοτσίρη 


Μην σας ξεγελά η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (14,6 εκ.) που παραπέμπει σε 4x4. To Κia Soul είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο και έτσι θα παραμείνει. Στα σχέδια της εταιρείας δεν προβλέπεται κάποια τετρακίνητη έκδοση στο μέλλον.
Το νέο Soul καβαλάει με άνεση πεζοδρόμια, κινείται χωρίς να βρίσκει εύκολα κάτω σε πατημένους χωματόδρομους, αλλά όταν οι συνθήκες δυσκολέψουν σου υπενθυμίζει ότι δεν πρόκειται για όχημα παντός εδάφους. Το Kia Soul τοποθετείται απέναντι από τις δικίνητες εκδόσεις των Fiat Sedici αλλά και το προσθιοκίντη έκδοση του ολοκαίνουργιου Skoda Yeti. Οι έρευνες της Kia έδειξαν ότι τα μικρά crossover κινούνται ως επί το πλείστον εντός αστικού κύκλου. ‘Eτσι οι άνθρωποι της εταιρείας φρόντισαν να ρίξουν το βάρος τους εκεί που πραγματικά χρειάζεται: στην ευελιξία. Με κόμπακτ διαστάσεις και τιμόνι με κύκλο στροφής 10,6 μέτρα, το Soul τα καταφέρνει περίφημα σε αυτόν τον τομέα.

Βάλε φαντασία, βάλε ψυχή
H ξεχωριστή σχεδιαστική γραμμή του νέου Soul, δεν περνά απαρατήρητη και τραβάει τα βλέμματα.  Το νεανικό πνεύμα του έχει επηρεάσει και το εσωτερικό. Τα πλαστικά είναι σκληρά αλλά η σχεδίαση είναι μοντέρνα, το φινίρισμα ικανοποιητικό και η συναρμογή προσεγμένη. Το κόκκινο χρώμα εσωτερικά στο ντουλαπάκι του συνοδηγού και στη θήκη της μεσαίας κονσόλας φτιάχνουν τη διάθεση. Οι θήκες για μικροαντικείμενα στην καμπίνα είναι πολλές και χρήσιμες στην καθημερινότητα, και ο εξοπλισμός άνεσης πλούσιος. Σημειώστε πως ο εξοπλισμός ασφαλείας περιλαμβάνει έξι αερόσακους και ESP ακόμα και στη βασική έκδοση.
Η καμπίνα παρά τις κόμπακτ διαστάσεις είναι ευρύχωρη και μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση  δύο εύσωμους ενήλικες στο πίσω κάθισμα. Ένας τρίτος δεν αποκλείεται εάν είναι διατεθειμένος να κάνει μικρές παραχωρήσεις. Το συρτάρι για μικροαντικείμενα κάτω από το ψευτο-δάπεδο στην έκδοση Vibe μειώνει τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ στα 220 λίτρα από τα 340 λίτρα της βασικής έκδοσης Mate. Τουλάχιστον, δημιουργεί επίπεδο πάτωμα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων και διευκολύνει στη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων. Ένα συρόμενο πίσω κάθισμα θα βοηθούσε σημαντικά την κατάσταση.

Δυνατή ψυχή   
Κάτω από το καπό του Soul δεν κρύβεται κάποια έκπληξη. Ο κινητήρας των 1,6 λίτρων προέρχεται από το Cee’d. Στην πράξη ο 1600άρης με τον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων έχει καλή ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές και πάνω από τις 4.000 rpm αποδίδει με περισσότερο νεύρο, αλλά και ακούγεται αρκετά. Οι 126 ίπποι και τα 15,9 kgm ροπής χαρίζουν πολύ καλές επιδόσεις στο Soul, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει (0-100 km/h σε 10,6”, 80-110 km/h με 4η σε 8,3”).
Η μέση κατανάλωση των 11,5 λίτρων που μετρήσαμε είναι κάπως τσιμπημένη για την κατηγορία του. Η οδική συμπεριφορά του Soul γενικά χαρακτηρίζεται ευχάριστη. Η ανάρτηση ελέγχει σωστά τις κινήσεις του αμαξώματος και η κλίση στις στροφές δεν είναι μεγάλη ακόμα και αν στρίβετε γρήγορα. Το κράτημα είναι πολύ καλό και οι αντιδράσεις του στο όριο χωρίς εκπλήξεις και φιλικές για τον οδηγό.
Στην εθνική, η τετράγωνη σχεδίαση του δημιουργεί έναν ελαφρύ αεροδυναμικό θόρυβο. Οι ανωμαλίες του δρόμου θα μπορούσαν να φιλτράρονται καλύτερα από την –πίσω κυρίως- ανάρτηση. Ειδικά στις εγκάρσιες ανωμαλίες η απόσβεση, σε συνδυασμό με το 45άρια λάστιχα στην έκδοση Vibe (συνδυάζεται με τροχούς 18”) είναι κουραστική μέσα στην πόλη.
Το Kia Soul είναι ένα αυτοκίνητο που μιλάει στο συναίσθημα. Με ιδιαίτερη εμφάνιση, κεφάτο και πρακτικό εσωτερικό, σβέλτες επιδόσεις και ευχάριστη οδική συμπεριφορά θα ικανοποιήσει νέους κάθε ηλικίας που ζουν έντονα και θέλουν χρώμα στη ζωής τους.   


Tι λέει το DRIVE
Κρατά τα πλεονεκτήματα των κόμπακτ crossover στην πρακτικότητα και στην ευελιξία και δίνει έμφαση στην ξεχωριστή εμφάνιση. Είναι πιο φρέσκο και νεανικό από το μετρημένο στα δάκτυλα του ενός χεριού ανταγωνισμό του.
Τεχνολογία 1.591cc, 2EEK, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, 126 PS/6.300 rpm, 15,9 kgm/4.200 rpm
Eπιδόσεις 0-100 km/h 10,6”, τελική: 177 km/h
Mέση κατανάλωση 11,5 lt/100km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube