Test drive: Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDi 48V DCT

Test drive: Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDi 48V DCT

Εκτός από ένα ικανότατο και εντυπωσιακό στο μάτι οικογενειακό, το ανανεωμένο Hyundai i30 Fastback με τον νέο 1.500άρη κινητήρα είναι και πολύ ευχάριστο στην οδήγηση.

Δεν υπάρχει κανείς που να μπορεί να αμφισβητήσει πως η τελευταία γενιά i30 παίζει σε κορυφαίο επίπεδο στην μικρομεσαία κατηγορία. Οπότε ουσιαστικά δεν υπήρχε κανείς λόγος να αλλάξει κάτι επάνω του. Ωστόσο, προκειμένου να το διατηρήσει ευθυγραμμισμένο με τις απολύτως τελευταίες εξελίξεις σε κάθε επίπεδο, η Hyundai ανανέωσε ελαφρά τόσο την κλασική 5θυρη χάτσμπακ όσο και την Fastback έκδοση, που για πολλούς είναι η πιο εντυπωσιακή.

Τρισδιάστατο
Στο αισθητικό κομμάτι το εμπρός μέρος είναι που κάνει τη διαφορά, μαζί με τα πιο λεπτά φώτα και τη φαρδύτερη μάσκα που έχει πιο τρισδιάστατη σχεδίαση. Νέα είναι η LED υπογραφή ημέρας, τα σχέδια στις ζάντες 16” ή 17” ενώ στα έξι προϋπάρχοντα χρώματα προστέθηκαν τρία. Ισάριθμα νέα χρώματα έχουν προστεθεί ως επιλογές και για την επένδυση του εσωτερικού, πέραν του μαύρου.

Η βασική αναβάθμιση πάντως έχει να κάνει με τη συνδεσιμότητα και την digital εμπειρία, η οποία εμπλουτίστηκε με ψηφιακό πίνακα οργάνων που έχει διαγώνιο 7” στις εκδόσεις Distinctive και N Line. Για το infotainment η στάνταρ διαγώνιος είναι 8” ενώ υπάρχει και επιλογή για 10,25”. Σε κάθε περίπτωση υπάρχει πλήρης συμβατότητα με Android Auto και Apple CarPlay, καθώς και ασύρματο mirroring με το τηλέφωνο, ώστε να μη χρειάζονται καλώδια.

Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDi

Νέα είναι και η υπηρεσία Bluelink που περιλαμβάνει πλοήγηση με ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο για την κίνηση, αναγνώριση φωνής και κατανόηση των φωνητικών εντολών, καθώς και τη μετάδοση πληροφοριών στο τηλέφωνο για τη θέση και την κατάσταση του αυτοκινήτου, ασύρματο κλείδωμα μέσω δικτύου κ.α. Όλα τα i30 που διαθέτουν σύστημα πλοήγησης, συνοδεύονται από 5ετή συνδρομή στο Bluelink.

Σε επίπεδο εμφάνισης ελάχιστες είναι αλλαγές και στην καμπίνα, οι οποίες έχουν να κάνουν κυρίως με τη λίγο διαφορετική σχεδίαση των αεραγωγών. Από εκεί και πέρα δεν μπορείς να εντοπίσεις άλλη διαφορά, κάτι που συνοπτικά σημαίνει ιδανικά τοποθετημένη θέση οδήγησης, με κάθισμα που στηρίζει σωστά το σώμα και συνοδεύεται από εργονομικά τοποθετημένα χειριστήρια που έχουν κορυφαία ποιότητα λειτουργίας. Αυτό που θα μπορούσε να είναι καλύτερο είναι η ορατότητα προς τα πίσω λόγω του έντονα κεκλιμένου παρμπρίζ που επιπρόσθετα δεν έχει καθαριστήρα.

Από την άλλη, τα υλικά, η συναρμολόγηση και το φινίρισμα παραμένουν στα ψηλότερα σκαλιά της κατηγορίας, όπως και η αίσθηση στιβαρότητας. Ο διαθέσιμος χώρος στο πίσω κάθισμα είναι άφθονος για τα πόδια και αποδεκτός για το κεφάλι, λόγω της κλίσης της οροφής. Τα 450 lt του χώρου αποσκευών είναι επίσης πολλά, ωστόσο το κατώφλι φόρτωσης είναι ψηλό και δυσκολεύει το φόρτωμα σε ό,τι είναι βαρύ ή/και ογκώδες.

Στο επίκεντρο
Το βασικό νέο που προέκυψε από την ανανέωση δεν είναι άλλο από το νέο τετρακύλινδρο κινητήρα των 1,5 lt που υπάρχει σε ατμοσφαιρική και τούρμπο εκδοχή. Το αυτοκίνητο της δοκιμής χρησιμοποιεί τη δεύτερη, η οποία διαθέτει και ήπιο υβριδικό σύστημα σε τάση 48V, ενώ είναι η ισχυρότερη έκδοση του μοντέλου πριν την κορυφαία N.

Δεν ανακοινώνονται παρά ελάχιστες πληροφορίες για το υβριδικό πακέτο αλλά και για τον κινητήρα τον ίδιο, πέραν του ότι χρησιμοποιεί το σύστημα συνεχώς μεταβαλλόμενης διάρκειας στο άνοιγμα των βαλβίδων. Oπότε θα αρκεστούμε στα βασικά δεδομένα των 159 PS στις 5.500 rpm και 253 Nm μεταξύ 1.500-3.500. Στη μετάδοση υπάρχει η επιλογή για το 6άρι μηχανικό iMT που έχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη, είτε για το 7άρι διπλού συμπλέκτη που είχε το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε.

Συνεργάζεται πολύ σωστά με τον κινητήρα και δεν είναι απότομο στο ξεκίνημα όπως πολλά κιβώτια αυτής της τεχνολογίας, οπότε αναδεικνύει την άψογη λειτουργία του start/stop και έχει μια μικρή έστω συμβολή στη χαμηλή κατανάλωση: Υπολογίζεις ως μέση τιμή τα 7,4 lt/100 km, τα οποία μπορούν να πέσουν έως το ελάχιστο των 6,3 εάν το επιδιώξεις.

Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDi

Οι αλλαγές είναι ομαλές, αρκετά γρήγορες και γίνονται όταν πρέπει ανάλογα με τις προτεραιότητες που θέτει το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης. Σπάνια υπάρχει ουσιαστικός λόγος να επιλέξεις τη χειροκίνητη λειτουργία, στην οποία κάνει εντύπωση ότι τα κατεβάσματα εγκρίνονται ακόμα κι εάν αυτό σημαίνει πως οι στροφές θα ανέβουν αρκετά.

Ο κινητήρας κερδίζει επίσης πολύ θετικά σχόλια, έχοντας ραφιναρισμένη λειτουργία και δυνατό τράβηγμα σε όλο το φάσμα λειτουργίας. Είναι τόσο γραμμικός που δεν καταλαβαίνεις πάντα τους 160 PS, ωστόσο από το κοντέρ το αποτέλεσμα είναι πειστικό. Γι’ αυτό και δεν έχεις λόγο να αμφισβητήσεις τα εργοστασιακά 8,8” για τα 0-100 km/h, αν και αυτό που μετράει είναι η ικανότητα για σβέλτες προσπεράσεις, η οποία από τον οδηγό είναι να πατήσει βαθιά το γκάζι.

Εάν το κάνεις, με αυτό το i30 μπορείς ακόμα και να ευχαριστηθείς την οδήγηση, χάρη αφενός στο σβέλτο ρυθμό που άνετα υποστηρίζει, αφετέρου στο εξαιρετικό και με ευχάριστη διάθεση πάτημα στο δρόμο. Η ρύθμιση σκληρότητας στα εμπρός γόνατα και το πίσω σύστημα πολλαπλών συνδέσμων είναι ιδανική, οπότε έχεις σωστό έλεγχο του αμαξώματος στις στροφές και το δυνατό φρενάρισμα, το οποίο γίνεται με τέσσερα δισκόφρενα που δύσκολα κουράζονται.

Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDi

Επιπλέον είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική και αθόρυβη η απόσβεση των ανωμαλιών του δρόμου, οπότε γρήγορα εκτιμάς τη σοβαρή αίσθηση στιβαρότητας και την απόλυτη σταθερότητα στον ανοιχτό δρόμο και την υψηλή ταχύτητα. Ουσιαστικά κανένας θόρυβος από το περιβάλλον ή τον κινητήρα δεν ενοχλεί, με εξαίρεση την κύλιση που σε τραχύ οδόστρωμα ακούγεται εντονότερα από όσο ταιριάζει στο κατά τα άλλα άψογο περιβάλλον.

Και συμφέρει…
Με 160 PS, το αυτόματο κιβώτιο και το ήπιο υβριδικό σύστημα, το i30 Fastback ξεκινάει από τις €21.290 στο επίπεδο εξοπλισμού Premium, οι οποίες όχι μόνο αντιστοιχούν σε ένα δελεαστικό απόλυτο νούμερο αλλά και καλύπτουν όλες τις βασικές ανάγκες. Είναι στάνταρ το πακέτο υποβοήθησης οδηγού S-10 με 10 υποσυστήματα, οθόνη αφής 8”, κάμερα οπισθοπορείας με πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, ηλεκτρικά ανακλινόμενοι καθρέφτες, cruise control, συναγερμός, paddles για το κιβώτιο στο τιμόνι και 16άρες ζάντες αλουμινίου.

Οπότε τα μόνα που μένουν για το Distinctive που είναι €1.100 ακριβότερο, είναι ο αυτόματος διζωνικός κλιματισμός αντί για το απλό air-condition, η 7ιντση οθόνη στον πίνακα οργάνων και οι 17άρες ζάντες. Ακριβότερο όλων είναι το N Line των €24.490 που έχει λίγο πιο ειδικό κοινό, καθότι διαθέτει όχι μόνο σπορ αισθητικό πακέτο αλλά και ανάλογες επεμβάσεις στην ανάρτηση.

Διαμορφώστε το δικό σας Hyundai i30 Fastback εδώ

Τι λέει το DRIVE
Η πολύ ανταγωνιστική τιμή είναι απλώς το κερασάκι του ανανεωμένου i30 Fastback με τον 1.5 T-GDi κινητήρα. Η ουσία είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά στο μάτι και συνολικά αξιόλογα μικρομεσαία της αγοράς.
Τιμή από €21.290
Τεχνολογία MHEV, κινητήρας βενζίνης 1.482 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, συνεχώς μεταβαλλόμενη διάρκεια ανοίγματος βαλβίδων, ηλεκτρικό μοτέρ, μπαταρία 48V, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
Απόδοση 159 PS/5.500 rpm, 253 Nm/1.500-3.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,8”
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Μέση κατανάλωση 7,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2126-142 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.455 x 1.795 x 1.425 mm
Χώρος αποσκευών 450 lt
Βάρος 1.302 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube