Οδηγούμε το Dacia Duster

Οδηγούμε το Dacia Duster

Η Dacia με το Duster εισέρχεται στην κατηγορία των μεσαίων 4x4 και όπως μας απέδειξε το αυτοκίνητό της στο Μαρόκο, θα τα καταφέρει πολύ καλά.
Άντε τώρα με τέτοια κρίση να πάρεις τετρακίνητο σου λέει ο άλλος. Αν όμως ο «άλλος» είναι το Dacia Duster, τι κάνεις; Τι εστί Duster; Είναι το έκτο μοντέλο της αναγεννημένης ρουμανικής φίρμας από τη Renault και θα την αντιπροσωπεύσει στην κατηγορία των μεσαίων 4x4.

Ζόρικο στην όψη
Από την πρώτη ματιά οι εντυπώσεις που αποκομίζεις είναι θετικές. Μας άρεσε που η εμφάνισή του δεν παραπέμπει σε κανένα άλλο μοντέλο, όχι μόνο του ομίλου Renault-Nissan αλλά και γενικότερα της κατηγορίας. Τα φουσκώματα στα φτερά χαρίζουν στο αμάξωμα μεγάλο πλάτος. Αυτό, σε συνδυασμό με τα μεγάλα φανάρια και τις μεγάλες κάθετες κολόνες κάνουν το Duster να μοιάζει πιο σκληροτράχηλο. Ακόμη ένα στοιχείο που του προσδίδει έντονο εκτός δρό-μου χαρακτήρα είναι η μεγάλη απόσταση από το έδαφος, η οποία φτάνει τα 21 εκατοστά. Τόσο τα τετρακίνητα όσο και τα δικίνητα μοντέλα θα εφοδιάζονται με βενζινοκινητήρα 1.6 με 105 ίππους ή diesel 1.5 με 109 ίππους. Και οι δύο προσθιοκίνητες εκδόσεις συνεργάζονται με 5τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ η τετρακίνητη έκδοση διαθέτει νέο 6τάχυτο κιβώτιο. Και τα δύο μοτέρ προσφέ-ρουν απλώς ικανοποιητικές επιδόσεις, εστιάζοντας περισσότερο στο χαμηλό κόστος χρήσης.

Ήμερο στη χρήση
Τόσο στην τραχιά άσφαλτο του Μαρακές όσο και στις κακοτράχαλες διαδρομές, το Duster είναι παραπάνω από ικανό. Η ανάρτηση εκπλήσσει με τη συμπεριφορά της. Παρά τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος δεν επιτρέπει στο αυτοκίνητο να πάρει ιδιαίτερη κλίση ή να παρουσιάσει πλεύση στις στροφές. Η απόσβεσή της είναι πολύ καλή καθώς φιλτράρει τις ανωμαλίες της ασφάλτου. Ακόμα και στο χώμα προσφέρει ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης. Στα μείον η μέτρια ηχομόνωση που επιτρέπει στον αεροδυναμικό θόρυβο αλλά και στο θόρυβο κύλισης να εισβάλλουν στην καμπίνα. Οι τετρακίνητες εκδόσεις έχουν τον ίδιο διακόπτη με το Qashqai μέσω του οποίου ο οδηγός ρυθμίζει την τε-τρακίνηση. Μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε κίνηση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς ή την αυτόματη κατανομή ροπής σε εμπρός και πίσω άξονα ή το κλεί-δωμα της ροπής σε εμπρός και πίσω άξονα μέχρι τα 80 km/h περίπου. Το κι-βώτιο του Duster χαρακτηρίζεται από την πολύ κοντή κλιμάκωση της 1ης. Το τιμόνι είναι μέτριο στις ασφάλτινες διαδρομές, εκτός δρόμου όμως έχει σωστό βάρος, καλή αίσθηση και δεν μεταφέρει κραδασμούς.

Και οι απαραίτητοι συμβιβασμοί...
Στο εσωτερικό η ποιότητα κατασκευής υπολείπεται του ανταγωνισμού, θυμίζο-ντάς μας αυτό που ξεχάσαμε οδηγώντας το Duster. Πρόκειται για ένα μεσαίο 4x4 με τιμή κάτω από τα 17.000 ευρώ, ποσό πολύ κάτω από το μέσο όρο του ανταγωνισμού. Τα πλαστικά είναι σκληρά και η συναρμογή παρουσιάζει αρκε-τές ατέλειες. Εργονομικά υπάρχουν αρκετά προβλήματα, καθώς οι λίγοι διακόπτες είναι τοποθετημένοι σε άβολα σημεία, όπως για παράδειγμα αυτοί των πίσω παραθύρων. Όσον αφορά τη θέση οδήγησης, θα θέλαμε μεγαλύτερο εύ-ρος στις ρυθμίσεις του καθίσματος, αλλά και ρύθμιση του τιμονιού σε απόστα-ση προκειμένου να βρούμε την ιδανική θέση. Με άλλα λόγια δεν θα βολευτούν όλοι οι σωματότυποι. Στο εσωτερικό θα βολευτούν εύκολα τέσσερα άτομα, ενώ και πέμπτο θα χωρέσει χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις. Το πορτμπαγκάζ στη δικίνητη έκδοση έχει χωρητικότητα 475 λίτρα. Η τιμή για το Dacia Duster είναι 408 λίτρα, λόγω του μειωμένου βάθους του πατώματος.

[blockquote]
Για τη δημιουργία του Dacia Duster έχει χρησιμοποιηθεί τεχνογνωσία από Renault, αλλά και από Nissan. Συγκεκριμένα το Duster βασίζεται στο Logan το οποίο με τη σειρά του πατάει στο πάτωμα του Clio II. Πολλά από τα μηχανικά μέρη προέρχονται από το Nissan Murano, ενώ ο διακόπτης της τετρακίνησης είναι ίδιος με του Qashqai. Οι κινητήρες είναι της Renault. Όσον αφορά την ανάρτηση, στα δικίνητα μοντέλα η πίσω προέρχεται αυτούσια από το Logan, ενώ η εμπρός έχει άλλες ρυθμίσεις. Τα τετρακίνητα έχουν εξ ολοκλήρου νέα ανάρτηση, η οποία έχει εξελιχθεί από τους μηχανικούς της Dacia με τη βοήθεια της Renault.[/blockquote]



Τι λέει το DRIVE
Τετρακίνητο SUV με τιμή κοντά στα €16.000. Λες και το κάναμε παραγγελία τώρα με την κρίση. Αν είχε και τον turbo 1.2 Tce, ποιος θα νοιαζόταν για την ποιότητα;
Τεχνολογία
1.598 cc, 4κύλινδρος σε σειρά, 2 ΕΕΚ, 16v, με twin scroll turbo και άμεσο ψε-κασμό 105 PS/5.750 rpm, 15,1 kgm/3.750 rpm
Επιδόσεις
0-100 km/h 11,8”(12,5’’)*, τελική ταχύτητα 170 (165)* km/h
Μέση κατανάλωση
7,5 (7,7)* lt/100 km
Τιμές εργοστασίου
*Τετρακίνητη έκδοση

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube