Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz E-Class Cabriolet

Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz E-Class Cabriolet

Πατώντας στην ικανότατη κουπέ βάση, η Mercedes-Benz υλοποίησε και την ανοιχτή εκτέλεση της E-Class, σε μια κατηγορία που ουσιαστικά παίζει μόνη.

Μερικά πράγματα είναι θέμα κύρους. Και δυνατοτήτων.

Η Mercedes-Benz, αποδεικνύοντας ότι διαθέτει και από τα δύο, εμπλούτισε την γκάμα των 4θέσιων ανοιχτών μοντέλων της με την E-Class, οι ρίζες της οποίες απλώνονται μέχρι το 1992 και τη σειρά A124. Έτσι, με τις C, E και S-Class Cabriolet, είναι ο μοναδικός κατασκευαστής με τρία 4θέσια ανοιχτά μοντέλα. Είναι η πέμπτη έκδοση αμαξώματος του μοντέλου και στη χώρα μας θα διατεθεί από τον Σεπτέμβριο.

Προφανώς η νέα E-Class Cabriolet βασίζεται στην Coupé κι αυτό σημαίνει ότι είναι σαφώς μεγαλύτερο αυτοκίνητο από εκείνο που αντικαθιστά. Για την ακρίβεια 12,3 cm πιο μακρύ, 7,4 cm πιο φαρδύ και 3 πιο ψηλό. Αντίστοιχα έχει αυξηθεί και το μεταξόνιο, κατά 11,3 cm, ενώ το εμπρός μετατρόχιο φάρδυνε 6,7 cm και το πίσω 6,8.

Από την S-Class έρχομαι
Όσο υποκειμενικό κι εάν είναι το αισθητικό ζήτημα, είναι απίθανο να μη σε μαγνητίσει η γραμμή της E-Class Cabriolet. Πρόκειται για ένα εντυπωσιακά ισορροπημένο κράμα στιλ και αρχοντιάς, με αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,29 όταν η -προερχόμενη από την S-Class Cabriolet- κουκούλα είναι στη θέση της.

Ο σκελετός της τελευταίας αποτελείται από μαγνήσιο, αλουμίνιο και ατσάλι, γι’ αυτό είναι 8 kg πιο ελαφρύς από ένα συμβατικό. Το εξωτερικό υλικό είναι ύφασμα, όμως συνολικά υπάρχουν πολλαπλές στρώσεις ώστε η εφαρμογή και η ηχομόνωση να είναι κορυφαίες. Και είναι. Διατίθεται σε σκούρο καφέ, σκούρο μπλε, μπορντό ή μαύρο χρώμα και η λειτουργία της είναι πλήρως ηλεκτρική με ταχύτητα έως 50 km/h. Αρκεί να έχεις τοποθετήσει στην προβλεπόμενη θέση ένα χώρισμα στο πορτμπαγκάζ, κάτι που όταν υπάρχει το έξτρα Cabriolet Comfort Package γίνεται επίσης αυτόματα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε τη Mercedes-Benz E 220 d

Πέραν αυτού, σχεδόν τίποτα δεν διαχωρίζει την καμπίνα της Cabriolet από της Coupé E-Class, κάτι που σημαίνει χαμηλή, εξαιρετικά άνετη θέση οδήγησης και αληθινή πολυτέλεια σε ένα περιβάλλον που έρχεται από το μέλλον. Ειδικά στα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε και στο ταμπλό τους είχαν δύο οθόνες υψηλής ανάλυσης 12,3”, μέσω των οποίων ελέγχεις τα πάντα. Δεν είναι ό,τι πιο εύχρηστο ή καλαίσθητο για όλους, είναι όμως σίγουρα ό,τι πιο εντυπωσιακό.

Αυτό που πάνω απ’ όλα μετρά ωστόσο, είναι ότι η καμπίνα είναι πραγματικά 4θέσια, με επαρκή χώρο στο διθέσιο πίσω κάθισμα ακόμα και για επιβάτες 1,80 m. Το μπες βγες δεν απειλεί την μέση σου με λουμπάγκο και το πορτμπαγκάζ των 385 lt είναι επαρκές για το χαρακτήρα του μοντέλου. Έχει μάλιστα και διαιρούμενη πλάτη σε αναλογία 50:50, ώστε να μπορείς να φορτώσεις μακριά αντικείμενα.



Για την προστασία από τον αέρα, η τεχνολογία κάνει παίζει και πάλι το ρόλο της. Το προαιρετικό AIRCAP -ένα ηλεκτρικά εκτεινόμενο φιλέτο στο πάνω μέρος του πλαισίου του παρμπρίζ- σε συνδυασμό με τον πίσω ανεμοθώρακα, περιορίζουν σημαντικά τους στροβιλισμούς του αέρα στην καμπίνα, τόσο που στα 100 km/h να τους αισθάνεσαι σαφώς, αλλά χωρίς να σε ενοχλούν.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε τη Mercedes-Benz C-Class C 250 d Cabriolet

Το παρόν -προαιρετικά- δίνει και το AIRSCARF, δηλαδή το «αεροφουλάρι» που διοχετεύει αέρα από έναν αεραγωγό κάτω από το προσκέφαλο στα εμπρός καθίσματα. Σκοπός του είναι να ζεσταίνει τον οδηγό και το συνοδηγό σε ανοιχτές βόλτες με χαμηλή εξωτερική θερμοκρασία. Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με το ειδικά προγραμματισμένο σύστημα κλιματισμού -που έχει και ιδιαίτερα εντυπωσιακούς αεραγωγούς στο ταμπλό, εγγυώνται ότι η ατμόσφαιρα στην καμπίνα θα είναι πάντα αυτή που πρέπει.

Είναι περιττό να αναφέρουμε ότι υπάρχει η τελευταία λέξη στο κομμάτι του infotainment, έτσι ώστε η κοντινή επαφή σου με τη φύση να μη σε απομακρύνει από την τεχνολογία. Δεν το λέμε απαραίτητα για καλό, αλλά πρέπει να το αναφέρουμε.

Στιβαρός χαρακτήρας
Το πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από μια σύνθεση ατσαλιού και αλουμινίου που έχει δώσει εντυπωσιακή ακαμψία παρά το συνολικό μήκος των 4,83 m. Τουλάχιστον στους δρόμους της Ελβετίας και της Ιταλίας πολύ σπάνια αντιλαμβάνεται ότι οδηγείς ανοιχτό αυτοκίνητο, με τους κάθε λογής κραδασμούς στο πλαίσιο να είναι σχεδόν ανύπαρκτοι.

Σε σχέση με την κουπέ το βάρος έχει αυξηθεί 95 kg λόγω των ενισχύσεων, γι’ αυτό και οι επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι ελαφρώς υποδεέστερες. Προφανώς αυτό δεν έχει καμία σημασία, οπότε ας κρατήσουμε ότι υπάρχει τουλάχιστον ικανοποιητικό απόθεμα ισχύος κάτω από το δεξί πόδι.

Ο 3λιτρος V6 της E 400 4MATIC με τους 333 ίππους και τα 48,2 kgm είναι προφανώς ο πιο ταιριαστός στο αυτοκίνητο, με τη βελούδινη λειτουργία του να χαϊδεύει τα αυτιά σου όταν ανοίγεις την κουκούλα.

Πολύ ενδιαφέρων είναι και ο ιδιαίτερα πολιτισμένος δίλιτρος ντίζελ των 194 ίππων της E 220 d, που χωρίς ποτέ δεν ακούγεται έντονα στην καμπίνα πετυχαίνει άνετα 6άρια/100 km. Πολύ ολοκληρωμένη πρόταση είναι και ο βενζινοκίνητος των 245 ίππων (Ε 300) που έχει δύναμη (0-100 km/h σε 6,6”) και επαρκώς ραφιναρισμένη λειτουργία.



Ο κοινός παρονομαστής όλων των εκδόσεων είναι το 9άρι αυτόματο κιβώτιο 9G-TRONIC, που έχει άριστη κλιμάκωση και εκτελεί ομαλές αλλαγές. Ωστόσο είναι λίγο απότομο στο ξεκίνημα και όταν του ζητήσεις σβέλτο ρυθμό δείχνει να δυσκολεύεται, ακόμα και στη ρύθμιση Sport+ του DYNAMIC SELECT.

Κοινή με της κουπέ είναι και η ανάρτηση που αποτελείται από διάταξη τεσσάρων συνδέσμων στο εμπρός και πέντε στο πίσω μέρος. Αμφότερες κάνουν εκτεταμένη χρήση αλουμινίου για μείωση της μη αναρτώμενης μάζας και προσφέρονται με τρεις επιλογές: Πλέον της συμβατικής, υπάρχει ακόμα η DYNAMIC BODY CONTROL με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ αλλά συμβατικά ελατήρια και η AIR BODY CONTROL με αερόσουστες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε τη Mercedes-Benz E-Class Coupé

Τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε είχαν τη δεύτερη, η οποία είναι πολύ μαλακή στη ρύθμιση Comfort, κάνοντας καλύτερη επιλογή τη Sport όπου κερδίζεις πολύ σε έλεγχο χάνοντας ελάχιστα σε άνεση. Στο γρήγορο ρυθμό, η E-Class υποστηρίζει τα θελήματά σου σε ό,τι έχει να κάνει με το αποτέλεσμα, κρατώντας και φρενάροντας δυνατά, εμπνέοντας εμπιστοσύνη. Μη φανταστείς πάντως ότι δίνει αναλυτική πληροφόρηση για το τι ακριβώς γίνεται στο δρόμο, κάτι που έτσι κι αλλιώς θα ήταν εκτός θέματος γι’ αυτό το μοντέλο.

Η ουσία είναι το ισορροπημένο ζύγισμα και η εξαιρετική ικανότητα για ταχύ, άνετο και ήσυχο ταξίδι, με μια σουίτα ηλεκτρονικών βοηθημάτων να οδηγεί (επιταχύνει, φρενάρει, στρίβει) σχεδόν μόνη της το αυτοκίνητο μέχρι τα 210 km/h. Εάν ο δρόμος έχει σωστή διαγράμμιση, ο οδηγός πρέπει απλώς να δηλώνει παρών αγγίζοντας το τιμόνι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Από €74.150 η νέα Mercedes-Benz E-Class Cabriolet

Ταυτόχρονα μπορεί να χαζεύει εκτός των άλλων και τον τρόπο που τα φώτα MULTIBEAM LED με τα 84 στοιχεία LED μεταβάλλουν συνεχώς το εύρος και την ένταση της φωτεινής δέσμης, απολαμβάνοντας από σήμερα υπηρεσίες που σε μερικά χρόνια θα απαντώνται και σε πολύ πιο καθημερινά μοντέλα.

Αυτό δηλαδή, που ήταν και είναι η ουσία που κρύβεται πίσω από κάθε E-Class.

Τι λέει το DRIVE
Με ένα εντυπωσιακό πλέξιμο πολυτέλειας, τεχνολογίας, άνεσης και κύρους, η E-Class Cabriolet δεν έχει αντίπαλο για το κοινό που αρέσκεται στα ανοιχτά, πραγματικά 4θέσια μοντέλα. Αυτό ισχύει κυριολεκτικά και μεταφορικά.
Τιμή Aπό €74.150
Τεχνολογία (Ε 300) 1.991 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 245 PS/5.500 rpm, 37,7 kgm/1.400-4.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων, κίνηση πίσω
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,6
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 154 gr/km
Διαστάσεις 4.826 x 1.860 x 1.428 mm
Πορτμπαγκάζ 385 lt
Βάρος 1.780 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube