Οδηγούμε τη νέα BMW 4 Series GranCoupé

Οδηγούμε τη νέα BMW 4 Series GranCoupé

Η τελευταία προσθήκη στην οικογένεια 4 Series είναι αυτό το 5θυρο liftback. Ένα στιλάτο και πρακτικό αυτοκίνητο, που όμως με το δίλιτρο βεζινοκίνητο μοτέρ, δεν έχει το απαιτούμενο τσαγανό και την απαιτούμενη ποιότητα λειτουργίας.

Η τρίτη εκδοχή της νέας BMW 4 Series είναι η GranCoupé. Στα ίχνη της πρόσφατης 4άρας Coupé και Cabrio, αποτελεί μέρος της στρατηγικής της βαυαρικής εταιρείας να καλύψει κάθε niche αγορά στην premium κατηγορία.

Και τα τρία μοντέλα πατούν πάνω στην ίδια πλατφόρμα και μοιράζονται το ίδιο μηχανικό πακέτο, αλλά χρησιμοποιούν διαφορετικό αμάξωμα, καθώς στοχεύουν σε διαφορετική μερίδα αγοραστών. Όσον αφορά το σχεδιασμό, αυτή νέα BMW πατά γερά πάνω στα ατού και είναι άμεσα διακριτή ως μια 4 Series. Και τούτο είναι προφανέστατο, τουλάχιστον μέχρι τη μεσαία κολόνα, όπου είναι ίδια και απαράλλαχτη σε αμάξωμα και σε λεπτομέρειες με τις Coupé και Cabrio. Από εκεί και πίσω όμως, η GranCoupé έχει να επιδείξει το καθαρά δικό της στιλ.

Κάν’ το περίπου όπως η 6άρα
Όπως συνέβη και με την BMW 6 Series GranCoupé που είδαμε τον προηγούμενο χρόνο, έτσι και η αντίστοιχη «τεσσάρα» διαθέτει τέσσερις πόρτες χωρίς πλαίσιο στο παράθυρο. Αλλά αντίθετα με τη μεγαλύτερη και ακριβότερη ομογάλακτή της, δεν διαθέτει κλασικό πορτμπαγκάζ. Στη θέση του, η BMW προτίμησε να τοποθετήσει μια μεγάλη πέμπτη πόρτα αλά liftback, έχοντας κατά νου την πρακτικότητα που προσφέρει ο εθνικός αντίπαλός της με το Audi A5 Sportback.

Βέβαια, με αυτή την επιλογή δημιούργησε και εσωτερικό ανταγωνισμό και μάλιστα έναντι του πιο δημοφιλούς μοντέλου της, της BMW 3 Series, καταλαμβάνοντας χώρο από την 3 Series GT –το άλλο μεσαίο liftback της εταιρείας.

Επιπλέον πρέπει να πούμε ότι με το διαθέσιμο χώρο να καθίζει πιο άνετα τέσσερις επιβάτες από τη 4 Series Coupé, προσφέρει ακόμη τον ίδιο χώρο στο πορτμπαγκάζ με την 3άρα σεντάν, στα 480 lt. Χωρητικότητα που φτάνει τα 1.300 lt με τα καθίσματα που διαιρούνται 60:40 πλήρως αναδιπλωμένα.

Με την άφιξη της 4 Series GranCoupé στη χώρα μας μέσα στον Ιούνιο –ο τιμοκατάλογός της ήδη βρίσκεται σε ισχύ-, ο υποψήφιος αγοραστής θα μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε επτά μοτέρ, ντίζελ και βενζίνης, που συνδυάζονται στάνταρ με 6άρι χειροκίνητο σασμάν και προαιρετικά στα περισσότερα με αυτόματο 8άρι τύπου Steptronic –με τους ίδιους συνδυασμούς που διατίθεται η 4 Series Coupé.

Χάρμα οφθαλμών
Πρώτα απ’ όλα να πούμε ότι αυτή η τεσσάρα είναι ένα πραγματικά όμορφο αυτοκίνητο, με ωραίο, χυτό, αγωνιστικό προφίλ και υπέροχες αναλογίες για 4πορτο. Ωστόσο, ο σχεδιασμός αυτός καθαυτός αποτελεί μόνο ένα μέρος από αυτό που κάνει τη 4 Series GranCoupé αισθητικά ευχάριστη. Το άλλο είναι το πώς κάθεται το αυτοκίνητο στο δρόμο, δηλώνοντας εύγλωττα πόσο ξεχωριστή είναι, ένας παράγοντας ιδιαίτερα καθοριστικός για να αγοράσει κάποιος σε αυτή την κατηγορία. Με ταιριαστά μεγάλα μετατρόχια και σχετικά μακρύ μεταξόνιο, πατά με σιγουριά στο δρόμο, με υπέροχα αθλητική κορμοστασιά και ακριβώς με τη δόση που της πρέπει.

Οι υποσχέσεις που αφήνει η εξωτερική εμφάνιση της 4 Series GranCoupé δεν επαληθεύονται με την ίδια επιτυχία στην καμπίνα. Με εξαίρεση την τέλεια θέση οδήγησης και την καλή ορατότητα γύρω γύρω, το ταμπλό ενσωματώνει μεγάλο αριθμό μαύρων πλαστικών οικονομικής επιλογής στην όψη, όπως και διακόπτες. Ωστόσο, ο διαθέσιμος χώρος προκαλεί έκπληξη και ο 5θυρος σχεδιασμός ενισχύει αναντίλεκτα την πρακτικότητά της έναντι της 4 Series Coupé.

Τα επίπεδα εξοπλισμού είναι τα ίδια με αυτά της 4 Series Coupé. Το βασικό μοντέλο με τιμή €48.300 ή €45.500 με απόσυρση περιλαμβάνει εμπρός φανάρια Xenon, εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, διζωνικό κλιματισμό, θερμαινόμενα καθίσματα, τιμόνι Servotronic με προσαρμοζόμενη υποβοήθηση ανάλογα με την ταχύτητα και 6,5ιντση οθόνη.

Τη στιγμή που η συντριπτική πλειονότητα των αυτοκινήτων στην Ελλάδα, αλλά και στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές είναι πλέον ντίζελ, φαίνεται παράδοξη η επιλογή η BMW να λανσάρει την 4 Series GranCoupé στην Ισπανία με το δεύτερο.

Ο δίλιτρος 4κύλινδρος τούρμπο μπορεί να τα έχει τα χρονάκια του, αλλά οι πρόσφατες αναβαθμίσεις τον κατέστησαν ικανό να παρέχει στην 428i καλές, αν όχι εκθαμβωτικές επιδόσεις, χάρη και στο αυτόματο 8άρι σασμάν που καλύπτει κάθε τρύπα ισχύος. Έτσι, το μοτέρ αποκρίνεται με αξιοπρέπεια στις χαμηλές στροφές και έχει σχετικά καλή ποιότητα ελαστικότητας στις μεσαίες για τα στάνταρ ενός βενζινοκίνητου 4κύλινδρου τούρμπο.

Φυσικά, όλα αυτά έχουν την εξήγηση των 35,7 kgm που απλώνονται με τη μέγιστη τιμή τους από τις 1.250 έως τις 4.800 rpm. Τα επίσημα νούμερα μιλούν για 6,1” στην επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h, που την κάνει πάνω από ένα δευτερόλεπτο ταχύτερη από το Audi A5 Sportback 2.0 TFSI με το έξτρα σασμάν Multitronic CVT.

Steptronic: «Στηρίξου πάνω μου»
Ωστόσο, η 428i GranCoupé με το γκάζι βαθιά στο πάτωμα γίνεται αρκετά θορυβώδης και με μέτρια ποιότητα λειτουργίας όταν δουλεύεις το μοτέρ της σκληρά. Και ως τέτοιο, είναι προτιμότερο να στηρίζεσαι πάνω στο άπλωμα των σχέσεων που σου προσφέρει το αυτόματο 8άρι και να κάνεις χρήση της ενισχυμένης ελαστικότητας που προσφέρει αυτό το κιβώτιο.

Το ενδιαφέρον στη υπόθεση είναι ότι η BMW μελετούσε να εφοδιάσει το νέο αυτοκίνητο με ένα συνθεσάιζερ ήχου για να δώσει μια πιο δελεαστική νότα. Στο τέλος όμως αποφάσισε ότι το 4κύλινδρο soundtrack είναι επαρκώς σπορ. Φευ! Δεν είναι! Τουλάχιστον για τα στάνταρ της BMW.

Με το σύστημα Drive Performance Control να είναι στάνταρ, ο οδηγός έχει να διαλέξει ανάμεσα σε τέσσερις οδηγικές ρυθμίσεις: Eco Pro, Comfort, Sport και Sport Plus. Αυτές υποστηρίζουν το τελευταίο μοντέλο της BMW με ένα πολυπρόσωπο δυναμικό ρεπερτόριο που στόχο έχει γοητεύσει μια ευρεία γκάμα αγοραστών. Χωρίς από την άλλη να παραγνωρίζουμε ότι οι ρυθμίσεις Eco Pro και Comfort είναι χοντρικά οι ίδιες, όπως και οι Sport και Sport Plus.

Το τιμόνι, που είναι υπερβολικά ελαφρύ και ασαφές γύρω από τη θέση της ευθείας στη ρύθμιση Comfort, φορτώνεται πρόσθετο βάρος και περισσότερη αίσθηση μόλις πατήσεις το κουμπί στην κεντρική κονσόλα και επιλέξεις τη ρύθμιση Sport. Η ίδια ιστορία επαναλαμβάνεται με την απόσβεση των αμορτισέρ, που αποδεικνύεται κατώτερη των περιστάσεων στο Comfort, αλλά πιο ομοιογενής στο Sport, χωρίς καμία σημαντική αλλοίωση συνολικά στην ποιότητα κύλισης.

Οπότε, κράτα τη ρύθμιση στο Sport και η 428i GranCoupé θα αποδειχτεί συμμετοχική και αρκετά διασκεδαστική, ενώ τα έξτρα λάστιχα 225/35 R19 εμπρός και 225/40 R19 πίσω που φορούσε το αυτοκίνητό μας, του έδιναν άφθονη πρόσφυση. Προφανώς σε αυτό βοηθά η εύτακτη κατανομή 50:50, αλλά και το ESP που επιτρέπει μια μικρή γωνία υπερστροφής, όταν την προκαλέσεις.

Και μειονεκτήματα; Δεν υπάρχουν μειονεκτήματα; Προφανώς και ναι! Ο υπέρμετρος θόρυβος από τον τροχασμό του αυτοκινήτου πλήττει την ποιότητα του ταξιδιού, ενώ δεν λείπουν οι απότομες κάθετες κινήσεις του αμαξώματος σε δρόμους με κυματοειδείς ανωμαλίες και με υψηλή ταχύτητα.

Τριάρα ή τεσσάρα
Εάν έχεις βγει παγανιά στην αγορά για μια 3άρα BMW, τότε το δίλημμα μόλις γεννήθηκε. Η 4 Series GranCoupé μπορεί να μην έχει τους αδιαμφισβήτητα καλύτερους χώρους της συμβατικής ομογάλακτης αντιπάλου της, με την οποία μοιράζονται το ίδιο μηχανικό πακέτο, αλλά η μεγάλη πόρτα του liftback της παρέχει εντυπωσιακή πρακτικότητα.

Επίσης, η 4 Series GranCoupé παρέχει τη δυνατότητα για μια πιο ελκυστική εμφάνιση έναντι της κοντόχοντρης 3 Series GT –ενός μοντέλου που ενώ προσφέρει 40 lt παραπάνω πορτμπαγκάζ, τώρα αυτό το πλεονέκτημά του δείχνει περιττό.

Τι λέει το DRIVE
Ένα πολύ όμορφο και ικανό αυτοκίνητο έρχεται να ταρακουνήσει τo A5 Sportback, αλλά και να βάλει υποψηφιότητα σε μια αγορά που λυμαίνονται οι BMW 3 και 3 GT.
Τιμή από € 48.300 (€45.500 με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.997 cc, i4, 16v, άμεσος ψεκασμός, διπλό VANOS και VALVETRONIC, Τwin Power τούρμπο, 245 PS/5.000–6.500 rpm, 35,7 kgm/1.250–4.800 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
6,1”
Tελική ταχύτητα 250 km/h
Κατανάλωση 8,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 154 g/km
Διαστάσεις 4.638 x 1.825 x 1.389 mm
Βάρος 1.585  kg
Στοιχεία κατασκευαστή
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube