Οδηγούμε το νέο Nissan X-Trail 1.6 dCi

Οδηγούμε το νέο Nissan X-Trail 1.6 dCi

Αν δεν δίνετε προτεραιότητα στη σπορ συμπεριφορά, το ολοκαίνουργιο X-Trail είναι μια πολύ καλή εναλλακτική πρόταση για τα μεσαία γερμανικά SUV

Αυτό είναι το ολοκαίνουργιο X-Trail της τρίτης γενιάς, που έχει διπλή αποστολή: Να αντικαταστήσει το παλιό μοντέλο, αλλά και το 7θέσιο Qashqai+2 που καταργήθηκε.

Το νέο X-Trail είναι χτισμένο πάνω στην ίδια πλατφόρμα CMF με το νέο Qashqai και έχει παρόμοια εμφάνιση, αν και κανένα τμήμα του αμαξώματος δεν είναι κοινό στα δύο μοντέλα. Μόνο αν τα δεις δίπλα-δίπλα συνειδητοποιείς πόσο μεγαλύτερο είναι το X-Trail από το Qashqai. Τα επιπλέον 105 mm σε ύψος και 268 mm σε μήκος το κατατάσσουν σε άλλη κατηγορία, αυτήν των Mitsubishi Outlander και KIA Sorento.  

Οι έντονες γωνίες του παλιού X-Trail έχουν δώσει τη θέση τους σε πολύ πιο χυτές γραμμές και η Nissan υποστηρίζει ότι το νέο μοντέλο είναι περισσότερο crossover παρά κλασικό SUV.

Διατίθεται με 5 ή προαιρετικά με 7 θέσεις. Το στάνταρ κιβώτιο είναι χειροκίνητο 6άρι με προαιρετικό το αυτόματο XTronic CVT, και η κίνηση είναι στους εμπρός τροχούς ή και στους τέσσερις με επιπλέον χρέωση.

Ο διαθέσιμος κινητήρας στο λανσάρισμα είναι μόνο ένας, ο ντίζελ 1.6 dCi των 130 PS, αλλά του χρόνου θα ακολουθήσει ένας βενζινοκινητήρας 1.6 DIG-T (τούρμπο) με 163 PS.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Οδηγήσαμε το προσθιοκίνητο 7θέσιο μοντέλο με το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού Techna που έχει ό,τι έξτρα βάλει ο νους σου.

Όμως το αμέσως κατώτερο επίπεδο εξοπλισμού (n-tec στην Ευρώπη) θα είναι αρκετό για τους περισσότερους, αν δεν θεωρούν απαραίτητα τα θερμαινόμενα καθίσματα και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα – auto parking, blind spot warning (για τα τυφλά σημεία), driver attention alert (ειδοποίηση για κόπωση του οδηγού) και moving object detection (αναγνώριση κινούμενων αντικειμένων στην οπισθοπορεία). Θα εξακολουθήσουν να έχουν τις αλουμινένιες ζάντες 19 ιντσών, το σύστημα αποφυγής/μετριασμού σύγκρουσης, το σύστημα πολυμέσων NissanConnect (συνδέσιμο με smartphone) και το ραδιόφωνο DAB.

Όταν καθίσεις στη θέση του οδηγού, έχεις μπροστά σου ένα τυπικά ιαπωνικό, καλοφτιαγμένο ταμπλό, με κάποια δυσπρόσιτα κουμπιά και μια οθόνη αφής 7 ιντσών χωρίς περιστροφικό controller. Υπάρχει και μια μικρότερη οθόνη TFT στον πίνακα οργάνων, με έναν πολύ περιεκτικό υπολογιστή ταξιδιού ο οποίος ελέγχεται από κουμπιά στο τιμόνι.

Βάζεις μπροστά τον κινητήρα ντίζελ και διαπιστώνεις ότι είναι καλά ηχομονωμένος και ελάχιστοι κραδασμοί φτάνουν στην καμπίνα. Τραβάει καλά από τις 1.600 rpm, δείχνοντας ότι οι σχέσεις μετάδοσης είναι σωστά διαλεγμένες. Οδηγώντας στην πόλη συνειδητοποιείς ότι το X-Trail δεν είναι μικρό αυτοκίνητο. Βοηθάει όμως πολύ η σχετικά ψηλή θέση οδήγησης, το τιμόνι με τη σωστή υποβοήθηση και το κιβώτιο με τον γρήγορο και μαλακό λεβιέ.

Στον αυτοκινητόδρομο, το X-Trail δείχνει σταθερό κι ευθύβολο, με τον μόνο ενοχλητικό θόρυβο να έρχεται από τη νέα, ανοιγόμενη πανοραμική οροφή “monoroof’.

Μια σύντομη διαδρομή σε στεγνή, βραχώδη ανηφόρα έδειξε πως η απόσταση από το έδαφος των 210 mm και τα λάστιχα Goodyear EfficientGrip κάνουν το X-Trail αρκετά ικανό εκτός ασφάλτου. Τα ασφάλτινα ορεινά στροφιλίκια όμως δείχνουν πως δεν πρόκειται για SUV που θα κάνει ρεκόρ στο Nurburgring. Γέρνει στις στροφές και το σύστημα ελέγχου ευστάθειας παίρνει γρήγορα την πρωτοβουλία όταν πιέσεις τα πράγματα.

Το ESP όμως μπορεί να απενεργοποιηθεί και τότε οι ενθουσιώδεις οδηγοί θα ανακαλύψουν ότι το αυτοκίνητο δεν γίνεται ποτέ ανεξέλεγκτο.

Πάντως γρήγορα μαθαίνεις ότι στο X-Trail ταιριάζει καλύτερα ένα πιο ήρεμο στιλ οδήγησης, το οποίο θα εκτιμήσουν και οι έξι επιβάτες σου. Αυτοί θα χαρούν την πολύ ραφιναρισμένη ατμόσφαιρα στην καμπίνα και τον άφθονο χώρο για τα γόνατα στη (συρόμενη) μεσαία σειρά καθισμάτων – αν και εκείνοι που θα καθίσουν στην τελευταία σειρά δεν θα είναι τόσο άνετα.

Να το αγοράσω;
Αν ψάχνετε ένα μεγαλομεσαίο crossover με ποιοτικό εσωτερικό, άνετους χώρους και επτά θέσεις, το νέο X-Trail είναι ένα από τα καλύτερα της αγοράς.

Αν λάβετε επίσης υπόψη την ασφαλή οδική συμπεριφορά, τα πολλά οδηγικά βοηθήματα, τις κάποιες δυνατότητες κίνησης εκτός ασφάλτου, τις ανταγωνιστικές τιμές (τουλάχιστον στην Ευρώπη) –και δεν έχετε ως προτεραιότητα τη σπορ οδήγηση– ίσως και να αναρωτηθείτε γιατί να δώσετε παραπάνω λεφτά για να πάρετε ένα αντίστοιχων διαστάσεων γερμανικό SUV.

Στην Ελλάδα αναμένεται να λανσαριστεί στα μέσα του καλοκαιριού.

Τι λέει το DRIVE
Ένα πολύ ολοκληρωμένο crossover, που ικανοποιεί σε όλους τους τομείς εκτός ίσως από τη σπορ οδήγηση. Τα 1.600 κυβικά είναι ένα επιπλέον ατού στην Ελλάδα.   
Τιμή €29.000 (κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο VGT, 130 PS/4.000 rpm, 32.7 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5”
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 4,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 129 g/km
Διαστάσεις 4.643 x 1.820 x 1.695 mm
Μεταξόνιο 2.706 mm
Βάρος 1.500 kg
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube