Οδηγούμε το νέο Kia Picanto 1.0

To αυτοκίνητο πόλης της Kia, το νέο Picanto, έρχεται μεγαλύτερο και πιο ώριμο από το ξαδέρφι του, το Hyundai i10.

Η Kia μπορεί να άνοιξε το διασκελισμό της στις μεγάλες κατηγορίες με αυτοκίνητα σαν το Cee’d και το Sportage, αλλά ο βενιαμίν της γκάμας της παραμένει γι’ αυτή το μαζικό αυτοκίνητο. Ο Κορεάτης κατασκευαστής πούλησε παραπάνω από ένα εκατομμύριο από το απερχόμενο Picanto στα επτά χρόνια της καριέρας του. Έτσι πιστεύει ότι η νέα, πιο ώριμη δεύτερη γενιά, μπορεί να στηρίξει τα θεμέλιά της πάνω σε αυτή την επιτυχία.

Το Drive πήγε κατ’ αποκλειστικότητα στη Σεούλ, στη Ν. Κορέα, και οδήγησε το μικρό Kia πριν από την επίσημη παρουσίαση του αυτοκινήτου που γίνεται τώρα στην Ισπανία.

Είναι ολοφάνερο ότι το νέο Picanto μεγάλωσε. Οι χαριτωμένες αλλά και χαρακτηριστικές απωανατολίτικες γραμμές του πρώτου Picanto, αντικαταστάθηκαν από τις αδρές γραμμές του Πέτερ Σράιερ παντού. Το κύριο σχεδιαστικό χαρακτηριστικό είναι το «εταιρικό προσωπείο» της Kia με τους φαρδείς προφυλακτήρες που δίνουν στο αυτοκίνητο ένα ασυνήθιστα μυώδες παρουσιαστικό και ιδιαίτερα κομψά και γωνιώδη πίσω φώτα.

Βασισμένο στο Hyundai i10, το νέο Picanto είναι έξι πόντους πιο μακρύ από το προηγούμενο και με 1,5 πόντο μακρύτερο μεταξόνιο. Ως εκ τούτου, κέρδισε λίγο χώρο για τα πόδια των επιβατών και πολύ περισσότερο στο πορτμπαγκάζ που αυξήθηκε σχεδόν 25%, φτάνοντας τα 200 λίτρα.

Προς το παρόν, το μικρό Kia προγραμματίζεται να λανσαριστεί μέχρι το καλοκαίρι μόνο με πέντε πόρτες και δύο μοτέρ: Ένα τετρακύλινδρο 1.200άρι με 85 άλογα και ένα τρικύλινδρο 1.000άρι, σαν το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε. Μέχρι το τέλος του χρόνου, θα υπάρξει και τρίθυρο Picanto, με πιο σπορ στιλ που θα βοηθηθεί από τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες.

Το μικρό μοτέρ με τα 69 άλογα πετυχαίνει εκπομπές CΟ2 χαμηλότερες από 95 gr./km όταν εφοδιάζεται με start-stop. Μολονότι σε αυτή τη κατηγορία τιμής θα καταλαβαίναμε αν η Kia επέλεγε να το διαθέσει το τρικύλινδρο μοτέρ και χωρίς αυτό, αφού και έτσι εκπέμπει μόλις 99 gr.

Από μέσα το νέο Picanto είναι μοντέρνο, ευάερο και σαφώς πιο προηγμένο από το i10. Τα πλαστικά της καμπίνας είναι μεν σκληρά, αλλά η υφή του ταμπλό και η λωρίδα από βουρτσισμένο χρώμιο που διατρέχει τη φάτσα του, δίνουν πιο αρχοντικό αέρα απ’ ό,τι στο ξαδέρφι του. Η θέση οδήγησης είναι άνετη, παρόλο που κάθεσαι λίγο ψηλά σε ένα κάθισμα με λίγη πλευρική στήριξη.

Στο δρόμο, το Picanto δεν είναι αυτό που λες γρήγορο. Αλλά το τρικύλινδρο μοτέρ βγάζει τη μέγιστη ροπή του στις 3.500 rpm και δεν σε αναγκάζει να στροφάρεις πολύ παραπάνω για να κινηθείς σβέλτα. Ο κινητήρας κάνει πιο αισθητή την παρουσία του από ό,τι το βουητό της εξάτμισης, αλλά μόλις βγεις στον αυτοκινητόδρομο και πιάσεις τα 110 km/h, ο θόρυβός μειώνεται σε παράδοξα χαμηλό επίπεδο. Ο θόρυβος από τον αέρα και το δρόμο είναι καλά μονωμένοι επίσης, με το δεύτερο να βοηθιέται από τους 14άρια λάστιχα των πιο φτηνών μοντέλων.

Το κράτημα έχει αφήσει την πρωτοκαθεδρία στην άνεση. Πράγμα που σημαίνει ότι το Picanto τα καταφέρνει μια χαρά με τις ανωμαλίες του δρόμου, χάνοντας ένα κομμάτι από την αμεσότητα του i10. To «χαρούμενο» μπροστινό που ξέρουμε στο i10 έχει εξαφανιστεί και αν πιέσεις το αυτοκίνητο θα το νιώσεις. Το τιμόνι είναι ασαφές και παραμένει έτσι και γύρω από τη θέση της ευθείας, και το σασί προτιμά να γέρνει παρά να στρίβει. Αν όμως δεν πιέζεις το Picanto, συμπεριφέρεται απόλυτα συγκροτημένα. Αυτός άλλωστε είναι και ο συνήθης τρόπος κίνησης στην πόλη.

Διά ταύτα όχι, το μικρό Kia δεν μπορεί να τα βάλει σε οδηγική ευχαρίστηση με το i10. Από την άλλη όμως είναι σαφώς πιο ώριμο, πιο ραφιναρισμένο και πολύ καλύτερα φινιρισμένο, χώρια που είναι πιο οικονομικό και απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας. Υπό αυτό το πρίσμα και με εκτιμώμενη τιμή εκκίνησης τα 9.500 ευρώ, δεν βλέπουμε το λόγο γιατί να μην είναι ευκαιρία και να μην διαγράψει πετυχημένη εμπορική πορεία

Χέρι στην ανάρτηση
Η Kia δήλωσε ότι επανεξέτασε τις ζωντανές αντιδράσεις στην ανάρτηση του i10 και άλλαξε το set-up προκειμένου να τοποθετηθεί στο νέο Picanto. Εκτός από την αύξηση στο μεταξόνιο, έδωσε μεγαλύτερη γωνία κάστερ στα γόνατα της μπροστινής ανάρτησης και τοποθέτησε 12% πιο μαλακά ελατήρια και 20 mm κοντύτερα bump stop. Πίσω, η ρύθμιση του ημιάκαμπτου άξονα άλλαξε και αυτή. Ο άξονας σκλήρυνε κατά 60%, με 29% πιο μαλακά ελατήρια και 15 mm κοντύτερα bump stop. Η Kia υποστηρίζει ότι με αυτό το set-up μείωνεται μεν η υποστροφή, αλλά βελτιώνεται η σταθερότητα και η ενδοτικότητα.