Οδηγούμε το Citroen DS3 Racing

Πάνω σ’ αυτό το DS3 θα βασιστεί το επίσημο όπλο της Citroen για τα ράλι.

Έχοντας οδηγήσει ένα πρωτότυπο DS3 Racing πριν από κάτι μήνες, έχουμε τώρα στα χέρια μας την τελική έκδοση παραγωγής. Παρά το “Racing”, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο δρόμου. Το όνομα οφείλεται στο ότι το μοντέλο αυτό έχει εξελιχθεί και συναρμολογείται μερικώς από τη Citroen Racing, που είναι υπεύθυνη για τα κυρίαρχα αγωνιστικά των ράλι.

Έχοντας το DS3 THP των 156 PS ως αφετηρία, το Racing διατηρεί τον 1.6 turbo αλλά του αυξάνει την πίεση για να δώσει 204 PS. Άλλες μετατροπές είναι η αύξηση των μετατροχίων κατά 30 mm, το χαμήλωμα κατά 15 mm και τα μεγαλύτερα μπροστινά φρένα. Για να ξεχωρίζει από τα άλλα DS3 και οπτικά, το Racing διατίθεται σε δύο ιδιαίτερους χρωματισμούς: μαύρο με πορτοκαλί και άσπρο με γκρι. Και είναι τίγκα στο ανθρακόνημα.

Σίγουρα δεν είναι ένα αυτοκίνητο για ντροπαλούς και διακριτικούς. Ουσιαστικά, οι μόνες προσθήκες που είναι αναγκαίες είναι οι επεκτάσεις των φτερών, όμως πιστεύουμε πως σε πολλούς θα αρέσει η εμφάνιση του DS3 R. Και πρέπει να δώσουμε τα εύσημα στη Citroen γιατί το ανθρακόνημα είναι αληθινό.

Το πέρασμα του DS3 από το αγωνιστικό τμήμα δεν το έκανε εντελώς διαφορετικό. Πρόκειται περισσότερο για εξέλιξη παρά για μεταμόρφωση. Κι αυτό δεν είναι κακό, γιατί το νορμάλ μοντέλο είναι από τα αγαπημένα μας. Ο κινητήρας είναι αισθητά δυνατότερος χωρίς να έχει χάσει σε απόκριση χαμηλά, ενώ ακούγεται και πιο ζωηρός χάρη στις μετατροπές στην εξαγωγή. Το τιμόνι έχει επίσης βελτιωθεί. Δεν φτάνει ακόμα τα κορυφαία υδραυλικά, αλλά είναι πολύ καλό για ηλεκτρικό. Αν και είναι ακόμα κάπως ελαφρύ, τουλάχιστον έχει σταθερό βάρος και αρκετή αίσθηση.

Τα λάστιχα 215/40 R18 δίνουν άφθονη πλευρική πρόσφυση, ενώ τα σκληρότερα ελατήρια και τα φαρδύτερα μετατρόχια σημαίνουν περιορισμένη κλίση και καλό έλεγχο του αμαξώματος στις στροφές. Το ότι καμιά φορά λείπει η ελκτική πρόσφυση είναι λίγο-πολύ αναμενόμενο με 28,1 kgm ροπής. Παρ’ όλα αυτά, η συμπεριφορά όταν χαθεί η πρόσφυση ελαφρώς απογοητεύει.

Το DS3 R δεν έχει ούτε ελεγχόμενο διαφορικό ούτε έξυπνη μπροστινή γεωμετρία τύπου Revo-Knuckle, οπότε κάποιες στιγμές έχεις έντονες αντιδράσεις στο τιμόνι και κάποιες άλλες σπινάρει ένας μπροστινός τροχός και έχεις υποστροφή. Δεν περιμένουμε τέλεια πρόσφυση σε όλες τις περιπτώσεις, θα θέλαμε όμως περισσότερες επιλογές σε ό,τι αφορά τον έλεγχό της. Εδώ είτε αφήνεις τον έλεγχο στο ESP, που το παρακάνει, είτε το βγάζεις εκτός και μαθαίνεις να ζεις με το σπινάρισμα.

Ένα άλλο μειονέκτημα είναι η σκληρή ανάρτηση στις χαμηλές ταχύτητες – κάτι που δεν μας προβλημάτισε στη Γαλλία αλλά μπορεί να ενοχλεί στην Ελλάδα. Από τα φρένα πάντως δεν έχουμε κανένα παράπονο. Είναι τεράστια για το μέγεθος του αυτοκινήτου και ξεχωρίζουν σε απόδοση.

Συνολικά, έχουμε ένα καλό μικρό GTi. Είναι γρήγορο, ευέλικτο, διασκεδαστικό και σίγουρα μουράτο. Το αν πειράζει που δεν είναι τόσο συμμετοχικό όσο το Renausport Clio Cup, εξαρτάται από το πώς το βλέπεις. Πιστεύουμε πως τελικά το Clio και το DS3 R απευθύνονται σε διαφορετικούς αγοραστές και μάλλον σε διαφορετικά πορτοφόλια, αφού –στην Ευρώπη τουλάχιστον– το Citroen είναι σημαντικά ακριβότερο από το Renault. Από την άλλη, το DS3 R προσφέρει αποκλειστικότητα (μόνο 2.000 θα κατασκευαστούν) και δεν είναι ακριβότερο από ένα Mini John Cooper Works.

H αλήθεια πάντως είναι ότι το DS3 R, με όλο αυτό το ανθρακόνημα, κοστίζει ακριβά να κατασκευαστεί, και με βάση την επιτυχία του DS3 στην αγορά, η Citroen πιστεύει πως θα υπάρχει ζήτηση για να κρατηθεί η υψηλή τιμή. Παρά τις κάποιες επιφυλάξεις μας, δεν νομίζουμε πως κάνει λάθος.

Τι λέει το DRIVE
Γρήγορο και ξεχωριστό μικρό GTi, που κάποιες φορές δυσκολεύεται να βάλει τη δύναμη του κάτω. Περιορισμένη παραγωγή, υψηλή τιμή.
Τεχνολογία
1.598 cc, Ι4 turbo, 2EEK 16v, άμεσος ψεκασμός, 204 PS/6.000 rpm. 28,1 kgm/2.000-4.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις
0-100 km/h σε 6,5”, τελική 235 km/h
Μέση κατανάλωση 6,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 149 gr/km
Τιμές κατασκευαστή[/blockquote]