BMW ActiveHybrid 3

Αν κάποιος θεωρεί πως μια 335i καίει πολύ για τις επιδόσεις που προσφέρει, το υβριδικό σύστημα της BMW είναι μια λύση που τη βελτιώνει και στους δύο τομείς

Συνήθως αντιμετωπίζουμε τα υβριδικά ως τα αυτοκίνητα που αγοράζεις για μέγιστη οικονομία. Τα υβριδικά της BMW όμως, όπως έχουμε διαπιστώσει από τις ActiveHybrid X6 και 7, είναι λίγο διαφορετικά. Και η υβριδική 3άρα δεν αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα. Δεν είναι μόνο πιο οικονομική, αλλά και πιο γρήγορη από το συμβατικό μοντέλο στο οποίο βασίζεται (335i).

Με 340 PS και 45,9 kgm συνδυασμένη απόδοση από το θερμικό και το ηλεκτρικό μοτέρ της, η ActiveHybrid 3 είναι η δυνατότερη 3άρα μέχρι την έλευση της Μ3. Είναι δε, αναμενόμενα, και η ακριβότερη. Με αυτά τα δεδομένα, ούτε η ίδια η BMW δεν πιστεύει ότι θα βρεθεί κάποιος που θα την αποκτήσει για να κάνει οικονομία.

Για οικονομία επιλέγεις μια 320d Efficient Dynamics. Αυτή εδώ απευθύνεται σε όσους θέλουν κάτι που να επιταχύνει από στάση ως τα 100 km/h σε 5,3”, αλλά παράλληλα να είναι όσο οικονομικότερο γίνεται στις καθημερινές αστικές μετακινήσεις. Με εκπομπές μόλις 139 gr CO2/km, ίσως να είναι και το γρηγορότερο αυτοκίνητο που θα μπορεί να μπαίνει καθημερινά στον «πράσινο» δακτύλιο.

Ανάμεσα στον 3λιτρο 6κύλινδρο τούρμπο των 306 PS και το συμβατικό 8άρι κιβώτιο Steptronic παρεμβάλλεται ένα ηλεκτρικό μοτέρ 40 kW (55 PS). Με ταχύτητα πόλης και εφόσον δεν πατάς απότομα το γκάζι μπορείς να κινηθείς αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Ο βενζινοκινητήρας σβήνει και στην εθνική, με ταχύτητες έως 160 km/h (coasting).

Ένας μικρός κραδασμός κατά την επανεκκίνησή του είναι το μοναδικό το στοιχείο που φανερώνει ότι αυτή η 3άρα είναι διαφορετική. Οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες στο πάτωμα, ανάμεσα στους πίσω τροχούς, κλέβοντας 90 λίτρα από το χώρο αποσκευών (390 lt), ενώ το σύστημα επιβαρύνει συνολικά το αυτοκίνητο με 135 kg επιπλέον βάρους -1.655 kg.

Η ανάρτηση πάντως έχει ρυθμιστεί έτσι ώστε η λειτουργία της να είναι ίδια με αυτή των συμβατικών. Η λίγο μειωμένη άνεση στα αυτοκίνητα της παρουσίασης οφείλεται μάλλον στις αεροδυναμικά μελετημένες μεν, μεγάλες δε, έξτρα 18άρες. Ύστερα από τη βόλτα μου στα προάστια του Μονάχου, το trip computer έδειχνε μέση κατανάλωση 9,0 lt/100 km. Φυσικά απέχει από την εργοστασιακή, αλλά δεν θυμάμαι άλλο αυτοκίνητο με τέτοιες επιδόσεις και με χρήση «γνωριμίας» να καίει τόσο λίγο. Και αυτόν ακριβώς τον ιδανικό συνδυασμό επιζητούν όσοι θα επιλέξουν την ActiveHybrid 3.
 




Τι λέει το DRIVE
Δεν πρόκειται για μια οικονομική 3άρα, αλλά για την πιο δυνατή εκδοχή μέχρι την έλευση της Μ3
Τεχνολογία 2.979 cc, 6κύλινδρος σε σειρά, 24v, Valvetronic, τούρμπο, 306 PS/5.800-6.000 rpm, 40,8 kgm/1.200-5.000 rpm και ηλεκτρικό μοτέρ 55 PS και 21,4 kgm. Συνδυασμένη απόδοση 340 PS και 45,9 kgm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Επιδόσεις* 0-100 km/h σε 5,3”, τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση* 5,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 139 gr/km
*Τιμές κατασκευαστή