Επίσημο: Gordon Murray T.50s Niki Lauda

Επίσημο: Gordon Murray T.50s Niki Lauda

Η αγωνιστική έκδοση T.50s της Gordon Murray Automotive, αποτίει φόρο τιμής στο Niki Lauda, αποδεινύοντας συγχρόνως πως υπάρχει ακόμα ζωή στον πλανήτη των απανταχού «petrolheads».

Ο αείμνηστος και τρεις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής της F1, Niki Lauda, θα έχει κάθε λόγο να χαμογελά πονηρά από εκεί ψηλά που βρίσκεται. Η Gordon Murray Automotive παρουσίασε προς τιμήν του, την αγωνιστική έκδοση Τ.50s Niki Lauda, δημιουργώντας το πιο σκληροπυρηνικό hypercar αυτού του πλανήτη!

Η συλλεκτική έκδοση που θα παραχθεί σε μόλις 25 αντίτυπα αναπτύχθηκε παράλληλα με το T.50, φέρει όμως ακόμη πιο ακραίες προδιαγραφές και... «νούμερα» που προκαλούν ίλιγγο.

t50

Το βάρος του οχήματος δε ξεπερνά τα 852 kg, που σημαίνει πως είναι ελαφρύτερο κατά 134 kg από την έκδοση «δρόμου», ενώ εφοδιάζεται με μια αναβαθμισμένη εκδοχή του V12 κινητήρα των 3,9 λίτρων της Cosworth, φέροντας συγχρόνως αεροδυναμικά βοηθήματα που όμοια τους, μόνο μονοθέσια της Formula 1 μπορούν να υπερηφανευτούν πως διαθέτουν!

Αναμφίβολα, το highlight χαρακτηριστικό στην αεροδυναμική του T.50s δεν είναι άλλο από το «delta-wing» στο πίσω μέρος, το οποίο έχει μήκος 1.758 mm και σε συνεργασία με τον ανεμιστήρα των 400 mm αναπτύσσουν κάθετη δύναμη της τάξεως των 1.500 kg, τιμή, που αντιστοιχεί στο 170% του συνολικού βάρους του αυτοκινήτου!

t501

O V12 ατμοσφαιρικός κινητήρας των 3,9 λίτρων της Cosworth αποδίδει 711 PS στις 11.500 rpm δύναται όμως να «στροφάρει» έως τις 12.100 rpm, με τη ροπή να ανέρχεται στα 485 Nm στις 9.000 rpm. Οι μηχανικοί της φίρμας έβαλαν το χεράκι τους «σκαλίζοντας» εκκεντροφόρους, κεφαλή, σχέση συμπίεσης (15:1) και καμιά 50αριά ακόμα τεχνικά σημεία στο όχημα προσφέροντας σε όσους τυχερούς καταφέρουν να αποκτήσουν τη συγκεκριμένη version (σ.σ: η τιμή πώλησης υπολογίζεται στα 3,1 εκ. λίρες χωρίς φόρους) ένα τεχνολογικό θαύμα! 

t502

Νέο είναι επίσης και το κιβώτιο, που φέρει την υπογραφή της Xtrac διαθέτοντας 6 σχέσεις και paddles στο τιμόνι για την αλλαγή τους, αντί για τον παραδοσιακό επιλογέα που συναντάμε στην έκδοση παραγωγής. Επίσης, συγκριτικά με τη «street legal» έκδοση του μοντέλου, η «race track» δε διαθέτει πολλαπλά modes στον τομέα της αεροδυναμικής καθώς λειτουργεί μόνιμα στο πρόγραμμα High Downforce.

Επιπλέον, το συλλεκτικό όχημα, διαθέτει σφυρήλατες ζάντες μαγνησίου, χαμηλωμένη κατά 40 mm ανάρτηση σε σχέση με την «απλή» έκδοση και κεραμικούς δίσκους δια χειρός Brembo. 

τ5031

«Το Τ.50 είναι το απόλυτο street legal σούπερκαρ αυτού του πλανήτη. Είχα όμως ένα όνειρο, να δημιουργήσω μια αγωνιστική έκδοση, η οποία δε θα μπορεί να συγκριθεί με καμία άλλη πρόταση στην ιστορία της αυτοκίνησης. Θεωρώ πως το πετύχαμε με το Τ.50s Niki Lauda», ανέφερε χαρακτηριστικά στην επίσημη παρουσίασή του ο Gordon Murray. 

Η Gordon Murray Automotive μόλις ολοκληρώσει την παραγωγή των 100 μονάδων του Τ.50 (όλα έγιναν ανάρπαστα εν ριπή οφθαλμού), θα ξεκινήσει από το 2023 και την παραγωγή του σκληροπυρηνικού T.50s Niki Lauda.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube