Τέλη κυκλοφορίας: Για κυκλοφορούντα με κυβισμό για τα νέα με ρύπους

Τέλη κυκλοφορίας: Για κυκλοφορούντα με κυβισμό για τα νέα με ρύπους

Νέες αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας προωθούν τα υπουργεία Οικονομικών και Περιβάλλοντος. Από τη σύσκεψη των συναρμόδιων υπουργών προέκυψε ότι η Κυβέρνηση επεξεργάζεται την εισαγωγή ενός συστήματος δύο ταχυτήτων, το οποίο θα κατηγοριοποιεί τα αυτοκίνητα σε αυτά που έχουν ήδη ταξινομηθεί και αυτά που πρόκειται να ταξινομηθούν από την 1.1.2011.
Για τα «παλιά» ΙΧ, με πρώτη άδεια κυκλοφορίας έως τις 31.12.2010, τα τέλη θα υπολογίζονται βάσει του κυβισμού του κινητήρα, ενώ σε όσα αυτοκίνητα ταξινομηθούν από τη νέα χρόνια τα τέλη θα υπολογίζονται βάσει των εκπομπών ρύπων του κινητήρα. Όσον αφορά στις χρεώσεις στην πρώτη κατηγορία που αφορά στα οχήματα που ήδη κυκλοφορούν, ως βάση υπολογισμού θα ληφθούν τα τέλη του 2009 τα οποία κυμαίνονταν από 18 έως και 580 ευρώ και τα οποία αναμένεται να αυξηθούν για το 2011 κατά 15%. Με αυτόν τον τρόπο η κυβέρνηση υπολογίζει πως θα εισπράξει περίπου 1,3 δισ. ευρώ εκ των οποίων τα 200 εκατ. θα αφορούν στην αύξηση του 15% που θα επιβληθεί σε όλες τις κατηγορίες.

teli_kikloforias1.jpgΣτη δεύτερη κατηγορία όπου και ανήκουν αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά τις 1.1.2011 ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας θα γίνεται βάσει των εκπομπών ρύπων του κινητήρα και θα κυμαίνεται από 0,50 έως 2,5 ευρώ ανά γραμμάριο ρύπων που εκπέμπει ο κάθε κινητήρας. Ειδικότερα για αυτοκίνητα με κινητήρες που εκπέμπουν CO2 έως 100 gr/km η χρέωση θα είναι 0,50 λεπτά του ευρώ ανά γραμμάριο που εκπέμπει κάποιο αυτοκίνητο. Για οχήματα με κινητήρες που εκπέμπουν από 101 έως και 150 gr/km η χρέωση θα είναι 1 ευρώ ανά γραμμάριο. Τα ΙΧ με κινητήρες που εκπέμπουν από 151 έως και 200 gr/km CO2 η χρέωση θα είναι 1,5 ευρώ ανά γραμμάριο. Όσα αυτοκίνητα εκπέμπουν από 201 έως και 250 gr/km θα καταβάλλουν 2 ευρώ και τέλος τα ΙΧ με κινητήρες που εκπέμπουν πάνω από 250 gr/km θα πληρώνουν 2,5 ευρώ ανά γραμμάριο.

Τα καλά νέα για τους κάτοχους παλαιών ΙΧ με υψηλού κυβισμού κινητήρα είναι πως θα καταργηθεί η έκτακτη εισφορά που κατέβαλαν για τα τέλη του 2010 όλοι οι κάτοχοι αυτοκινήτων με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ. και η οποία κυμαίνονταν ανάλογα με τον κυβισμό από 150 έως 650 ευρώ.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube