Aston Martin Valhalla: Και υβριδική και με 950 ίππους

Aston Martin Valhalla: Και υβριδική και με 950 ίππους

Η Aston Martin παρουσίασε στο Silverstone το πρώτο μοντέλο υπό την καθοδήγηση του νέου CEO Tobias Moers. 

Λίγο πριν το Βρετανικό Grand Prix στο Silverstone, η Aston Martin παρουσίασε τη «νέα» Valhalla. Η κίνηση έχει τη δική της ιδιαίτερη σημασία, καθώς η Aston Martin έχει επιστρέψει στην Formula 1 για πρώτη φορά μετά από 61 χρόνια. 

Η Aston Martin Valhalla στην ουσία σηματοδοτεί το μέλλον της εταιρείας και είναι το πρώτο μοντέλο που «χτίζεται» υπό την καθοδήγηση του νέου CEO, Tobias Moers. Αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του τολμηρού σχεδίου «Project Horizon» της μάρκας. Σύμφωνα με το σχέδιο, η Aston Martin θα λανσάρει "περισσότερα από 10 αυτοκίνητα" έως το 2024, συμπεριλαμβανομένης της Valhalla, της Vanquish και της Valkyrie.

Aston

Η Valhalla ξεκίνησε σαν ένα πρωτότυπο που πρωτοείδαμε στη Γενεύη το 2019 και στη συνέχεια εξελίχθηκε με τη βοήθεια της ομάδας F1.

Έτσι, σε αντίθεση με το πρωτότυπο RB-003 που είδαμε στη Γενεύη η «νέα» Aston Martin Valhalla δεν χρησιμοποιεί τον V6 κινητήρα που έφερε την σφραγίδα της Aston Martin. Τώρα, φορά τον τετράλιτρο V8 της Mercedes-AMG, ο οποίος αποδίδει 750 ίππους που μεταφέρονται στον πίσω άξονα μέσω ενός 8τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη που εφοδιάζεται και με ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Ο V8 συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνολικά 204 ίππους και βρίσκονται ο μεν ένας εγκατεστημένος στον εμπρός άξονα, ο δε άλλος πίσω από τον V8 θερμικό κινητήρα. Το άθροισμα μετρά 950 ίππους που εξασφαλίζουν επιτάχυνση από στάση στα 100km/h σε 2,5" και τελική ταχύτητα 350 km/h. 

Η Aston Martin Valhalla μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για έως 12 km και με ταχύτητα έως 130 km/h. Επίσης για την όπισθεν δεν υπάρχει αντίστοιχη σχέση στο κιβώτιο αλλά η κίνηση προς τα πίσω γίνεται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα. 

Martin

Το συνολικό βάρος της κατασκευής δεν ξεπερνά τα 1.550 kg, καθώς έχουμε ευρύτατη χρήση ανθρακονημάτων που πέρα από τη μείωση του βάρους εξασφαλίζουν και τη βέλτιστη ακαμψία. Στον τομέα της αεροδυναμικής έχει γίνει επίσης εξαιρετική δουλειά και η Aston Martin μιλά για μια κάθετη δύναμη της τάξης των 600 κιλών στα 240 km/h, χάρη στην ειδική διαμόρφωση του πατώματος, ενός ενεργού splitter εμπρός και της πίσω ειδικά σχεδιασμένης αεροτομής. Οι τροχοί έχουν διάμετρο 20 ίντσες μπροστά και 21 πίσω και φορούν ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup.

Η Aston Martin δεν έχει ακόμη δείξει το εσωτερικό, αλλά υπόσχεται μια καθαρά οδηγοκεντρική προσέγγιση που θα είναι σαφώς πιο ευρύχωρη από αυτήν της Valkyrie, με προσθήκες όπως μια οθόνη αφής infotainment με λειτουργία Apple CarPlay και Android Auto, κλιματισμό διπλής ζώνης, κάμερα οπισθοπορείας και μια σειρά από προηγμένα βοηθήματα οδηγού.

Η Valhalla θα βγει στην αγορά το δεύτερο εξάμηνο του 2023, με τιμή που υπολογίζεται πως οριακά θα ξεπερνά το €1 εκατ., ενώ συνολικά υπολογίζεται πως η παραγωγή θα είναι 1.000 αυτοκίνητα μέσα σε 2 χρόνια.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube