Προσεχώς διόδια σε Βαρυμπόμπη και Αγ. Στέφανο

Προσεχώς διόδια σε Βαρυμπόμπη και Αγ. Στέφανο

Εγκρίθηκε η περιβαλλοντική μελέτη που ανοίγει το δρόμο για την κατασκευή πλευρικών σταθμών διοδίων στους κόμβους της Βαρυμπόμπης και του Αγ. Στεφάνου.

Σε λίγο καιρό αναμένεται να δούμε νέους σταθμούς διοδίων στην Αττική, και ειδικότερα στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου.

Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου που «είχε μπει στο συρτάρι» για τρία χρόνια, υπό τον φόβο των αντιδράσεων, τελικά εγκρίθηκε πριν από τρεις μέρες. Με αυτό τον τρόπο ανοίγει ο δρόμος για τη μετατροπή του κόμβου Βαρυμπόμπης σε «δαχτυλίδι», για παρεμβάσεις στους κόμβους Κηφισιάς και Καλυφτάκη και βέβαια για την έναρξη λειτουργίας νέων σταθμών διοδίων.

Η λειτουργία πλευρικών σταθμών διοδίων στους βασικούς κόμβους της ΠΑΘΕ στην Αττική προβλεπόταν στη σύμβαση του 2007 με τη Νέα Οδό. Τελικά τότε προχώρησαν μόνο τα πλευρικά διόδια Καπανδριτίου και Μαλακάσας, ενώ με την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης το 2013, ακυρώθηκαν τα πλευρικά διόδια που σχεδιάζονταν για τους κόμβους Λυκόβρυσης και Καλυφτάκη.

Η διαδικασία αδειοδότησης των διοδίων Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου ξεκίνησε το 2014 και ξεσήκωσε αντιδράσεις, με το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής να γνωμοδοτεί αρνητικά, βασιζόμενο στην απουσία ολοκληρωμένου δικτύου παραδρόμων. Η υπόθεση μπήκε στο συρτάρι, καθώς διαδοχικοί υπουργοί Περιβάλλοντος αρνήθηκαν να την υπογράψουν. Το έργο, όμως, δεν ακυρώθηκε και έτσι η υποχρέωση της πολιτείας να το αδειοδοτήσει επαναδιατυπώθηκε και στη μυστική «συμφωνία Σπίρτζη» του 2016. Το υπουργείο Υποδομών έχει καταβάλει περί τα €7.000.000 σε αποζημιώσεις στη Νέα Οδό (για το διάστημα έως τον Μάρτιο του 2017) και έπεται συνέχεια.

Ο κόμβος Βαρυμπόμπης πρόκειται να μετατραπεί σε κυκλικό δακτύλιο, πάνω από την εθνική οδό. Εκατέρωθεν του κόμβου θα κατασκευαστούν δύο μικρότεροι δακτύλιοι, για να διευκολύνουν τη σύνδεση με το τοπικό οδικό δίκτυο. Στον κόμβο Κηφισιάς, αντί για την υπόγεια διάβαση που είχε αρχικά σχεδιαστεί, τελικά επελέγη η κατασκευή μιας γέφυρας που θα συνδέει την οδό Ιλισίων με το ρεύμα προς Αθήνα (σήμερα η κίνηση αυτή δεν είναι δυνατή).

Διαβάστε περισσότερα στο newsit.gr

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube