Citroën Ami 6 break 1964-1969: Φίλος της οικογένειας [video]

Citroën Ami 6 break 1964-1969: Φίλος της οικογένειας [video]

Λιγότερο πληθωρικό από την μπερλίνα με το πίσω τζάμι με την ανάποδη κλίση, αλλά πρακτικότατο με την πέμπτη πόρτα του, το Ami break ή στέισον, αν θέλετε, εξελίχτηκε τάχιστα στο πραγματικό «οικογενειακό» της γκάμας.

Αυτές τις ημέρες το συμπαθέστατο ασχημόπαπο του Quai de Javel κλείνει τα 60 χρόνια του. Ως εκ τούτου, από προχτές κάναμε ειδική μνεία, επαναφέροντας μάλιστα σε λινκ προγενέστερο αφιέρωμά μας στην μπερλίνα Ami 6. Μιας και όμως βρισκόμαστε στoν γενέθλιο μήνα, επανερχόμαστε για να ολοκληρώσουμε την γκάμα με το Ami 6 break. 

Στο τέλος της δεκαετίας του ’50, η Citroën είχε εντοπίσει την ανάγκη να γεφυρώσει το κενό μεταξύ του 2CV και της σφόδρα μπουρζουάδικης DS. Το προσεχές οικογενειακό της λοιπόν θα ήταν ένα μοντέλο τύπου… 3CV στη βάση του 2CV. H μηχανολογική συνταγή λοιπόν υπήρχε, με συστατικά το σασί και τον αερόψυκτο φλατ κινητήρα του τελευταίου. Και για να ανταποκριθεί στις φιλοδοξίες του πρότζεκτ, η Citroën μεγάλωσε το μοτέρ από τα 402 στα 602 cc, ανεβάζοντας την ισχύ στα 22 άλογα και παρέχοντας στον κινητήρα την απαραίτητη φροντίδα για να τα βγάζει πέρα στις ψηλές στροφές.

Citroën Ami 6 break 1964-1969
H εμπρός όψη είχε τον οικογενειακό αέρα των Ami, παραπέμποντας στην μπερλίνα με τα χαρακτηριστικά ορθογώνια φανάρια.


Με 105 km/h ανώτατη ταχύτητα και με το να του κόβεται η ανάσα στην πρώτη ανηφόρα, η οδήγησή του Ami 6 στις μακρινές διαδρομές ήταν το δίχως άλλο εργώδης… κάτι σαν περιπέτεια! Από την άλλη, το κοινό χαιρέτιζε την άνεσή του, την εκπληκτική οδική συμπεριφορά και το ταπεινό κόστος χρήσης του. Έτσι, η προσθιοκίνητη μικρή μπερλίνα της Citroën γνώρισε μια επιτυχία αδιάψευστη, από την πρώτη κιόλας χρονιά της εμπορίας της, με 85+ χιλιάδες πωλήσεις το 1962. 

Ωστόσο, τα πολλά πλεονεκτήματα του Ami υποστηρίζονταν από μια αισθητική σε σύγχυση. Ειδικά με το πίσω τζάμι με την ανάποδη κλίση, στην καλύτερη περίπτωση υπέμενε τις κοροϊδίες του κοινού, ενώ στην χειρότερη την πλήρη απόρριψη. 

Citroën Ami 6 break 1964-1969
Η πιο νηφάλια γραμμή του break προκαλούσε μικρότερο σοκ στην πελατεία. Πρακτικό και οικονομικό, θα τη νικούσε κατά κράτος στις πωλήσεις.


Αντιμέτωπη με τις δυσμενείς κριτικές αλλά και υπό την πίεση του δικτύου της, η Citroën λανσάρισε την έκδοση break το φθινόπωρο του 1964. Η επιτυχία του Renault 4 είχε δείξει ήδη το ενδιαφέρον της πελατείας για τα αυτοκίνητα του είδους, και η Citroën είχε να πατήσει σε στοιχεία. Έτσι το Ami break μπήκε στην αγορά διακηρύσσοντας την πιο οικογενειακή κλίση του. 

Από το λανσάρισμά του, η έκδοση «Confort» με πέντε θέσεις και οψιόν το «ανακλινόμενο κάθισμα και το αφαιρούμενο δάπεδο του πορτμπαγκάζ» ήταν και η πιο δημοφιλής. Η Citroën είχε ποντάρει σωστά. Πιο νηφάλιο αισθητικά από την μπερλίνα, το Ami break αποδεικνυόταν επίσης πιο πολυχρηστικό, χάρη στα 320 kg ωφέλιμου φορτίου και στους αχανείς χώρους της καμπίνας. Μια δυνατότητα που δεν είχε ταίρι στην κατηγορία, χωρίς μάλιστα να επιβαρύνει σημαντικά τις επιδόσεις, την κατανάλωση και την οδική συμπεριφορά.

Citroën Ami 6 break 1964-1969
Με πέμπτη πίσω πόρτα και ψηλή οροφή, το Ami break προσέφερε δυνατότητα φόρτωσης που δεν είχε όμοιά της στην κατηγορία. 


Με ενισχυμένες αναρτήσεις και ισχύ ανεβασμένη στα 26 άλογα, το γαλλικό break εξελίχτηκε σε μοντέλο-φάρο της γκάμας. Σε σημείο μάλιστα να απολαμβάνει μερίδιο σχεδόν το 75% της συνολικής παραγωγής. Η επιτυχία του ήταν δε ασίγαστη, με το Ami (μπερλίνα και break) να αναδεικνύεται στο πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητο στη Γαλλία. Το 1967, η πιο δημοφιλής έκδοση έγινε η «Club» με διπλά εμπρός φανάρια, ξεχωριστά εμπρός καθίσματα (ανακλινόμενα, παρακαλώ), αλλά κυρίως με μοτέρ που έβγαζε 35 άλογα.

Κατασκευασμένο σε περισσότερα από 550 χιλιάδες κομμάτια, το Ami break εξαφανίστηκε από τους καταλόγους το καλοκαίρι του 1969, δίνοντας τη σκυτάλη στο Ami 8, την πρώτη μπερλίνα δύο όγκων της Citroën.

Citroën Ami 6 break 1964-1969
Ο οικογενειακός προσανατολισμός του αυτοκινήτου υποστηριζόταν από ποιοτική εκτέλεση και από ένα τεράστιο, μονοκόμματο εμπρός κάθισμα, παχιά επενδεδυμένο.


To Ami 6 break σε αριθμούς
Κινητήρας Δικύλινδρος, επίπεδος, ατμοσφαιρικός
Χωρητικότητα 602 cc
Τροφοδοσία Ένα καρμπιρατέρ Solex 40 PICS και ένα διπλό Solex 26/35SCIC
Ισχύς 24 PS/4.750 rpm και 32 PS/5.750 rpm 
Ροπή 40 Nm/3.000 rpm (gross) και 41 Nm/4.000 rpm
Κιβώτιο Χειροκίνητο 4τάχυτο (+όπισθεν) με λεβιέ στο ταμπλό
Διαστάσεις 3,96 x 1,52 x 1,49 m
Μεταξόνιο 2,40 m
Ρεζερβουάρ 25 lt
Βάρος 675 kg και 690 kg
Φρένα Ταμπούρα εμπρός και πίσω, υδραυλικό διπλό κύκλωμα 
Λάστιχα 135 - 380
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Τελική ταχύτητα 110 km/h και 120 km/h
Κατανάλωση 5,5-6,6 lt/100 km και 5,9-7,1 lt/100 km
Παραγωγή 555.398 αυτοκίνητα (1964-1969)
Τιμή σήμερα Από €7.500 έως €17.000 (καλή έως εξαιρετική κατάσταση)

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Citroën Méhari 1968-1987
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη Citroën DS21 1969
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη Citroën GSA 1979-1986
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Citroën 2CV6 Club 1984

Δείτε το video της διαφήμισης του Ami 6 break

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube