Ευρωπαϊκές πωλήσεις: Ηλεκτρικά μοντέλα και Peugeot, οι μεγάλοι κερδισμένοι

Ευρωπαϊκές πωλήσεις: Ηλεκτρικά μοντέλα και Peugeot, οι μεγάλοι κερδισμένοι

Οι απώλειες για την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου ανήλθαν στο 20% το Φλεβάρη, με τα ηλεκτρικά μοντέλα και την Peugeot να είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν, οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά ανήλθαν στις 848.455 το Φεβρουάριο του 2021, μειωμένες κατά 20% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα (Φεβρουάριος 2020: 1.060.000 ταξινομήσεις). 

Ο Felipe Munoz, αναλυτής της Jato Dynamics, σχολίασε: «Όσο οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί παραμένουν σε ισχύ και οι καταναλωτές με αυστηρούς περιοριστικούς όρους στα σπίτια τους, η αυτοκινητοβιομηχανία θα συνεχίσει να έχει αρνητικά αποτελέσματα στις πωλήσεις της». 

Να θυμίσουμε στο σημείο αυτό, ότι το Μάρτιο του 2020 και με το ξέσπασμα της πανδημίας, η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου σημείωσε «χαμηλό» 38ετίας στις πωλήσεις της με 848.400 ταξινομήσεις. Όχι ότι ο φετινός Φλεβάρης ήταν πολύ καλύτερος αλλά τουλάχιστον όπως προβλέπουν οι ειδικοί, πολύ δύσκολα μπορεί να συνεχιστεί πλέον αυτή η πτώση καθώς οι εμβολιασμοί προχωρούν και η πανδημία σιγά-σιγά υποχωρεί.

vov  

Στο δια ταύτα, τα αυτοκίνητα με ντίζελ κινητήρες συμπεριλαμβανομένων και των ήπιων υβριδικών εκδόσεων, υποχώρησαν κατά 33%, στις 225.000 ταξινομήσεις, καταλαμβάνοντας το 27% του συνόλου της αγοράς. Για εταιρείες δε όπως η Mitsubishi, η Honda, η Toyota, η Mazda και η MINI, οι ντίζελ εκδόσεις έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από τη λίστα των πωλήσεων! 

Στην αντίπερα όχθη, τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και τα plug-in hybrid, συνέχισαν να κερδίζουν έδαφος. Για την ακρίβεια, παρουσίασαν αύξηση 67%, ταξινομώντας 115.000 οχήματα, αυξάνοντας το μερίδιο τους από το 6,5% που ήταν το Φεβρουάριο του 2020, στο 13,6% το Φεβρουάριο του 2021. Στη Νορβηγία δε, τα εν λόγω μοντέλα αντιπροσωπεύουν το 79% της εγχώριας αγοράς!

jato

Σε ότι αφορά τις κατηγορίες των οχημάτων, για μία ακόμη φορά τα SUV μοντέλα απέδειξαν τη δυναμική τους. Εμφάνισαν τις μικρότερες απώλειες από οποιοδήποτε άλλο segment (μόλις 11%) και συνεχίζουν να ηγούνται της αγοράς, με το ποσοστό τους να φθάνει στο 43,6% επί του συνόλου των πωλήσεων. Η κατηγορία που είδε τα ποσοστά της να καταρρέουν, ήταν αυτή των MPV οχημάτων, στα οποία η πτώση ξεπέρασε το 58% (17.800 ταξινομήσεις). 

2008

Ο Φεβρουάριος ήταν ένας πολύ καλός μήνας βέβαια για την Peugeot, που είδε το 208 να εκθρονίζει το Yaris από την κορυφή των πωλήσεων και το χωμάτινο αδερφάκι του, το 2008, να φιγουράρει στη δεύτερη θέση (3ο το Golf με την 5αδα να συμπληρώνουν τα Yaris και Panda αντίστοιχα)! Το γαλλικό B-SUV αύξησε τις ταξινομήσεις του κατά 51%, αφήνοντας πίσω του τα Volkswagen T-Roc και Renault Captur.

Η Ford, με το Puma συνέχισε την ανοδική της πορεία, ενώ θετικά ήταν τα αποτελέσματα και για τα Volvo XC40 (+ 33%), Ford Kuga (+ 220%), Mercedes GLB (+ 181%), Mercedes GLA / EQA (+ 49%) και Smart Fortwo (+ 114%). 

Από τις πιο πρόσφατες αφίξεις στην αγορά, το ID.3 της VW πούλησε 3.744 «αντίτυπα», το C4 της Citroën 2.805 μονάδες και το Cupra Formentor, 2.582 ταξινομήσεις.

μμ

Στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, το Tesla Model 3 φιγουράρει στην πρώτη θέση με 5.405 ταξινομήσεις (+55%) και ακολοθούν τα VW ID.3 (3.557 πωλήσεις), Renault Zoe (3.547 πωλήσεις) και Peugeot 208 (3.047 πωλήσεις), με την πρώτη 5αδα να συμπληρώνει το Niro της Kia με 2.642 ταξινομήσεις. 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube