Να βγάλουν ό,τι θέλουν

Εμείς οι παθιασμένοι με το αυτοκίνητο δεν είμαστε πάντα καλοί σύμβουλοι για την πορεία που πρέπει να ακολουθήσει η αυτοκινητοβιομηχανία.
Xωρίς την Cayenne, ίσως σήμερα να μιλούσαμε για την Porsche ως μια εταιρία που υπήρχε κάποτε.

Εμείς οι παθιασμένοι με το αυτοκίνητο, και δεν αναφέρομαι σε όσους εμπλέκονται σε επαγγελματικό επίπεδο με αυτό αλλά και στους πιο προχωρημένους ερασιτέχνες, τους βενζινοαίματους δηλαδή, δεν είμαστε πάντα καλοί σύμβουλοι για την πορεία που πρέπει να ακολουθήσει η αυτοκινητοβιομηχανία.

Κρίνουμε συναισθηματικά και θεωρούμε ότι επειδή έχουμε καταγράψει σε κάποια γωνιά του μυαλού μας τα πάντα για το παρελθόν και το παρόν μιας μάρκας, μπορούμε βάσει αυτών να προβλέψουμε και το μέλλον της. Δύσκολα αποδεχόμαστε την αλλαγή. Δύσκολα συνειδητοποιούμε ότι συχνά αυτή επιβάλλεται, αφού όποιος δεν προσαρμόζεται, πεθαίνει.

Πρέπει πρώτα να δούμε την αλλαγή να συντελείται και στη συνέχεια να σιγουρευτούμε για το θετικό αποτέλεσμά της, πριν καταλάβουμε ότι δεν γινόταν αλλιώς. Διότι ακόμα κι αν κάποιος, για οποιονδήποτε λόγο, δεν θα ήθελε ποτέ να οδηγεί μια Cayenne, δεν γίνεται να μην αναγνωρίσει ότι χωρίς αυτήν, ίσως σήμερα να μιλούσαμε για την Porsche ως μια εταιρία που υπήρχε κάποτε. Το ίδιο, ενδεχομένως σε μικρότερη κλίμακα, συμβαίνει με άλλα μοντέλα και σε άλλους κατασκευαστές.

Ας πούμε, υπάρχει φίλος της BMW που να μην ήθελε να φάει τα αυτιά του όταν άκουσε πως η εταιρία ετοιμάζει προσθιοκίνητο μοντέλο; Να όμως που τελικά αυτό πράγματι κυκλοφόρησε και δεν είναι μόνο προσθιοκίνητο, αλλά και πολυμορφικό, και 3κύλινδρο σε κάποιες εκδόσεις. Για έναν φανατικό της BMW, αυτό ίσως είναι λόγος να πετάξει και τα 12 καπελάκια με το σήμα της φίρμας που έχει στη ντουλάπα του. Αλλά για κάποιον τρίτο ίσως είναι… λόγος να αγοράσει BMW.

Τα νούμερα των πωλήσεων τα λένε όλα. Στην Ευρώπη, το πρώτο 9μηνο του 2016, η Active Tourer (και η 7θέσια εκδοχή της, η Gran Tourer) είναι το τρίτο σε πωλήσεις πολυμορφικό, πίσω από τα VW Touran και Citroën C4 Picasso/Grand Picasso. Ακολουθεί το Ford C-MAX/Grand C-MAX και στην πέμπτη θέση άλλο ένα premium μοντέλο, η Mercedes-Benz B-Class. Φαίνεται δηλαδή ότι υπάρχει αρκετός κόσμος πρόθυμος να πληρώσει παραπάνω για να αποκτήσει ένα πιο ξεχωριστό αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Αν τα μοντέλα αυτά δεν υπήρχαν, αυτά τα χρήματα θα πετούσαν για άλλες τσέπες.

Οπότε, αγαπητοί μου βενζινοαίματοι, την επόμενη φορά που ο αγαπημένος σας κατασκευαστής θα ανακοινώσει ότι βγάζει ένα μοντέλο το οποίο θεωρείτε ότι δεν του ταιριάζει, αντί για ένα ρέκβιεμ βάλτε κάτι πιο χαρμόσυνο να παίζει στο ηχοσύστημα. Ίσως είναι ένα όπλο για να συνεχίσει να υπάρχει και στο μέλλον, έτσι ώστε να φτιάχνει ΚΑΙ τα αυτοκίνητα που μας αρέσουν.