VW Golf 1.6 TDI 4MOTION

VW Golf 1.6 TDI 4MOTION

Μια τετρακίνητη μη υπερυψωμένη έκδοση ενός μικρομεσαίου μοντέλου, είναι μια περίπτωση που απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό.

Τι γίνεται όμως όταν αυτή η έκδοση είναι ντίζελ και έρχεται σε αρκετά συμφέρουσα τιμή; Το Golf 4MOTION είναι ασφαλώς μια ειδική περίπτωση αυτοκινήτου. Κινείται από τον ίδιο 1.6 TDI που φορά και το προσθιοκίνητο μοντέλο, ωστόσο έχει τρεις πολύ σημαντικές διαφοροποιήσεις.

Πρώτον και κυριότερο μόνιμη τετρακίνηση. Ένας πολύδισκος συμπλέκτης Haldex πέμπτης γενιάς είναι τοποθετημένος πίσω από το κιβώτιο και στέλνει ροπή στους πίσω τροχούς όποτε αυτό κριθεί απαραίτητο. Δεύτερον το χειροκίνητο κιβώτιο είναι 6τάχυτο, ενώ σε όλες τις άλλες εκδόσεις, αν θέλεις χειροκίνητο θα πάρεις 5άρι. Τρίτον, η πίσω ανάρτηση είναι πολλαπλών συνδέσμων αντί για ημιάκαμπτος, όπως έχουν οι προσθιοκίνητες αντίστοιχες ντίζελ εκδόσεις. Για το κιβώτιο και την ανάρτηση αυτά θα ισχύουν μέχρι νε έρθει το καινούργιο Golf 1.6 TDI BlueMotion, το 2014.

Όλα αυτά το κάνουν καλύτερο; Εν πολλοίς ναι. Η τετρακίνηση σου δίνει μεγαλύτερο περιθώριο πρόσφυσης ακόμα και σε στεγνό δρόμο, πόσω μάλλον που στην Ελλάδα η άσφαλτος δεν φημίζεται για το συντελεστή τριβής. Η πίσω ανάρτηση επίσης κάνει το αυτοκίνητο πιο ουδέτερο και ταυτόχρονα έχει καλύτερη απορρόφηση κραδασμών. Το 6άρι κιβώτιο πυκνώνει τη διαθέσιμη ροπή των 25,5 kgm και σε βοηθά να τη διαχειριστείς καλύτερα.

Από την άλλη βέβαια, το 4MOTION είναι 100 κιλά βαρύτερο και σημαντικά πιο αργό από το προσθιοκίνητο. Πιο συγκεκριμένα ενώ το απλό 1.6 TDI με το 5άρι κιβώτιο θέλει 10,7” για το 0-100 km/h το 4MOTION χρειάζεται 11,8”. Στο ίδιο επίπεδο κυμαίνεται και η διαφορά, τόσο στο 400άρι όσο και στο χιλιόμετρο. Το ίδιο συμβαίνει και στις ρεπρίζ όπου -παρά την πυκνότερη κλιμάκωση- το 4MOTION βρίσκεται σημαντικά πιο πίσω. Χαρακτηριστικά παραθέτουμε το 80-110 km/h με 4η όπου το απλό Golf πετυχαίνει ένα 6,4” ενώ το τετρακίνητο ολοκληρώνει σε 7,2”.

Το τίμημα
Τελικά λοιπόν αξίζει τον κόπο; Αν όντως χρειάζεσαι την τετρακίνηση, ασυζητητί ναι. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με τεράστια αποθέματα πρόσφυσης ελκτικής και πλευρικής, με ένα σύστημα μετάδοσης εξόχως γρήγορο και ομαλό που θα σε βοηθήσει τα μέγιστα σε κακοτοπιές, σε δύσκολες καιρικές συνθήκες. Έχει μάλιστα και το πλεονέκτημα πως όλο το πακέτο, τετρακίνηση, πίσω ανάρτηση και 6άρι κιβώτιο κοστίζουν μόλις €1.570 ή €1.300 με απόσυρση.

Από την άλλη, σε σχέση με το προσθιοκίνητο, πληρώνει τέλη, έχει μεγαλύτερη κατανάλωση (περίπου 0,6 lt/100 km) και είναι σαφώς πιο αργό. Θα έπαιρνα το 4MOTION αν έμενα σε μια πόλη της περιφέρειας στη Βόρεια Ελλάδα. Ο μέσος Αθηναίος καταναλωτής που θα το προτιμούσε, μάλλον θα είχε δαγκώσει περισσότερο απ’ όσο θα μπορούσε να μασήσει...

Τι λέει το DRIVE
Η τετρακίνητη έκδοση του Golf με τον 1.6 TDI είναι σχεδόν ιδανική για πιο κρύα κλίματα. Στην ηλιόλουστη Ελλάδα μάλλον περισσεύει. Ωστόσο η μικρή διαφορά τιμής εξακολουθεί να αποτελεί δέλεαρ.
Τιμή από € 23.250 (χειροκίνητο, χωρίς απόσυρση)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 4v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 105 PS/3.000-4.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-2.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, μόνιμη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 7,7”
0-100 km/h 11,8”
0-120 km/h 17,8”
0-140 km/h 25,7
0-400 m 18,0”
0-1.000 m 33,5”
50-80 km/h (με 3η) 4,1”
80-110 km/h (με 4η) 6,4”
110-140 km/h (με 5η) 10,5”
110-140 km/h (με 6η) 13,3”
100-0 km/h σε 40,4 m
Τελική ταχύτητα 187 km/h
Μέση κατανάλωση 5,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119 gr/km
Διαστάσεις 4.310 x 1.790 x 1.454 mm
Βάρος 1.410 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube