Test: VW Jetta 1.2 TSI

Test: VW Jetta 1.2 TSI

Οικογενειακό σύνδρομο. Το Jetta είναι κατά κάποιο τρόπο η μετουσίωση της «λογικής» επιλογής, όταν θέλεις ν’ αγοράσεις οικογενειακό αυτοκίνητο με κάποιο κύρος, αλλά χαμηλό κόστος συντήρησης
Το Jetta ανέκαθεν ήταν ο αφανής ήρωας της γκάμας του Golf. Παρά το διαφορετικό όνομα, επί της ουσίας ήταν (και είναι) η μετάλλαξη του Golf σε πατροπαράδοτο sedan. Παραδόξως, ενώ ο Έλληνας ψοφάει για sedan, το Jetta παρέμεινε στη σκιά της δόξας του αδερφού του. Και το κακό γι’ αυτό είναι πως επί της ουσίας πρόκειται για την καλύτερη επιλογή για όσους θέλουν χώρους.

Ρίξε πράμα
Αν ας πούμε ο Μιχάλης την έψαχνε καλύτερα τη δουλειά, τώρα που έχει δίδυμα και θέλει καρότσια, πορτ μπεμπέ, αλλαξιέρες και διάφορα συμπαρομαρτούντα, θα διαπίστωνε ότι το πορτμπαγκάζ του Jetta έχει χωρητικότητα 510 λίτρα! Πραγματικά σπηλαιώδες, αλλά το κυριότερο με μεγάλο άνοιγμα και εντελώς κανονικό σχήμα. Αυτό είναι νομίζω και το πραγματικό high light του αυτοκινήτου. Στο εσωτερικό θα βολευτούν πολύ άνετα τέσσερις μεγαλόσωμοι, αλλά ο πέμπτος θα στριμωχτεί. Ως VW που σέβεται τον εαυτό του, το Jetta διαθέτει πολλούς χώρους για μικροπράγματα. Περιέργως τα πλαστικά του ταμπλό και γενικότερα μοιάζει να προέρχονται από ένα ράφι πιο κάτω από τα αντίστοιχα του Golf.

Χαλαρά
Στην Ελλάδα, το Jetta θα εισάγεται μόνο με τον 1.2 TSI για να σηματοδοτήσει την έμφαση που δίνει στην οικονομία βενζίνης και χρήσης γενικότερα. Ο μικρός TSI που έχει δώσει τα διαπιστευτήριά του και σε άλλα «βαριά» αυτοκίνητα του ομίλου, το ίδιο κάνει και με το Jetta. To 10,8” για το 0-100 km/h και οι καλές ρεπρίζ, ειδικά στις χαμηλομεσαίες επιβεβαιώνουν την αίσθηση που έχεις. Το μοναδικό τρωτό του σημείο είναι στις πολύ χαμηλές στροφές. Εκμεταλλεύεσαι λοιπόν το σωστά κλιμακωμένο εξάρι κιβώτιο και τη ροπή και μπορείς να κινηθείς με τη φόρα παραπάνω από αξιοπρεπώς. Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη με γνώμονα την άνεση. Το Jetta περνά πάνω από οποιαδήποτε ανωμαλία με χαρακτηριστική άνεση. Θα λέγαμε ότι η ποιότητα κύλισης είναι ένα κλικ πιο κάτω από το Golf, λόγω χειρότερης μόνωσης περισσότερο. Συνολικά πάντως, το Jetta δε θέλει να το πολυπιέζεις, του αρέσουν τα χαλαρά και άνετα ταξίδια και με τέτοια συμπεριφορά θα σε ανταμείψει διατηρώντας σε ξεκούραστο. Θα διατηρήσει επίσης και το πορτοφόλι σου σε καλή κατάσταση, αφού η μέση κατανάλωση που είδαμε ποτέ δεν υπερέβη τα 8 lt/100 km. Η τιμή του είναι μάλλον τσιμπημένη αν το συγκρίνουμε με το αντίστοιχο Octavia5 1.2 TSI, ωστόσο είναι κατανοητή η συγκεκριμένη πολιτική για ευνόητους λόγους.

[blockquote]Τι λέει το DRIVE
Έχω την εντύπωση πως η VW κατασκευάζει το Jetta για όσους ακόμα δεν έχουν ξεπεράσει κάποια κόμπλεξ και δεν κατευθύνονται προς το Octavia5 1.2 TSI. Η διαφορά φιλοσοφίας και δυνατοτήτων είναι πολύ μικρές. Για όσους λοιπόν θέλουν να την πληρώσουν παραπάνω, το Jetta είναι ένα υπόδειγμα «οικογενειάρχη».
Τεχνολογία 1.197 cc, i4, 8v, 1EEK, άμεσος ψεκασμός, turbo, 105 PS/5.000 rpm, 17,8 kgm/1.550–4.100 rpm
Επιδόσεις 0-100 km/h 6,3”, τελική 250 km/h ηλεκτρονικά περιορισμένη
Μέση κατανάλωση 7,8 lt/100 km
CO2 123[/blockquote]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube