Test: Land Rover Freelander eD4

Test: Land Rover Freelander eD4

Ιεροσυλία; Δικίνητο Land Rover; Ησυχάστε, διατηρεί αρκετές από τις εκτός δρόμου δυνατότητες του τετρακίνητου, ενώ είναι πιο οικονομικό, με χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και χαμηλότερη τιμή
Οι φανατικοί οπαδοί της Land Rover δίχως άλλο ανατρίχιασαν όταν η εταιρεία ανακοίνωσε ότι, μαζί με το νέο, δικίνητο Range Rover Evoque, θα έφτιαχνε κι ένα δικίνητο Freelander. Όμως η Land Rover έχει ξαναφτιάξει δικίνητο μοντέλο. Στη δεκαετία του ’60, για να κερδίσει ένα κρατικό συμβόλαιο, κατασκεύασε μερικά Series II station wagon που είχαν την κίνηση μόνο πίσω. Υπήρξε λοιπόν μαρκετινίστικο προηγούμενο.
[inset side=left]Hot spots
Κίνηση μόνο μπροστά > Χωρίς Terrain Response > Turbodiesel 2.2 150PS > Χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο >[/inset]Κρίνοντας πάντως από το πόσο καλά αποδίδει εκτός δρόμου το νέο Freelander eD4 με τον 2.2 turbodiesel των 150 PS, οι φαν της Land Rover δεν πρέπει να ανησυχούν. Οδηγήσαμε την τετρακίνητη και τη δικίνητη έκδοση, τη μια μετά την άλλη, στην off-road διαδρομή Land Rover Experience της Λε Κομ, στη Βαρκελώνη. Η πρώτη μας απόπειρα ήταν με το SD4 4x4 των 190 PS με το αυτόματο κιβώτιο – το κορυφαίο δηλαδή μοντέλο, πάνω από το λιγότερο δυνατό TD4 και το eD4. Εφοδιασμένο με τα συστήματα  Terrain Response και Hill Descent Control, πέρασε με χαρακτηριστική άνεση από βραχώδη, κακοτράχαλα μονοπάτια, ακραίες κλίσεις, χαντάκια και νεροφαγώματα. Μετά ήρθε η σειρά του eD4, του πιο οικονομικού μοντέλου που έχει φτιάξει ποτέ η Land Rover. Το δικίνητο SUV απαιτούσε πολύ περισσότερη προσπάθεια και μερικές φορές έχανε την πρόσφυσή του, όμως χάρη στο μικρότερο βάρος του και την πλούσια ροπή των 42,8 kgm (2,1 kgm παραπάνω από το απερχόμενο μοντέλο), πέρασε από παντού, ακόμα κι από το βαθύ νερό.
Το eD4 εξακολουθεί να είναι ένα Land Rover και έχει ακριβώς την ίδια προστασία κοιλιάς, τις ίδιες ποδιές και την ίδια απόσταση από το έδαφος με τα τετρακίνητα Freelander. Πάντως, για τη συντριπτική πλειονότητα των αγοραστών, αυτά έχουν μόνο ακαδημαϊκό ενδιαφέρον. Πολύ πιο σημαντικό γι’ αυτούς είναι το ότι το eD4 καταναλώνει μόνο 6 lt/100km και δεν εκπέμπει πάνω από 158 gr CO2/km, βοηθούμενο κι από το σύστημα Stop/Start.

Καλό και on-road

Εξωτερικά, οι αλλαγές στο μοντέλο του 2011 είναι μικρές: νέα εμπρός μάσκα και προφυλακτήρας, βελτιωμένα φωτιστικά σώματα και διαφανείς φακοί στα πίσω φώτα. Σχεδόν ίδιο είναι και το εσωτερικό. Ο νέος διάκοσμος του ταμπλό αναδίδει έναν πιο premium αέρα, αν και υπάρχουν ακόμα πολλά σκληρά πλαστικά και κάποιοι διακόπτες έχουν «φτηνή» αίσθηση.  
Στο δρόμο, η βελτιωμένη οικονομία δεν σημαίνει χαμηλότερες επιδόσεις. Η έκδοση με τον βασικό κινητήρα κάνει το 0-100 σε 10,9”. Στη σύντομη δοκιμή μας, το μπροστοκίνητο μοντέλο κρατούσε καλά στην ισπανική άσφαλτο και είχε ακριβές και σωστά ζυγισμένο τιμόνι. Η ανάρτηση ήταν άνετη, όμως το αυτοκίνητο έδειχνε θορυβώδες στον αυτοκινητόδρομο.
Η Land Rover παρουσίασε το δικίνητο eD4 για να δείξει ότι θέλει να είναι δυνατός παίκτης σ’ αυτή την ανταγωνιστική αγορά και να διατηρήσει το μεγάλο μερίδιό της. Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός, τόσο από premium μοντέλα όπως η νέα BMW X3 όσο κι από μικρότερα «καθημερινά» όπως το δικίνητο Ford Kuga, όμως για πολλούς η φίρμα Land Rover είναι ικανή να κάνει τη διαφορά. Και πράγματι, το eD4 διατηρεί έναν off-road χαρακτήρα για τον οποίο οι μηχανικοί της εταιρείας θα πρέπει να είναι περήφανοι.

Στα δύο «πόδια»
Οι μηχανικοί της Land Rover βάσισαν το κινητήριο σύστημα του μπροστοκίνητου σ’ αυτό του τετρακίνητου. Ένα από τα πλεονεκτήματα του 2WD είναι ότι εξοικονομεί 75 kg βάρους. Μπροστά, ένα ενδιάμεσο αξονάκι και μια βάση αντικαθιστούν το transfer, μεταδίδοντας την κίνηση στο αριστερό ημιαξόνιο. Το software του αυτοκινήτου έχει επίσης αλλάξει για να ταιριάζει στην μπροστινή κίνηση. Τα συστήματα Slip Control και Roll Stability Control έχουν μετατροπές. Οι κάτοχοι σκαφών θα χαρούν να μάθουν πως το ρυμουλκούμενο φορτίο παραμένει στα 2.000 kg.[blockquote]Τι λέει το DRIVE
Κακά τα ψέματα: πολλοί θα εκτιμήσουν τη βελτιωμένη οικονομία και ελάχιστοι θα καταλάβουν τη διαφορά στο χώμα.
Τεχνολογία
2.179 cc, I4 turbodiesel, common rail, 16v, 150 PS/4.000 rpm, 42,8 kgm/2.000 rpm. Κίνηση μπροστά, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις
0-100 km/h σε 10,9”, τελική 181 km/h
Μέση κατανάλωση 6,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 158 gr/km
Τιμές κατασκευαστή[/blockquote]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube