Test drive: Toyota Yaris 1.0 VVT-i

Test drive: Toyota Yaris 1.0 VVT-i

Δοκιμάζουμε το δημοφιλές σουπερμίνι στην έκδοση με τον μικρό 3κύλινδρο κινητήρα χιλίων κυβικών και 69 ίππων.

Μικρούς ατμοσφαιρικούς κινητήρες συναντάμε συνήθως σε μίνι πόλης της κατηγορίας Α, όπως το Toyota Aygo. Το μεγαλύτερο Yaris όμως, παρότι ανήκει στα σουπερμίνι της κατηγορίας Β, είναι επίσης κατάλληλο για την πόλη λόγω περιορισμένων διαστάσεων και πρακτικού χαρακτήρα.

Λογικό λοιπόν να διατίθεται κι αυτό με τον χιλιάρη του Aygo, αφού εξάλλου με χιλιάρη κινητήρα ντεμπουτάρισε ως μοντέλο τo 1999. Δεν πρόκειται βέβαια για τον ίδιο 4κύλινδρο κινητήρα, αλλά για εντελώς άλλον, 3κύλινδρο, που μάλιστα προ πενταετίας υπέστη εκτεταμένες βελτιώσεις για αύξηση της θερμοδυναμικής απόδοσης και μείωση των εσωτερικών τριβών με στόχο την οικονομία βενζίνης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Toyota Aygo 1.0 VVT-i

Όμως, πόσο οικονομικός μπορεί να είναι σε ένα αυτοκίνητο 110 kg βαρύτερο από το Aygo; Και είναι σε θέση να δίνει στο Yaris αξιοπρεπείς επιδόσεις;

Σύμφωνα με το ηλεκτρονικό V-Box μας, οι επιταχύνσεις από στάση του Yaris 1.0 δεν μπορούν να χαρακτηριστούν γρήγορες. Για το 0-100 km/h χρειάζεται 14,9” και για το χιλιόμετρο 36,4”, ενώ οι αντίστοιχες επιδόσεις του Aygo είναι 13,9”/35,6”. To επίσης 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό Citroën C3 1.2 PureTech 82 είναι ακόμα πιο γρήγορο με 13,3”/34,9”, όμως από την άλλη το Skoda Fabia 1.0 MPI των 75 PS είναι πιο αργό από το Yaris, με 15,9”/37,4”.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Skoda Fabia 1.0 MPI

Το Yaris είναι μεν βαρύτερο από το Aygo, αλλά έχει πιο κοντές σχέσεις μετάδοσης, με αποτέλεσμα να είναι πιο ζωηρό στις ρεπρίζ εν κινήσει. Με 3η ταχύτητα, χρειάζεται 7,5” για τα 50-80 km/h και 9,1” για το εικονικό προσπέρασμα των 80-110 km/h. Οι αντίστοιχοι χρόνοι του Aygo είναι 8,0”/9,4”και του Fabia 8,2”/8,7”, όμως το C3 είναι κι εδώ σαφώς ταχύτερο με 6,4”/7,8’”.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Citroën C3 1.2 PureTech 82

Χάρη στις κοντές του σχέσεις, το Yaris 1.0 VVT-i έχει ζωντανή απόκριση στο γκάζι από χαμηλά. Κι αυτό, μαζί με τις μαζεμένες διαστάσεις, το ελαφρύ τιμόνι και τον μικρό κύκλο στροφής των 9,6m το κάνουν ιδιαίτερα ευέλικτο κι ευχάριστο μέσα στην πόλη. Στον ανοιχτό δρόμο δεν νιώθει εξίσου άνετα. Η έλλειψη δύναμης φαίνεται με 4η και 5η, καθώς πολύ συχνά αναγκάζεσαι να κατεβάσεις μία ή και δύο σχέσεις για να επιταχύνεις ή ακόμα και για να διατηρήσεις την ταχύτητά σου. Κι από την άλλη, η 5η δίνει μόνο 30,5 (πραγματικά) km/h ανά 1.000 rpm, με αποτέλεσμα ο κινητήρας να δουλεύει σε ψηλές στροφές στο ταξίδι. Ευτυχώς, στην πρώτη περίπτωση σε βοηθά το πολύ εύχρηστο κιβώτιο και στη δεύτερη το επίπεδο του θορύβου από άλλες πηγές είναι χαμηλό.

Με τα επιπλέον κιλά και τις κοντύτερες σχέσεις, το Yaris αναμενόμενα καταναλώνει περισσότερη βενζίνη από το Aygo: 6,7 αντί 5,8 lt/100km κατά μέσο όρο. Καίει λίγο παραπάνω κι από το Fabia, που το μετρήσαμε στα 6,4 lt/100km, αλλά λιγότερο από το Citroen C3 1.2 και το παλιότερο Polo 1.0 MPI, που αμφότερα είχαν μέση κατανάλωση 7,1 lt/100km.

Κατά τα άλλα, το χιλιάρι Yaris είναι όπως και το 1.5: ευρύχωρο, πρακτικό, καλοφτιαγμένο, εύκολο στην οδήγηση και ασφαλές στη συμπεριφορά του. Δεν έχει όμως την πιο άνετη ανάρτηση ούτε την αίσθηση που θα εμπνεύσει τον ενθουσιώδη οδηγό να οδηγήσει γρήγορα.

Οι τιμές για το Yaris 1.0 VVT-i ξεκινούν από τα €12.000 για την έκδοση Cool, που είναι όμως πολύ λιτή σε εξοπλισμό. Η έκδοση Active της δοκιμής μας δεν ξεπερνά τα €13.590 κι έχει στάνταρ σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2 με οθόνη αφής 7” και κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, ένα πλήρες ηλεκτρικό πακέτο και το εξαιρετικό πακέτο Toyota Safety Sense που περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας. Ουσιαστικά μόνο ο αυτόματος κλιματισμός λείπει, αλλά υπάρχουν πλουσιότερες εκδόσεις που τον έχουν στάνταρ μαζί με πολλά άλλα στοιχεία άνεσης και πολυτέλειας.

Τι λέει το DRIVE
Δεν έχει τις επιδόσεις για να διαπρέπει στον ανοιχτό δρόμο, όμως είναι οικονομικό και ιδιαίτερα ευέλικτο, πρακτικό κι ευχάριστο μέσα στην πόλη, χωρίς να είναι ακριβό.
Τιμή από €12.000 (έκδοση Cool) [€13.590 η Active της δοκιμής]
Τεχνολογία 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, έμμεσος ψεκασμός, 69 PS/6.000 rpm, 9,7 kgm/4.300-6.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, κίνηση εμπρός.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 14,9”
0-120 km/h 22,7”
0-1.000 m 36,4” @ 137,8 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 14,2”
50-80 km/h (3η) 7,5”
80-110 km/h (3η) 9,1”
80-110 km/h (4η) 12,6”
110-140 km/h (4η) 21,9”
110-140 km/h (5η) 30,5”
Φρένα 100-0 km/h 41,6 m
Τελική ταχύτητα 155 km/h
Μέση κατανάλωση 6,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 g/km
Διαστάσεις 3.945 x 1.695 x 1.510 mm
Χώρος αποσκευών 279 lt
Βάρος 1.010 kg
Μετρήσεις DRIVE.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube