Test drive: Suzuki Swift Sport

Test drive: Suzuki Swift Sport

Το γρήγορο Swift γίνεται για πρώτη φορά τούρμπο, με τον 1.400άρη BoosterJet των 140 PS. Ωστόσο η ουσία του εξακολουθεί να μην κρύβεται στον κινητήρα.

Το Suzuki Swift Sport είχε πάντα χαρακτήρα αντιστρόφως ανάλογο του μεγέθους του. Γι’ αυτό άλλωστε έχει και φανατικό κοινό, το οποίο περίμενε ανυπόμονα μα και μάλλον καχύποπτα τη νέα γενιά τούρμπο.

Το αποκλειστικά 5θυρο αμάξωμα με τις κρυφές πίσω χειρολαβές δηλώνει σύμφωνα με την παράδοση διαφορετικό από τα υπόλοιπα Swift. Οι βασικές αλλαγές είναι το σπόιλερ οροφής, οι δύο εξατμίσεις στον πίσω προφυλακτήρα και οι 17άρες ζάντες, ντυμένες με λάστιχα 195/45.

Διαφορά έχει και ο εμπρός προφυλακτήρας, που έχει αυξήσει το μήκος κατά 5 cm στα 3,89 m. Το πλάτος και το ύψος δεν έχουν αλλάξει, ούτε το μεταξόνιο των 2,45 m.

Suzuki Swift Sport

Στην καμπίνα τη διαφορά κάνουν οι κόκκινες λεπτομέρειες στο διάκοσμο, στα καθίσματα, στις ραφές και στον πίνακα οργάνων. Υπάρχουν ενδείξεις στην ψηφιακή οθόνη 4,2” του τελευταίου που απεικονίζουν, μεταξύ άλλων, τη θερμοκρασία λαδιού και την πίεση του τούρμπο. Τα υλικά είναι τα ίδια με των υπόλοιπων Swift, οπότε μιλάμε για βασική απτή ποιότητα, αλλά γεροδεμένη αίσθηση.

Τα σπορ καθίσματα είναι μάλλον ψηλά τοποθετημένα μα στηρίζουν πολύ σωστά το σώμα, οπότε όλοι θα βολευτούν χωρίς πρόβλημα. Ειδικά από τη στιγμή που το τιμόνι έχει ιδανική διάμετρο και τηλεσκοπική ρύθμιση.

Αν και λίγους κατόχους Swift Sport ενδιαφέρει πραγματικά αυτή η πληροφορία, η πρακτικότητα και η ορατότητα είναι πολύ καλές, οι χώροι επαρκείς για τέσσερις επιβάτες κανονικού αναστήματος και για τις αποσκευές υπάρχουν 265 lt, με ψηλό ομολογουμένως κατώφλι.

Σωστά διαβασμένο
Η αλήθεια είναι ότι πολλά μικρά GTi θα ζήλευαν τις τεχνικές προδιαγραφές του Swift Sport. Κυρίως επειδή η πλατφόρμα HEARTECT είναι αρκετά στιβαρή και σίγουρα πολύ ελαφριά, αποτελώντας την ιδανική βάση για ένα τέτοιο.

Η ζυγαριά έδειξε μόλις 970 kg -90 λιγότερα από του προηγούμενου, τη στιγμή που ο 4κύλινδρος 1.400άρης BoosterJet με τον άμεσο ψεκασμό εξασφαλίζει άφθονη ροπή. Τα 23,4 kgm μεταξύ 2.500-3.500 rpm συμπληρώνουν ιδανικά τους 140 PS στις 5.500 rpm, οπότε οι επιδόσεις έχουν περάσει σε ανώτερο επίπεδο.

Ο τρόπος που ξεδιπλώνει την ισχύ του είναι υπέρ το δέον γραμμικός, ωστόσο από αποτέλεσμα σκίζει και η επιτάχυνση είναι αληθινά μεστή. Με τη βοήθεια ενός κοντού και σφιχτού σε κλιμάκωση κιβωτίου έξι ταχυτήτων, που έχει σκληρό μα πάντα θετικό κούμπωμα, το Swift Sport κάνει 0-100 km/h σε 7,5” και 0-1.000 m σε 27,8” με ταχύτητα εξόδου 190 km/h.

Εγκυκλοπαιδικά, η προηγούμενη γενιά χρειαζόταν 8,3” και 29,9” αντίστοιχα. Η ακόμα μεγαλύτερη βελτίωση, προφανώς σημειώνεται στις ρεπρίζ που είναι κορυφαίες. Με 3η, τα 80-110 km/h ολοκληρώνονται σε 3,3” ενώ με 4η/5η και 6η σε 4,2/5,2 και 6,6” αντίστοιχα, τιμές που αφήνουν πολύ πίσω τους ένα Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 140 PS κι ένα SEAT Ibiza FR 1.5 TSI 150 PS.

Παράλληλα, η κατανάλωση είναι απόλυτα λογική: Εάν είσαι συγκρατημένος βλέπεις άνετα κάτω από 7 lt/100 km κι εάν αναζητήσεις το κάτι παραπάνω δύσκολα υπερβαίνεις το 10άρι. Ως μέση τιμή, μπορείς να υπολογίζεις μια ιδέα κάτω από τα οκτώ.

Εάν λείπει κάτι, αυτό είναι αφενός η πιο σπορ χροιά, αφετέρου ο ψηλότερος κόφτης: Το όριο των 6.000 rpm όταν κυνηγάς την απόλαυση στο βουνό είναι πολύ χαμηλό και προσεγγίζεται με αξιοσημείωτη ευκολία.

Σαφής προσανατολισμός
Αυτό που ευτυχώς δεν λείπει, είναι το στοιχείο που καθιέρωσε το Swift Sport στη σπορ οδηγική συνείδηση: Η επικοινωνία με τον οδηγό. Για να είναι όσο καλύτερη γίνεται, η εμπρός αντιστρεπτική έχει βάσεις από τεφλόν και οι πλήμνες είναι ένα σώμα με τα ρουλμάν, για περισσότερη ακαμψία άρα και ακρίβεια του εμπρός συστήματος.

Αντίστοιχη φιλοσοφία ακολουθήθηκε πίσω, με πιο στιβαρό ημιάκαμπτο άξονα. Τα αμορτισέρ είναι συμβατικά, εξελιγμένα από τη Monroe ειδικά για το Swift Sport, ενώ έχει ενδιαφέρον πως χάρη στο χαμηλό βάρος δεν χρειάστηκε να αλλάξει σημαντικά η σκληρότητα των εμπρός ελατηρίων και των σινεμπλόκ.

Ο συνδυασμός ευχρηστίας και σπορ χαρακτήρα είναι πολύ πετυχημένος, κάτι που σημαίνει ότι οι λακκούβες γίνονται με σαφήνεια αισθητές χωρίς όμως να κουράζουν. Και παρότι η κύλιση δεν είναι αντικειμενικά κορυφαία, είναι σίγουρα κορυφαία για τα δεδομένα των Swift Sport.

Suzuki Swift Sport

Η σπορ ουσία ξεκινά από το γυμνασμένο μπροστινό που αλλάζει κατεύθυνση κοφτερά και σημαδεύει με ακρίβεια. Ανεβάζοντας ρυθμό, η κλίση δεν είναι αμελητέα, όμως για ένα ελαφρύ αυτοκίνητο αυτό δεν είναι μειονέκτημα.

Κατά βάση, απλώς δίνει πιο προοδευτικές αντιδράσεις σε ένα πακέτο που δεν ταλαιπωρείται από αδράνεια. Επιπλέον, η ισορροπία του πλαισίου ρυθμίζεται αποτελεσματικά με το τιμόνι που μεταφέρει μπόλικη πληροφορία και το γκάζι που ακολουθεί ακόμα και μικρούς παλμούς.

Οπότε, η μόνη παρατήρηση αφορά σε μια ελαφρά αναπήδηση του ημιάκαμπτου σε κατσαρό οδόστρωμα -που πάντως δεν σε ανησυχεί. Αυτό καθαυτό το περιθώριο πρόσφυσης είναι αρκετά υψηλό, με το σώμα να πιέζεται δυνατά στο κάθισμα ενώ, εάν το αιτηθείς, η ουρά θα γυρίσει.

Θα πρέπει να το ζητήσεις ευγενικά όμως, αλλιώς το ESP θα επέμβει, όπως κάνει και στο trail braking. Είναι καλύτερα να φρενάρεις πιο δυνατά με τους τροχούς στην ευθεία, εκμεταλλευόμενος την ισχύ των τεσσάρων ακούραστων δίσκων που κάνουν 100-0 km/h σε 36,6 m κι έχουν άμεσο, ακριβές πεντάλ, με σωστά ρυθμισμένο ABS.

Είναι δηλαδή και εκείνα σωστά ταιριασμένα με το σπορ ταλέντο που διατηρεί ζωντανό και αυτή η γενιά του Swift Sport, το οποίο μάλιστα τονίζεται από τις καλύτερες επιδόσεις και συμπληρώνεται από πιο ραφιναρισμένο πρόσωπο που είχε ποτέ.

Το μόνο «αλλά» είναι τα €19.670, που ως απόλυτο νούμερο ακούγονται και είναι πολλά. Με σχεδόν €2.000 παραπάνω αγγίζεις σημαντικά ισχυρότερα μικρά. Μια φτηνότερη βασική έκδοση δεν θα ήταν κακή ιδέα, έστω και με λιγότερα στοιχεία στον εξοπλισμό που αυτή τη στιγμή περιλαμβάνει τα πάντα από άνεση και ασφάλεια. Πάει μάλιστα πακέτο με χαμηλά πάγια έξοδα, καθώς και επτά χρόνια εγγύησης και οδικής βοήθειας.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο Swift Sport έχει καλύτερες επιδόσεις και περισσότερο ραφινάρισμα από ποτέ, χωρίς να χάσει αξιοσημείωτο κομμάτι από τον απόλυτα εστιασμένο στο στρίψιμο σπορ χαρακτήρα του. Η τσιμπημένη τιμή υποστηρίζεται από κορυφαίο εξοπλισμό.
Τιμή €19.670
Τεχνολογία 1.373 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 140 PS/5.500 rpm, 23,4 kgm/2.500-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,5”
0-160 km/h 17,4”
0-400 m 15,3” @ 150,7 km/h
0-1.000 m 27,8” @ 190 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 13,6”
50-80 km/h (3η) 2,8”
80-110 km/h (3η) 3,3”
80-110 km/h (4η) 4,2”
110-140 km/h (4η) 5,0”
110-140 km/h (5η) 6,3”
110-140 km/h (6η) 8,1”
Φρένα 100-0 km/h 36,6 m
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Μέση κατανάλωση 7,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 125 g/km
Διαστάσεις 3.890 x 1.735 x 1.495 mm
Χώρος αποσκευών 265 lt
Βάρος 970 kg
Μετρήσεις DRIVE
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube