Test drive: Suzuki Ignis 1.2 Dualjet AllGrip Hybrid

Test drive: Suzuki Ignis 1.2 Dualjet AllGrip Hybrid

Με μεγάλους χώρους, αυξημένο ύψος, τετρακίνηση και υβριδική τεχνολογία, αυτό το μίνι σαφώς και δεν μπορεί να περιοριστεί εντός των τειχών της πόλης.

Το Suzuki Ignis είναι ένα crossover πόλης που προσφέρεται αποκλειστικά με ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1,2 lt. Αυτός μπορεί να συνδυαστεί με ήπιο υβριδικό σύστημα ή με τετρακίνηση. Ή και με τα δύο, όπως συμβαίνει στην περίπτωσή μας.

Όπως και στα αντίστοιχα Swift και Baleno, το υβριδικό σύστημα SHVS αποτελείται από μια ηλεκτρογεννήτρια (ISG), η οποία ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση και την αποθηκεύει σε μια μπαταρία Li-ion. Έτσι, εκτελεί χρέη μίζας και κατά την επιτάχυνση ενισχύει το έργο του κινητήρα με επιπλέον 5,1 kgm, λειτουργώντας σε μέτριο φορτίο και έως τις 4.000 rpm, με στόχο τη βέλτιστη οικονομία καυσίμου. Δεν επηρεάζει την τιμή ισχύος και ροπής του ραφιναρισμένου 1.200άρη Dualjet, ο οποίος αποδίδει 90 PS και 12,2 kgm. Με βάρος σύμφωνα με τη Suzuki αυξημένο κατά 15 kg σε σχέση με τo συμβατικό τετρακίνητο Ignis και ακριβώς ίδια κλιμάκωση στο κιβώτιο, δεν περιμέναμε κέρδος σε επιδόσεις.

Για την ακρίβεια, ίσως λόγω της υψηλότερης θερμοκρασίας κατά τη δοκιμή του υβριδικού (30ο C έναντι 14ο C), το VBox κατέγραψε λίγο χειρότερα νούμερα. Για τα 100 km/h και τα 400 m από στάση το Hybrid χρειάστηκε 10,7” και 17,4”, έναντι 10,1” και 17,1” του συμβατικού. Και τα 80-110 km/h με 3η/4η ολοκληρώνονται σε 6,4”/10”, αντί για 5,8”/9,7”. Το πλεονέκτημα του συστήματος SHVS φαίνεται στις μετρήσεις με πολύ χαμηλές στροφές, όπως τα 50-80 km/h με 4η/5η σε 8,5”/12,5”, έναντι 8,6”/14”.

Το μεγαλύτερο κέρδος βέβαια φαίνεται στον… πραγματικό κόσμο, στην καθημερινότητα της πόλης. Εκεί όπου συνήθως δεν πατάς το γκάζι τέρμα αλλά το πολύ μέχρι τη μέση της διαδρομής του. Και απολαμβάνεις αφενός μια ευχάριστη σπιρτάδα και αφετέρου αρκετά χαμηλή κατανάλωση. Η συνολική μέση τιμή των 5,4 lt/100 km της δοκιμής είναι «0,3» χαμηλότερη από του συμβατικού Ignis AllGrip. Όμως όσο περισσότερο κινείσαι στη πόλη τόσο αυξάνεται η διαφορά.

Suzuki Ignis 1.2 SHVS AllGrip interior

Τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του Ignis, μας είναι πια γνώριμα. Η καμπίνα δεν διακρίνεται για την ποιότητα υλικών και συναρμογής, αλλά για τον ευχάριστο διάκοσμο και την κορυφαία ευρυχωρία της. Ακόμα και ένας ψηλός οδηγός θα βολευτεί και ο χώρος για το κεφάλι και τα πόδια των πίσω είναι κορυφαίος. Το συρόμενο πίσω κάθισμα επιτρέπει τη δημιουργία επιπλέον χώρου για τις αποσκευές, πέραν των στάνταρ 204 lt.

Ο οδηγός απολαμβάνει ένα ευκολοδήγητο και ευέλικτο μικρό (κύκλος στροφής 9,4 m) και ίσως παραπονεθεί μόνο για την περιορισμένη ορατότητα πίσω δεξιά, λόγω της φαρδιάς κολόνας. Ο άκαμπτος πίσω άξονας αντιδρά κάπως ξερά στα εγκάρσια κοψίματα της ασφάλτου, όμως η άνεση παραμένει καλή, ενώ υπό πίεση η κλίση είναι λογική για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η τετρακίνηση προσφέρει περίσσεια πρόσφυσης, ανεξαρτήτως ασφάλτου. Εκτός αυτής, η ανάρτηση καταπίνει αποτελεσματικά φυτεμένες πέτρες, οι 18 πόντοι από το έδαφος επαρκούν για κίνηση στο χώμα χωρίς άγχος και το ESP που απενεργοποιείται πλήρως σου επιτρέψει να «παίξεις».

Suzuki Ignis 1.2 SHVS AllGrip dirt road drift

Το Ignis AllGrip Hybrid διατίθεται μόνο στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού GLX. Αυτό σημαίνει ότι διαθέτει ξεχωριστά στοιχεία όπως είναι ο αυτόματος κλιματισμός, τα φώτα LED, το infotainment με οθόνη 7”, τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος και διατήρησης λωρίδας κ.ά. Αλλά και ότι κοστίζει €16.730, ή €800 παραπάνω από το αντίστοιχο συμβατικό AllGrip.

Χρειάζονται περισσότερα από 100.000 km για να ισοφαριστεί αυτή η διαφορά από το κέρδος σε κατανάλωση, συνυπολογίζοντας και το μικρό όφελος στα τέλη κυκλοφορίας λόγω εκπομπών 105 g CO2/km αντί για 118. Πρόκειται σαφώς για ένα απόλυτα ολοκληρωμένο και ευχάριστο στη χρήση μίνι, όμως… το ίδιο ισχύει και για τις συμβατικές και πιο προσιτές εκδόσεις του. Έτσι, είναι λογικό πολλοί υποψήφιοι αγοραστές να κρίνουν πως δεν αξίζει να κάνουν την υπέρβαση.


Τι λέει το DRIVE
Προσφέρει ένα μοναδικό συνδυασμό ευρυχωρίας, πρακτικότητας, ευελιξίας, εξοπλισμού και οικονομίας, όλα αυτά όμως ανεβάζουν αρκετά ψηλά την τιμή του.
Τιμή €16.730
Τεχνολογία 1.242 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, πολλαπλός ψεκασμός, 90 PS/6.000 rpm, 12,2 kgm/4.400 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7”
0-400 m 17,4” @ 126,1 km/h
0-1.000 m 32,8” @ 151,9 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,5”
50-80 km/h (3η) 5,5”
80-110 km/h (3η) 6,4”
80-110 km/h (4η) 10”
110-140 km/h (4η) 13,2”
110-140 km/h (5η) 32,1”
Φρένα 100-0 km/h 42,3 m
Τελική ταχύτητα 165 km/h
Μέση κατανάλωση 5,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 105 g/km
Διαστάσεις 3.700 x 1.690 x 1.595 mm
Χώρος αποσκευών 204 lt
Βάρος 900 kg
Μετρήσεις DRIVE

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube