Main menu

Παναγιώτης Πανάγος
Δευτέρα, 10 Απριλίου 2017 - 2:17μμ

Test drive: SsangYong Tivoli ECO LPG

Η SsangYong εμπλουτίζει την γκάμα του Tivoli με την επίκαιρη υγραεριοκίνητη έκδοση.

Το SsangYong Tivoli ξεκίνησε την εμπορική καριέρα του πριν περίπου ενάμιση χρόνο ως δικίνητο και τετρακίνητο, είτε με χειροκίνητο είτε με αυτόματο κιβώτιο.

Από τότε, η κορεατική φίρμα έχει εμπλουτίσει την γκάμα του μοντέλου με τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις 1,6 λίτρων, καθώς και με την πιο πρακτική και ευρύχωρη έκδοση XLV.

Σήμερα όμως διατίθεται με μία έκδοση αρκετά επίκαιρη, εάν αναλογιστούμε την ανιούσα που έχει πάρει η τιμή της βενζίνης. Έτσι λοιπόν, έρχεται να εμπλουτίσει την υπάρχουσα βενζινοκίνητη και πετρελαιοκίνητη γκάμα, καταναλώνοντας υγραέριο (LPG).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: SsangYong Tivoli D16T 4WD Auto

LPG σημαίνει Liquefied Petroleum Gas, και πρόκειται για ένα μίγμα προπανίου και βουτανίου, το οποίο κατά την καύση του εκπέμπει λιγότερο CO και CO2 από ό,τι η βενζίνη και το πετρέλαιο. Είναι ένα καύσιμο με υψηλότερη θερμογόνο δύναμη από τη βενζίνη. Ωστόσο λόγω της χαμηλότερης πυκνότητάς του συγκριτικά με τη βενζίνη, η κατ’ όγκον απόδοσή του είναι χαμηλότερη. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι η απόδοση ενός κινητήρα είναι λίγο χαμηλότερη όταν καίει LPG απ’ ό,τι όταν καίει αμόλυβδη.

Η συγκεκριμένη εγκατάσταση του Tivoli είναι από την BRC Italia και το καύσιμο ψεκάζεται στο θάλαμο καύσης σε υγρή μορφή. Τα πλεονεκτήματα του σύγχρονου αυτού συστήματος είναι η άμεση σύνδεση με τη θύρα OBD του αυτοκινήτου, καθώς και η μικρότερη ανάγκη για συντήρηση (κάθε 15.000 km ή κάθε χρόνο).

Στην πράξη
Η νέα αυτή έκδοση ονομάζεται «ECO» LPG και εφοδιάζει όλες τις εκδόσεις μετάδοσης των Tivoli και XLV με το βενζινοκινητήρα των 128 ίππων. Μπορείς άνετα να οδηγείς για μέρες το Tivoli με καύσιμο το υγραέριο, χωρίς να καταλάβεις διαφορά στην απόδοση συγκριτικά με τη βενζίνη.

Ουσιαστικά, η πτώση της απόδοσης είναι αμελητέα και μόνο τη στιγμή της εναλλαγής από το ένα καύσιμο στο άλλο ενδέχεται να την εντοπίσεις.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: SsangYong Tivoli 1.6 e-XGi A/T

Η μετάβαση γίνεται από ένα διακόπτη αριστερά από το τιμόνι, ο οποίος σας πληροφορεί και για το πόσο καύσιμο απομένει στο ρεζερβουάρ. Το τελευταίο έχει χωρητικότητα 54 λίτρων. Αυτό σημαίνει ότι φουλάροντας τα δύο ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου θα χρειαστεί ανεφοδιασμός ύστερα από τουλάχιστον 1.014 km (519 με LPG και 495 με βενζίνη).

Για τον ανεφοδιασμό θα χρειαστείτε έναν αντάπτορα για το στόμιο της αντλίας και η υπόλοιπη διαδικασία δε διαφέρει σε τίποτα από τη γνωστή.

Η μόνη διαφορά του Tivoli «ECO» LPG σε σχέση με το βενζινοκίνητο αφορά στη ρεζέρβα του, μιας και ο χώρος της χρησιμοποιείται για την αποθήκευση της δεξαμενής τύπου ντόνατ του LPG.

Το επιπλέον κόστος των 1.200 ευρώ θα αποσβεστεί σε λιγότερο από δύο χρόνια εάν υπολογίσουμε ότι κατά μέσο όρο θα κάνει 15.000 km τον χρόνο. Και αυτό διότι η μέση τιμή του λίτρου του υγραερίου είναι αυτή την περίοδο €0,844, την στιγμή που η μέση τιμή του λίτρου βενζίνης είναι €1,512.

Κατά τα άλλα, δεν υπάρχουν διαφορές σε σχέση με τη βενζινοκίνητη έκδοση. Παραμένει ένα ολοκληρωμένο crossover με καλής ποιότητας καμπίνα και ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις ενηλίκους. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα (423 λίτρα) και θα ήταν και πιο εύκολος στο φόρτωμα εάν είχε λίγο χαμηλότερο κατώφλι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: SsangYong XLV D16T FWD

Το αυτοκίνητο δοκιμής εφοδιάζεται με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο της ιαπωνικής Aisin και έχει καλή απόκριση και ομαλή λειτουργία. Διαθέτει τρία προγράμματα (Eco, Power και Winter) και δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας. Μοτέρ και σασμάν συνεργάζονται πολύ καλά μεταξύ τους και μόνο υπό πίεση θα κλονιστεί η αρμονία από τη φασαρία του κινητήρα στις υψηλές στροφές.

Παρά τους μεγάλους τροχούς των 18” της πλούσια εξοπλισμένης έκδοσης, η ανάρτηση δεν θα κοπανήσει εύκολα και προσφέρει καλή άνεση παρά τη σφιχτή ρύθμισή της. Επιπλέον, η απόσταση των 16,7 cm από το έδαφος επιτρέπει και την κίνηση σε χώμα, διευρύνοντας το πεδίο δράσης του. Το τιμόνι Smart Steer είναι άμεσο και ακριβές, διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας (Comfort, Normal και Sport) και προσφέρει κάμποση πληροφορία. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, παρά το γεγονός ότι το τιμόνι δεν ρυθμίζεται σε απόσταση.

Εν κατακλείδι, η νέα έκδοση έχει μεγάλο νόημα την σημερινή εποχή χάρη στη μεγάλη διαφορά τιμής του καυσίμου. Εάν σε αυτό συνυπολογίσετε και το γεγονός ότι καλύπτεται από την 5ετή εργοστασιακή εγγύηση και το πρόγραμμα επαναγοράς ύστερα από 55 μήνες, το Tivoli «ECO» LPG αποκτά επιπλέον πολεμοφόδια στην φαρέτρα του.

Τι λέει το DRIVE
Η νέα υγραεριοκίνητη έκδοση του Tivoli βελτιώνει δραστικά τα οικονομοτεχνικά χαρακτηριστικά του χάρη στη σημαντική μείωση του κόστους μετακίνησης.
Τιμή Από € 17.540
Τεχνολογία 1.597 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, 128 PS/6.000 rpm, 16,3 kgm/4.500, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 12,4”
0-400 m 18,5” @ 122,0 km/h
0-1.000 m 34,1” @ 152,1 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 10,4”
30-50 km/h (kickdown) 2,1”
50-80 km/h (kickdown) 4,2”
80-110 km/h (kickdown) 6,3”
110-140 km/h (kickdown) 11,5”
Φρένα 100-0 km/h 43,8 m
Τελική ταχύτητα 175 km/h
Μέση κατανάλωση 9,5 lt/100 km βενζίνη / 10,4 lt/100 km LPG
Εκπομπές CO2 167 g/km
Διαστάσεις 4.195 x 1.795 x 1.559 mm
Βάρος 1.290 kg
Μετρήσεις DRIVE *Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία