Test drive: SEAT Ibiza 1.0 Eco TSI 110 PS F/L

Test drive: SEAT Ibiza 1.0 Eco TSI 110 PS F/L

Αναβαθμισμένο σε αισθητική και ψηφιακή τεχνολογία, το ανανεωμένο SEAT Ibiza έρχεται φρεσκαρισμένο και ακόμα πιο πλήρες.

Το Ibiza έχει υπάρξει διαχρονικά ο στυλοβάτης της SEAT. Για 37 χρόνια για να είμαστε πιο ακριβείς, στη διάρκεια των οποίων το κοντέρ των πωλήσεων άγγιξε την ένδειξη «6 εκατ.». Προφανώς μιλάμε για το πιο πετυχημένο μοντέλο της εταιρείας, η πέμπτη γενιά του οποίου μόλις ανανεώθηκε ελαφρώς και βρίσκεται ήδη στη χώρα μας.

Ό,τι χρειαζόταν
Η SEAT έκρινε πως η ανανέωση δεν χρειαζόταν να εστιάσει στα μηχανικά μέρη, αφού το τεχνολογικό εύρος τους καλύπτει πλήρως τις σύγχρονες απαιτήσεις. Εκεί που χρειαζόταν δουλειά ήταν στην καμπίνα, η οποία είχε δεχτεί κριτική για τα σκληρά υλικά και τη μάλλον συγκρατημένη εικόνα της.

Τώρα το ταμπλό είναι πολύ διαφορετικό σε σχεδίαση, με νέους αεραγωγούς που έχουν φωτιζόμενο περίγραμμα -προαιρετικά, μαλακό πλαστικό στο πάνω μέρος του και οθόνη αφής τοποθετημένη ψηλά προκειμένου να είναι πιο ευδιάκριτη. Είναι αλλαγές που αρκούν για να αλλάξουν εντελώς τη συνολική αίσθηση που αποκομίζεις, ενισχύοντας τόσο την απτή ποιότητα όσο και την ψηφιακή εικόνα.

SEAT Ibiza lacelift

Για την οθόνη μάλιστα υπάρχουν δύο επιλογές, με τη βασική στις 8,25” και τη μεγαλύτερη στις 9,2”, την ώρα που ο προαιρετικός ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25” παραμένει χωρίς αλλαγές ως επιλογή. Υπάρχουν επίσης ευρύτερες δυνατότητες συνδεσιμότητας, με το SEAT CONNECT να υποστηρίζει φωνητικές εντολές που ενεργοποιούνται λέγοντας «Hola Hola»… αρκεί να έχεις ενεργοποιήσει τη σύνδεση με Android Auto ή Apple CarPlay.

Η τελευταία αλλαγή έχει να κάνει με το ανασχεδιασμένο τιμόνι που βρίσκεις στάνταρ στα επίπεδα εξοπλισμού Xcellence και FR. Αυτό που δεν έχει αλλάξει είναι σωστή θέση οδήγησης που θα σε βολέψει όποια κι αν είναι η σωματοδομή σου. Και η οποία συμπληρώνεται από εργονομία που έπειτα από την αρχική περίοδο προσαρμογής δεν θα σε παιδέψει καθόλου.

Όπως ισχύει από τότε που παρουσιάστηκε, η τρέχουσα γενιά SEAT Ibiza είναι ένα από τα πλέον ευρύχωρα σουπερμίνι, με καλό χώρο για δύο στο πίσω κάθισμα και 355 lt για τις αποσκευές. Μόνο το άνοιγμα της πόρτας του χώρου φόρτωσης ίσως να ήθελες λίγο μεγαλύτερο και την αναδίπλωση στην πλάτη των πίσω καθισμάτων να δημιουργούσε επίπεδο χώρο φόρτωσης. Ωστόσο μιλάμε για πταίσματα και είναι πιο σημαντικό το ότι στην καμπίνα υπάρχουν μπόλικοι αποθηκευτικοί χώροι για μικροπράγματα, ποτήρια και μπουκάλια.

SEAT Ibiza lacelift

Παρότι η ουσία της επικεντρώθηκε στην καμπίνα, η ανανέωση του Ibiza δεν θα μπορούσε να αφήσει τελείως ανεπηρέαστη την εξωτερική εμφάνιση. Είναι ωστόσο πολύ ήπια και δεν αλλοιώνει σε τίποτα τη γνωστή βασική γραμμή. Εκφράζεται κυρίως από τους νέους προβολείς LED που είναι μέρος του βασικού εξοπλισμού όλων των εκδόσεων -τα φώτα full LED είναι προαιρετικά, τον νέο λογότυπο στην πίσω πόρτα και τα τρία νέα σχέδια στις ζάντες: Δύο σε 17” και ένα σε 18”. Οι αλλαγές ολοκληρώνονται με δύο επιπλέον αποχρώσεις του μπλε στην παλέτα, τις Sapphire Blue και Asphalt Blue.

Η σταθερά TSI
Με όλους τους κινητήρες του Ibiza να αποτελούν μέλη της πλέον σύγχρονης οικογένειας κινητήρων των Volkswagen Group, δεν χρειαζόταν να επενδυθεί επιπλέον χρόνος και χρήμα σε αυτόν τον τομέα.
Αυτό σημαίνει πως μιλώντας για τον 3κύλινδρο 1.000άρη, το ταβάνι είναι πλέον οι 110 PS στις 5.500 rpm με 200 Nm στο εύρος 2.000-3.500 rpm.

Σε σχέση με την έκδοση των 115 PS που ήταν η ισχυρότερη μέχρι πρότινος, η εργοστασιακή επιτάχυνση είναι πιο συγκρατημένη. Στην πράξη αυτό που αισθάνεσαι είναι το λιγότερο σπιρτόζικο ανέβασμα στροφών, αν και τελικά το κοντέρ ανεβαίνει πειστικά. Η λειτουργία και ο ήχος είναι αυτό που περιμένεις από την 3κύλινδρη αρχιτεκτονική χωρίς πάντως να ενοχλεί το ταξίδι, ενώ η μέση κατανάλωση συγκρατείται στα 6,6 lt/100 km, τιμή που είναι εξαιρετική.

Αυτό εν μέρει απορρέει και από την όχι ιδιαίτερα κοντή κλιμάκωση στο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής. Ο λεβιές του κιβωτίου έχει όλη την ακρίβεια και το θετικό κούμπωμα που θέλεις για να ευχαριστιέσαι όλες τις αλλαγές. Οι οποίες πάντως δεν χρειάζεται να είναι πολλές, αφού από τις 1.600 rpm η ροπή είναι άφθονη και η επιτάχυνση αγόγγυστη. Σε ό,τι έχει να κάνει με τη μετάδοση, υπάρχει και η επιλογή για το 7άρι DSG διπλού συμπλέκτη, όχι όμως στο επίπεδο εξοπλισμού FR.

SEAT Ibiza lacelift

Αντιθέτως, το FR διαθέτει σπορ ρύθμιση στην ανάρτηση, έτσι ώστε να δίνει προτεραιότητα στον απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου. Στα εγκάρσια κοψίματα της ασφάλτου από τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα αντιλαμβάνεσαι κάποιες ξερές αντιδράσεις, οι οποίες πάντως δεν είναι υπερβολικές ώστε να κουράζουν. Από την άλλη, όποιος θέλει να κινηθεί πιο σβέλτα θα ευχαριστηθεί τον αυστηρό έλεγχο του αμαξώματος και τη λογική κλίση του αυτοκινήτου που εγγυάται ευρύ περιθώριο πρόσφυσης και συμπεριφορά που δεν κρύβει απότομες αντιδράσεις ή εκπλήξεις.

Πολύ καλή είναι η εικόνα και στον ανοιχτό δρόμο βέβαια, όπου το Ibiza συμπεριφέρεται όπως ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο, με απόλυτα σταθερό πάτημα και χαμηλό επίπεδο θορύβου. Καμία έκπληξη δεν έρχεται ούτε από τα φρένα, τα οποία είναι αποδοτικά και ανθεκτικά στη σκληρή χρήση, με δίσκους και στους πίσω τροχούς για τις εκδόσεις πάνω από 100 PS.

Απόλυτη ευστοχία
Η ανανέωση του Ibiza δεν θα μπορούσε να είναι πιο αποτελεσματική: Βελτίωσε αυτό ακριβώς που χρειαζόταν χωρίς να καταρρίψει το δεδομένο του ανταγωνιστικού τιμοκαταλόγου που παραδοσιακά ισχύει για το μοντέλο. Ξεκινώντας από τις €16.190 -με την τρέχουσα έκπτωση των €500- για τον κινητήρα των 110 PS στο βασικό επίπεδο εξοπλισμού Style, το Ibiza είναι πολύ ενδιαφέρον σε τιμή, ενώ η συγκεκριμένη έκδοση είναι και η μόνη στους 110 PS που δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.

Η FR της δοκιμής φτάνει τις €16.990 και από τον εξοπλισμό δεν λείπει πρακτικά τίποτα πέρα από την κάμερα οπισθοπορείας. Ακόμα και στοιχεία όπως οι ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέφτες είναι στάνταρ, μαζί με διζωνικό αυτόματο κλιματισμό, 17άρες ζάντες αλουμινίου, σπορ καθίσματα και επιλογή προφίλ οδήγησης. Αξίζει δε να αναφέρουμε πως όλα τα Ibiza πλέον διαθέτουν infotainment με ψηφιακό δέκτη ραδιοφώνου και σύστημα CONNECT.

Διαθέτουν επιπλέον σύστημα αναγνώρισης κόπωσης για τον οδηγό, μαζί με Lane Assist, αναβαθμίζοντας έτσι και την υποβοήθηση του οδηγού και υπογραμμίζοντας εμφατικά την ακόμα πιο VFM επίδοση του ανανεωμένου μοντέλου. 


Τι λέει το DRIVE
Η ανανέωση του Ibiza δε θα μπορούσε να είναι πιο αποτελεσματική, αφού βελτίωσε αυτό ακριβώς που χρειαζόταν χωρίς να καταρρίψει το δεδομένο του ανταγωνιστικού τιμοκαταλόγου που παραδοσιακά ισχύει για το μοντέλο.
Τιμή Από €16.690 (χωρίς την τρέχουσα έκπτωση των €500)
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
Απόδοση 110 PS/5.500 rpm, 200 Nm/2.000-3.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2”
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση* 6,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2116-124 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.059 x 1.780 x 1.444 mm
Χώρος αποσκευών 355 lt
Βάρος 1.030 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube