Test drive: Opel Adam 1.0 115 PS

Test drive: Opel Adam 1.0 115 PS

Ο 1.000άρης κινητήρας τούρμπο σφυρηλατεί το χαρακτήρα του μικρού Opel, χαρίζοντάς του ένα πιο «σκληρό», αντρικό προφίλ.

Το μικρό niche μοντέλο της Opel μας έχει συστηθεί σε όλες του τις εκδόσεις, από τη βασική με τον 1.2 (παλαιότερα) και τον 1.4, μέχρι την S με τον 1.4 τούρμπο των 150 ίππων. Η μοναδική φορά που το οδηγήσαμε με τον 3κύλινδρο 1.0 τούρμπο ήταν στην ιδιαίτερα ξεχωριστή έκδοση Rocks και μας είχε αφήσει καλές εντυπώσεις.

Καιρός όμως ήταν να οδηγήσουμε και την απλή έκδοση με τον ίδιο μικρό κινητήρα τούρμπο των 115 ίππων και των 17,3 kgm ροπής, στη μία και μοναδική έκδοση εξοπλισμού που προσφέρεται, τη Slam. Οι διαφορές σε σχέση με τη Rocks είναι αρκετές, με τη σημαντικότερη όμως να εντοπίζεται στη χρήση σπορ ανάρτησης της έκδοσης Slam. Με αυτά τα δεδομένα, το μικρό Adam με τον ψυχωμένο κινητήρα του 1,0 λίτρου δείχνει ολοκληρωμένο, αναδεικνύοντας και το πολύ καλό πλαίσιο. Αυτό που θα θέλαμε όμως είναι λίγο πιο προσεγμένη λειτουργία στην ανάρτηση, μιας και η σκληρή ρύθμισή της και οι 17άρηδες τροχοί δεν αρέσκονται σε χαμηλές ταχύτητες σε συνθήκες πόλης. Στον ανοιχτό δρόμο όμως και το δίκτυο της περιφέρειας, ο συνδυασμός μπορεί εύκολα να φτάσει στο όριό του χωρίς κόπο και ιδρώτα, και να ευχαριστήσει ως ένα βαθμό τον οδηγό του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Opel Adam 1.4 Easytronic

Συνδυάζεται με νέο 6άρι κιβώτιο με λεβιέ με σχετικά μικρές διαδρομές και οι επιδόσεις που χαρίζει στο Adam των 1.150 kg είναι αρκετά καλές. Για να πιάσει τα 100 km/h από στάση χρειάζεται 10” ακριβώς και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 196 km/h, ενώ τα φρένα με το ομοιογενές σε αίσθηση πεντάλ καταφέρνουν να το ακινητοποιήσουν από τα 100 km/h σε 38,2 m.

Πέρα από τον πλούσιο εξοπλισμό της έκδοσης Slam, η καμπίνα δεν έχει διαφορές. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι από το πάνω ράφι και οι χώροι θα βολέψουν με άνεση τους εμπρός, όχι όμως και τους πίσω που θα αναζητήσουν περισσότερο χώρο για τα πόδια τους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Opel Adam Rocks 1.0 115 PS

Τελικά, η βασική έκδοση τούρμπο του Adam ταιριάζει απόλυτα με το σύγχρονο και ξεχωριστό χαρακτήρα του, και τα € 16.800 που κοστίζει στη μία και μοναδική έκδοση δεν μπορούν να χαρακτηριστούν υπερβολικά σε σχέση με τον ανταγωνισμό του.

Τι λέει το DRIVE
Ο συνδυασμός Adam και 1.0 Turbo κρίνεται ιδιαίτερα πετυχημένος, δημιουργώντας ένα σύνολο που χαίρεσαι να βολτάρεις.
Τιμή Από € 16.800
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 115 PS/5.200 rpm, 17,3 kgm/1.800-4.500 rpm, κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,0”
0-150 km/h 24,1”
0-400 m 17,3” @ 131,1 km/h
0-1.000 m 31,7” @ 162,5 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,0”
50-80 km/h (3η) 4,2”
80-110 km/h (4η) 6,3”
110-140 km/h (5η) 11,0”
Φρένα 100-0 km/h 38,2 m
Τελική ταχύτητα 196 km/h
Μέση κατανάλωση 6,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119 g/km
Διαστάσεις 3.698 x 1.720 x 1.484 mm
Βάρος 1.150 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube