Test drive: Νέο Kia Sportage 1.6 T-GDi 4x4 DCT

Test drive: Νέο Kia Sportage 1.6 T-GDi 4x4 DCT

Αναβαθμισμένη ποιότητα σε κάθε επίπεδο και ένας δυνατός κινητήρας που συνδυάζεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη για το νέο Kia Sportage.

Για το προηγούμενο Sportage, η Kia εγκατέλειψε τις παραδοσιακές φόρμες των εκτός δρόμου οχημάτων και σχεδίασε ένα αμάξωμα με σπορ χαρακτήρα, με επιθετικό εμπρός μέρος και στενά πλαϊνά παράθυρα. Αυτά τα χαρακτηριστικά διατηρούνται και στην τέταρτη γενιά του.

Μπροστά, η χαρακτηριστική μάσκα «μύτη τίγρης» της Kia και τα νεύρα του καπό που το κάνουν ακόμα πιο επιθετικό. Η βασική γραμμή των παραθύρων εξακολουθεί να βρίσκεται σχετικά ψηλά, ενώ το πίσω μέρος είναι τώρα πιο αρμονικό, με μικρότερα φώτα. Έχει μήκος 4,48 m, δηλαδή τέσσερις πόντους μεγαλύτερο από του προηγούμενου, και τρεις πόντους μεγαλύτερο μεταξόνιο, στα 2,67 m. Κι αυτά τα νούμερα μεταφράζονται σε αυξημένους χώρους στο εσωτερικό.

Στο προηγούμενο Sportage, ένας ψηλός οδηγός ίσως ένιωθε την οροφή πολύ κοντά στο κεφάλι του, ακόμα και με το κάθισμα στη χαμηλότερη ρύθμιση. Πλέον αυτό δεν συμβαίνει, ούτε καν στο αυτοκίνητο της δοκιμής που διαθέτει πανοραμική ηλιοροφή (€1.400). Το ίδιο άνετα νιώθουν και οι πίσω επιβάτες. Έχουν πολύ μεγάλο χώρο για κεφάλι και πόδια, αλλά και ρυθμιζόμενη κλίση της πλάτης για να χαλαρώσουν. Ο χώρος αποσκευών ικανοποιεί πλήρως, με 491 lt χωρητικότητα και κανονικό σχήμα. Κάτω από το πάτωμά του, αφού το αυτοκίνητο διαθέτει κιτ επισκευής ελαστικού, υπάρχουν άλλα 12 lt στο χώρο της ρεζέρβας. Δεν λείπουν και πρακτικές λύσεις, όπως η ηλεκτρική πέμπτη πόρτα και η εταζέρα-ρολό, με δύο θέσεις και χώρο αποθήκευσης όταν δεν χρησιμοποιείται.

Ωστόσο, αυτό που σε εντυπωσιάζει περισσότερο μπαίνοντας για πρώτη φορά στο νέο Sportage δεν είναι η ευρυχωρία του, αλλά η ποιότητα των υλικών και της συναρμολόγησης. Το μαλακό πλαστικό που καλύπτει το πάνω μέρος του ταμπλό είναι κορυφαίο, ενώ και τα σκληρότερα που συναντάς πιο χαμηλά είναι ευχάριστα στην αφή. Η γυαλιστερή επιφάνεια στο κέντρο του ταμπλό δείχνει στιβαρή, ενώ και τα πλήκτρα πείθουν με την ακρίβειά τους. Στην πλούσια έκδοση εξοπλισμού GT Line, που είναι και η μόνη διαθέσιμη με αυτό τον κινητήρα, η καμπίνα αναβαθμίζεται κι άλλο χάρη στις περφορέ δερμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα. Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως το Sportage λοξοκοιτάει προς την premium μεριά της κατηγορίας.

Σε αυτό συνηγορεί και ο πλουσιότατος εξοπλισμός. Περιλαμβάνει από αυτόματο κλιματισμό και εμπρός φώτα bi-xenon μέχρι σύστημα ψυχαγωγίας και πλοήγησης με οθόνη αφής 7", κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω. Έχει ακόμα ένα πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας που περιλαμβάνει αυτόματη ακινητοποίηση, έλεγχο νεκρής γωνίας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και αναγνώριση ορίων ταχύτητας. Και οι πίσω επιβάτες σίγουρα θα χαρούν όταν διαπιστώσουν ότι εκτός από μια θύρα USB και μια πρίζα παροχής ρεύματος, έχουν στη διάθεσή τους και θερμαινόμενα καθίσματα.



Κάτω από το καπό του Sportage βρίσκεται ο 1.6 τούρμπο άμεσου ψεκασμού που γνωρίσαμε στο procee’d GT, με ισχύ μειωμένη στους 177 PS. Πριν ακόμα τον πιέσεις, σε εντυπωσιάζει με την πολιτισμένη λειτουργία του και το χαμηλό επίπεδο θορύβου. Η ησυχία που επικρατεί στην καμπίνα στο ραλαντί συγκρίνεται μόνο με αυτοκίνητα που έχουν stop/start, δηλαδή... σβηστό κινητήρα. Η απόκριση στο γκάζι είναι ικανοποιητική, και μπορεί να γίνει λίγο καλύτερη με το πάτημα του πλήκτρου Drive Mode στην κονσόλα. Ταυτόχρονα γίνεται λίγο πιο πρόθυμο στα κατεβάσματα το αυτόματο 7άρι διπλού συμπλέκτη, αν και η διαφορά είναι μικρή. Αν θέλεις να οδηγήσεις πιο σβέλτα είναι καλύτερα να πάρεις εσύ τον έλεγχο, με τα paddles στο πίσω μέρος του τιμονιού. Σε κάθε περίπτωση, οι αλλαγές είναι λίγο πιο αργές, πιο πατιναριστές απ’ ότι σε ένα DSG, αλλά και απόλυτα ομαλές.

Με το γκάζι στο πάτωμα, το Sportage ολοκληρώνει το 0-100 km/h σε 8,4" και το 0-400 m σε 16,2". Έτσι, είναι γρηγορότερο από το Ford Kuga 1.5 EcoBoost AWD Auto 182 PS (10,1" και 17,2"). Στις ρεπρίζ η διαφορά υπέρ του Kia είναι ακόμα μεγαλύτερη, με 4,0" για τα 80-110 km/h και 6,1 για τα 110-140 km/h, όταν το Ford χρειάζεται 5,3" και 8,3", αντίστοιχα. Στην πράξη, η δύναμη επαρκεί ώστε να κινείσαι σβέλτα και με πλήρες φορτίο. Και η κατανάλωση παραμένει λογική, για τετρακίνητο βενζινοκίνητο SUV με βάρος 1.640 kg. Ταξιδεύοντας με 130-140 km/h, το Sportage καίει περίπου 9 lt/100 km, ενώ σε πιο πιεσμένη χρήση ή στην πόλη θα ξεπεράσει τα 11 lt/100 km.

Οι τεράστιοι τροχοί με λάστιχα 245/45R19 που αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού στα GT Line, σε προδιαθέτουν αρνητικά για το επίπεδο άνεσης και ποιότητας κύλισης που προσφέρει το νέο Sportage. Η πραγματικότητα όμως είναι πολύ καλύτερη. Η ανάρτηση δουλεύει υποδειγματικά, απομονώνοντας όσο περισσότερο μπορεί την καμπίνα από κραδασμούς. Και τα καταφέρνει εντυπωσιακά ακόμα και σε χωματόδρομο, ενώ εκτίθεται μόνο στις απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες. Στην εθνική το αυτοκίνητο είναι σταθερό, καθόλου ευπαθές στον πλευρικό άνεμο και χωρίς πολύ αεροδυναμικό θόρυβο, οπότε ταξιδεύει πολύ ευχάριστα. Στους δρόμους της περιφέρειας διαπιστώνεις ότι το τιμόνι δεν διακρίνεται σε πληροφόρηση, είναι όμως ακριβές και γρήγορο. Υπό πίεση, το Sportage παίρνει λογική κλίση και στρίβει με σιγουριά πατώντας πάνω στα φαρδιά λάστιχά του. Η τετρακίνηση εξασφαλίζει ότι η ελκτική πρόσφυση δεν θα σου λείψει ούτε στις πιο κλειστές και γλιστερές φουρκέτες. Υποστροφή εμφανίζεται μόνο από αδράνεια, αν υπερβάλεις στην είσοδο, και διορθώνεται άμεσα και αποτελεσματικά από το ESP.



Ευχάριστη έκπληξη είναι τα φρένα, με το Sportage να ακινητοποιείται από τα 100 km/h μέσα σε μόλις 35,3 m. Με τέτοια επίδοση δεν είναι μόνο το καλύτερο στην κατηγορία του, αλλά μπορεί να συγκριθεί και με σπορ κατασκευές. Αντίθετα, δεν μπορεί να συγκριθεί με καθαρόαιμα τζιπ εκτός ασφάλτου. Για τα δύσκολα περάσματα η τετρακίνηση κλειδώνει με ένα κουμπί δίπλα στο ηλεκτρονικό χειρόφρενο. Όμως, με γωνία προσέγγισης μόνο 16,7 μοιρών και τόσο χαμηλοπρόφιλα λάστιχα, είναι σαφές ότι το Sportage φτιάχτηκε μόνο για περιστασιακή εκτός δρόμου χρήση.

Στα αυτοκίνητα που ίσως εξετάσει κάποιος ως εναλλακτικά του κορυφαίου Sportage, με τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο, είναι τόσο οι άμεσοι βενζινοκίνητοι ανταγωνιστές του, όπως το Ford Kuga 1.5 EcoBoost AWD Auto, όσο και μοντέλα με κινητήρες ντίζελ, όπως το αρκετά ακριβότερο Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD με το 9άρι αυτόματο. Οι υποψήφιοι αγοραστές δεν είναι πάρα πολλοί, αλλά με τον πλούσιο εξοπλισμό του, που δημιουργεί έναν πολύ καλό λόγο τιμής/αξία, τις επιδόσεις, τον ξεχωριστό χαρακτήρα του και πλεονεκτήματα όπως η εργοστασιακή εγγύηση επτά ετών ή 150.000 km, το Sportage σίγουρα θα κατακτήσει αρκετούς.

Τι λέει το DRIVE
Ευρύχωρο, ποιοτικό, γρήγορο και καλοστημένο, το κορυφαίο Sportage είναι άλλο ένα πολύ αξιόλογο αυτοκίνητο στη σύγχρονη γκάμα της Kia, που άλλες εποχές θα γινόταν ανάρπαστο.
Τιμή €32.490 (4x4 DCT)
Τεχνολογία 1.591 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, 177 PS/5.500 rpm, 27,0 kgm/1.500-4.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,4”
0-400 m 16,2” @ 140,4 km/h
0-1.000 m 29,7” @ 175,9 km/h
50-80 km/h 2,9”
80-110 km/h 4,0”
110-140 km/h 6,1”
Φρένα 100-0 km/h 35,3 m
Τελική ταχύτητα 201 km/h
Μέση κατανάλωση 10,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 175 g/km
Διαστάσεις 4.480 x 1.855 x 1.645 mm
Βάρος 1.640 kg
Μετρήσεις Drive. Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube