Main menu

Αλέξης Γαλανόπουλος
Τετάρτη, 8 Νοεμβρίου 2017 - 1:59μμ

Test drive: MINI John Cooper Works Clubman ALL4

Η κορυφαία έκδοση του Clubman επιχειρεί να παντρέψει τον άγριο χαρακτήρα των John Cooper Works με τη σιγουριά της τετρακίνησης και την αυξημένη πρακτικότητα.

Υπάρχουν αυτοκίνητα με κορυφαίες επιδόσεις που κάνουν τα πάντα για να περάσουν απαρατήρητα. Τα γρήγορα ΜΙΝΙ όμως δεν συγκαταλέγονται σε αυτά, και η κορυφαία έκδοση John Cooper Works του Clubman δεν ξεφεύγει από τον εταιρικό κανόνα.

Το πολύ σκούρο πράσινο χρώμα Rebel Green είναι αρκετά διακριτικό, καμουφλάροντας έτσι και τους μεγαλύτερους αεραγωγούς αυτής της έκδοσης, όμως η κόκκινη οροφή, οι κόκκινες λωρίδες στις πόρτες και το καπό και οι γυαλιστερές 19άρες ζάντες, φανερώνουν ότι εδώ κάτι τρέχει. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο κινητήρας που εξοπλίζει όλα τα John Cooper Works, δηλαδή μια αναβαθμισμένη εκδοχή του δίλιτρου TwinPower Turbo του Cooper S. Χάρη σε αλλαγές που περιλαμβάνουν διαφορετικά πιστόνια (για σχέση συμπίεσης 10,2:1, από 11:1), διαφορετικό τούρμπο, μεγαλύτερο intercooler και αναβαθμισμένο σύστημα ψύξης, αποδίδει 231 PS (από 192). Επιπλέον, η μέγιστη ροπή του είναι ακόμα υψηλότερη από τα 32,6 kgm του μικρότερου ΜΙΝΙ JCW, φτάνοντας τα 35,7 kgm.

Στην καθημερινή χρήση, η δύναμη επαρκεί για να κινηθείς σβέλτα ακόμα και στη λειτουργία Green, στην οποία το αυτόματο 8άρι Steptronic (διατίθεται και με χειροκίνητο 6άρι) δεν βιάζεται να κατεβάσει σχέση. Περισσότερη ζωηράδα προσφέρει το Mid, ενώ ο πραγματικά σπορ χαρακτήρας έρχεται στο Sport. Το γκάζι γίνεται λίγο πιο άμεσο και ο ήχος της εξάτμισης σημαντικά πιο μπάσος, ενώ εθιστικά αλλά διακριτικά σκασιματάκια ακούγονται στο «άσε», όπως σε κάθε JCW. Αντίθετα, ένα χαρακτηριστικό που μέχρι πρότινος ήταν αποκλειστικό προνόμιο των crossover της γκάμας, είναι η στάνταρ τετρακίνηση. Η οποία έχει μια θετική και μια αρνητική επίπτωση. Η θετική είναι το ότι -προφανώς- έχει αυξήσει σημαντικά την ελκτική πρόσφυση, ενώ και οι αντιδράσεις που φτάνουν στο τιμόνι του προσθιοκίνητου Cooper S Clubman, από αυτό εδώ απουσιάζουν. Η αρνητική, είναι το επιπλέον βάρος.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volkswagen Golf GTI Performance DSG

Το JCW Clubman ζυγίζει 1.540 kg, δηλαδή 270 περισσότερα από το μικρότερο MINI JCW. Χάρη στην τετρακίνηση ισοφαρίζει τα 6,3ʺ του μικρότερου αδελφού του στο 0-100 km/h και το ίδιο συμβαίνει στα 400 m, με 14,5ʺ, όμως στις ρεπρίζ και σε υψηλότερη ταχύτητα υστερεί. Από λίγο, με 2,9ʺ αντί για 2,7ʺ στα 80-110 km/h, έως πολύ, κάνοντας για παράδειγμα 60-160 km/h σε 12,5ʺ αντί για 10,8ʺ. Πολύ πιο γρήγορα είναι βέβαια και τα ισχυρότερα τετρακίνητα χάτσμπακ με το μέγεθος και την τιμή του JCW Clubman. Όπως για παράδειγμα το Audi S3 Sportback των 310 PS, που χρειάζεται αντίστοιχα 4,9ʺ, 13,1ʺ, 2,4ʺ  και 9,0ʺ. Έτσι, το JCW Clubman είναι μεν ευχάριστα σβέλτο, σε καμία περίπτωση όμως δεν είναι ένα από τα γρηγορότερα αυτοκίνητα της κλάσης του, όπως συμβαίνει με το μικρότερο JCW. Μένει να δούμε τουλάχιστον αν πρωτοστατεί σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς.



Η απάντηση σε αυτό είναι «όχι ακριβώς». Από το πρώτο μέτρο καταλαβαίνεις ότι βρίσκεσαι σε σπορ ΜΙΝΙ, λόγω του ταρακουνήματος και του θορύβου κύλισης που προκύπτει από τον συνδυασμό ανάρτησης με μικρή διαδρομή και ελαστικών run flat διαστάσεων 225/35R19 (στάνταρ οι 18 ʺ). Το εμπρός μέρος αποκρίνεται με χαρακτηριστική αμεσότητα και η κλίση είναι αμελητέα, οπότε σε προδιαθέτει θετικά. Πιέζοντας περισσότερο όμως, διαπιστώνεις ότι το τιμόνι, που έχει ωραίο βάρος και ακρίβεια γύρω από την ευθεία, δεν προσφέρει ιδιαίτερη πληροφόρηση. Προσπάθειες για τοποθέτηση στην είσοδο έχουν αποτέλεσμα, αλλά και μικρότερη επίδραση απ’ ό,τι στα μικρότερα MINI.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: MINI Cooper S E Countryman ALL4

Η αυξημένη αδράνεια του Clubman θέλει περισσότερη υπομονή στην είσοδο, για να σιγουρέψεις ότι το εμπρός μέρος έχει πατήσει, και πέρασμα στο γκάζι από νωρίς, έτσι ώστε να εκμεταλλευτείς την πολύ καλή έξοδο που εξασφαλίζει η τετρακίνηση. Όταν ο ρυθμός ανέβει σε έναν δρόμο με τυπικό ελληνικό οδόστρωμα, η ανάρτηση γίνεται ο αδύναμος κρίκος του συνόλου. Το JCW πλέον φαίνεται μαλακό, βουτάει αρκετά στα φρένα, και ανωμαλίες μέσα στη στροφή μπορεί να προκαλέσουν τερμάτισμα και μετατόπιση από τη γραμμή που έχεις επιλέξει. Είναι σαφές ότι προτιμά απόλυτα ομαλούς δρόμους με πιο ανοιχτή χάραξη, όπου παραμένει ακλόνητο σε κάθε ταχύτητα. Το μεσαίο πεντάλ έχει κάπως σπογγώδη αίσθηση, κάτι που ίσως οφείλεται στις επιλογές της εταιρίας για τα υλικά τριβής στις 4πίστονες δαγκάνες της Brembo. Τα οποία πάντως αποδείχθηκαν ακούραστα και πολύ αποτελεσματικά, με μόλις 36,6 m για την ακινητοποίηση από τα 100 km/h.

Πέρα από τα σπορ στοιχεία που φέρνει η έκδοση JCW, η συμβίωση και με αυτό το Clubman είναι απολαυστική. Το ταμπλό με τη χαρακτηριστική αισθητική ΜΙΝΙ είναι ποιοτικό και με ελάχιστα εργονομικά ψεγάδια. Στο πίσω κάθισμα μπορούν να καθίσουν ακόμα και άτομα με ύψος 1,90 χωρίς πρόβλημα. Ο χώρος αποσκευών δεν εντυπωσιάζει ως απόλυτο νούμερο (360 lt) προσφέρει όμως λύσεις στήριξης αποσκευών και αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα σε αναλογία 40:20:40 για μέγιστη πρακτικότητα. Ο στάνταρ εξοπλισμός είναι πλήρης, όμως μπορεί να αναβαθμιστεί αρκετά με μια πληθώρα έξτρα στοιχείων. Η αντικατάσταση της οθόνης 6,5ʺ του infotainment με μία 8,8ʺ, την οποία χειρίζεσαι πλέον και με την αφή, είναι ένα από αυτά. Τα εξαιρετικά σπορ καθίσματα JCW με ενιαίο προσκέφαλο και ρύθμιση στήριξης της μέσης είναι στάνταρ, και η θέση οδήγησης αγγίζει το τέλειο.



Οδηγώντας το JCW Clubman ως το σπορ μοντέλο που είναι, η κατανάλωση εύκολα ξεπερνά τα 11 lt/100 km. Όμως με ελάχιστη προσοχή και χρήση του Green mode, μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τα 9,0 lt/100 km, δίνοντάς του έτσι τον τίτλο του πιο οικονομικού μοντέλου της κατηγορίας. Σε κατανάλωση, όχι σε τιμή αγοράς (€44.640), η οποία μάλιστα είναι ενδεικτική, αφού αυξάνεται αρκετά με την προσθήκη μερικών έξτρα. Και η αλήθεια είναι ότι στα λεφτά του, ο ανταγωνισμός είναι αμείλικτος.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: MINI John Cooper Works

Με καθαρά σπορ κριτήρια, το MINI JCW Clubman ALL4 δεν μπορεί να συγκριθεί σε κανέναν τομέα με το Ford Focus RS, ενώ και στο συνδυασμό των εξωφρενικών επιδόσεων και της αποτελεσματικότητας με τον ήμερο χαρακτήρα που απαιτεί η καθημερινή χρήση, δεν φτάνει τα Audi S3 Sportback και Volkswagen Golf R. Δεν υπάρχει αμφιβολία βέβαια ότι ενσωματώνει πολλά από τα χαρακτηριστικά που έχουν φέρει στη ΜΙΝΙ τόσο φανατικούς οπαδούς. Τα συνδυάζει μάλιστα με γενναίες δόσεις πρακτικότητας και έναν πιο ώριμο χαρακτήρα από τα μικρότερα μοντέλα, σε μια συνταγή που για κάποιους ίσως αποδειχθεί ιδανική.


Τι λέει το DRIVE
Ένα πρακτικό, καλοεξοπλισμένο και σβέλτο μέλος της οικογένειας JCW, χωρίς όμως τις κορυφαίες επιδόσεις ή τον σπορ χαρακτήρα που κάποιοι θα ήθελαν.
Τιμή από €44.640
Τεχνολογία 1.998 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, valvetronic, τούρμπο, 231 PS/5.000-6.000 rpm, 35,7 kgm/1.450-4.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,3”
0-160 km/h 15,5”
0-400 m 14,5” @ 155,3 km/h
0-1.000 m 26,6” @ 196,7 km/h
60-160 (με αλλαγές) 12,5”
50-80 km/h 2,2”
80-110 km/h  2,9”
110-140 km/h  4,2”
Φρένα 100-0 km/h 36,6 m
Τελική ταχύτητα 238 km/h
Μέση κατανάλωση 10,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 154 g/km
Διαστάσεις 4.253 x 1.800 x 1.441 mm
Χώρος αποσκευών 360 lt
Βάρος 1.540 kg
Μετρήσεις Drive με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία