Test drive: MINI Cooper S Paceman

Test drive: MINI Cooper S Paceman

To Paceman με τον 1.6 κινητήρα τούρμπο των 184 PS μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα πρακτικό και εύχρηστο, μπορεί να είναι ακριβό, αλλά διάολε, στρίβει!

To Paceman υπήρξε εξ αρχής μια εκκεντρικότητα. Θέλω να πω, όλα τα μοντέλα της MINI είναι εξεζητημένα σχεδιαστικά, αλλά αυτό σπάει τα κοντέρ.

Κυρίως επειδή συνδυάζει σχεδιαστικά στοιχεία ασύμβατα. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος δύσκολα μπορεί να συνυπάρξει με ένα κουπέ αμάξωμα. Αλλά αυτό ακριβώς είναι το Paceman. Και κυρίως μη βιαστείτε να το πείτε ένα 3θυρο Countryman.

Τουλάχιστον σίγουρα όχι από τη μέση και πίσω. Η κλίση της οροφής προς τα κάτω, τα φουσκωμένα φτερά και η «θυμωμένη» μούρη, δίνουν ένα πιο αθλητικό, μυώδη χαρακτήρα. Τα μεγεθυμένα, διαφορετικής σχεδίασης, πίσω φανάρια και η καμπύλη της πίσω πόρτας υποστηρίζουν αυτόν τον χαρακτήρα, στον οποίο η MINI έδωσε το μάλλον πομπώδες όνομα Sports Activity Coupé.

Στο εσωτερικό το περιβάλλον είναι λίγο πολύ γνωστό από το υπάρχον Countryman κι αν έχεις συνηθίσει το εσωτερικό των νέας γενιάς MINI, όπως το Clubman, σου φαίνεται σαφώς πιο άναρχο και λιγότερο ποιοτικό. Δεν παύει ωστόσο να είναι εντυπωσιακό. Οι χώροι για μικροπράγματα είναι αρκετοί, η εργονομία σε μπερδεύει αρχικά, αλλά τουλάχιστον οι διακόπτες των παραθύρων είναι πλέον στις πόρτες. Οι πίσω επιβάτες θα μπουν με μια σχετική δυσκολία και κυρίως θα νιώσουν κλειστοφοβικά. Χώρο για τα πόδια θα έχουν αρκετό (όχι άφθονο) αλλά για το κεφάλι ο αέρας είναι επίσης προβληματικός.

Ο αγοραστής του Cooper S Paceman και μάλιστα του προσθιοκίνητου, όπως αυτό που δοκιμάζουμε, θα πρέπει να είναι τουλάχιστον ψαγμένος. Ή να επιθυμεί διακαώς να ξεχωρίζει. Η διαφορά τιμής από το ALL4, δεν είναι τεράστια, περίπου €2.800, αλλά η συνολική του αξία είναι επιεικώς τσιμπημένη, στα €32.706. Και μιλάμε για τιμή εκκίνησης με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, που είχε και το αυτοκίνητο δοκιμής. Άρα θα πρέπει να έχει και την ανάλογη οικονομική επιφάνεια. Αλλά συνήθως αυτά τα δύο (επιθυμία να ξεχωρίζεις και οικονομική επιφάνεια) πάνε μαζί. Θα πρέπει όμως σίγουρα να έχει στο μυαλό του πως το Cooper S Paceman είναι μια ειδική συνταγή που προσπαθεί να συγκεράσει αντιφατικές ανάγκες και τελικά το κάνει σε μεγάλο ποσοστό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε MINI Cooper S Paceman ALL4

Ντιζάιν: Τσεκ. Απόσταση από το έδαφος: Τσεκ. Σπορ οδική συμπεριφορά: Κι όμως, τσεκ και εδώ. Το Paceman διακηρύσσει προς όλες τις κατευθύνσεις πως ο σπορ χαρακτήρας δεν είναι αδύνατος για βαρύτερες και ψηλότερες κατασκευές. Για να πω την αλήθεια περίμενα πως ο έλεγχος του βάρους θα απέβαινε σε βάρος της άνεσης, αλλά δεν συμβαίνει στο ποσοστό που φαντάζεσαι. Τουλάχιστον δεν συμβαίνει όσο ο ρυθμός ανεβαίνει, εκεί δηλαδή που πραγματικά δεν θέλεις αναπηδήσεις και κοπανήματα. Στην πόλη, με χαμηλότερους ρυθμούς, το Paceman δεν θα σε ενθουσιάσει με τον τρόπο που διαχειρίζεται τις ανωμαλίες. Ούτε και εδώ κοπανάει βέβαια αλλά έχεις μια αχρείστη συνεχή πληροφόρηση για οποιαδήποτε λακκουβίτσα βρεθεί στο δρόμο σου και από το τιμόνι και από την ανάρτηση. Είναι γενικά σκληρό και όχι πολύ εύχρηστο. Το τιμόνι δεν κόβει και έχει βαριά αίσθηση. Αλλά από την άλλη  έχει εξαιρετική ακρίβεια και μπόλικη πληροφόρηση στους δρόμους της περιφέρειας.

Εκεί, σε αυτούς τους δρόμους, εκτιμάς περισσότερο το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, χωρίς συζήτηση. Το εμπρός μέρος έχει μεγάλο περιθώριο πρόσφυσης και το πίσω μέρος συμμετέχει ενεργά σε κάθε στροφή. Καταλαβαίνεις αμέσως την ισορροπία, μπορείς να επιδιώξεις το γλίστρημα και να το ζυγίσεις εύκολα στην είσοδο με το φρένο, ή με μετατόπιση βάρους από πριν. Χρειάζεται μόνο μια σοφή κατανομή της δύναμης του δεξιού σου ποδιού, ειδικά στις πιο σφιχτές στροφές, διαφορετικά θα αντιμετωπίσεις το αναπόφευκτο πρόβλημα της υποστροφής ισχύος και ένα μάλλον ισχυρό «τράβηγμα» του τιμονιού, αυτό που οι παππούδες στα καφενεία έχουν ονομάσει εύστοχα torque steering

Αυτό συμβαίνει βεβαίως διότι ο κινητήρας είναι πολύ ισχυρός και γεμάτος σε όλο το φάσμα στροφών. Πρόκειται για τον 1.6 τούρμπο με τους 184 PS και όχι για το δίλιτρο των 190 που φορά το χάτσμπακ Cooper S. Βλέπετε το Paceman είναι μια γενιά πίσω. Όπως και νάχει ο συγκεκριμένος κινητήρας αποδεικνύεται επαρκέστατος για τα κιλά του προσθιοκίνητου Paceman S. Το οποίο, επειδή ακριβώς είναι ελαφρύτερο από το ALL4 είναι και πιο γρήγορο. Φτάνει τα 100 km/h από στάση σε 7,6” έναντι 7,8” του τετρακίνητου. Τα 400 μέτρα έρχονται σε 15,6” (έναντι 15,8”), ενώ στα 1.000 μέτρα η διαφορά ανοίγει με 28,3” έναντι 28,7”. Ο λεβιές του κιβωτίου είναι ακριβής και με μικρές διαδρομές, έχει όμως μια τάση να σκαλώνει στις γρήγορες αλλαγές, ειδικά στα κατεβάσματα.

Άρα τελικά, πόσο «χρήσιμο» αυτοκίνητο είναι το MΙΝΙ Cooper S Paceman; Ελάχιστα. Δεν είναι εξίσου γρήγορο με ένα GTi αντίστοιχης τιμής, δεν έχει κάποια πραγματική χρησιμότητα εκτός δρόμου, αν εξαιρέσεις την ελαχιστοποίηση του άγχους μήπως βρεις από κάτω και δεν έχει και την πρακτικότητα ενός SUV. Είναι όμως πολύ ιδιαίτερο σχεδιαστικά, χωρίς σκέψη ένα από τα πιο διασκεδαστικά οδηγικά και φυσικά προσφέρει αυτό που για κάποιους είναι πολύτιμο: Τη διαφοροποίηση και το ανάλογο κύρος, με το ανάλογο κόστος, βεβαίως, βεβαίως. Σύμφωνοι δεν είναι τόσοι πολλοί, αλλά πάλι δε νομίζω πως η MINI περιμένει από το Paceman να κάνει τη διαφορά στις πωλήσεις της.  

Τι λέει το DRIVE
Ένα ξεχωριστό, ελαφρώς εκκεντρικό αυτοκίνητο, με «ψεύτικη» τοποθέτηση στα ψηλωμένα αφού έχει γνήσια σπορ συμπεριφορά κουπέ. Και όπως όλα τα «περίεργα» πράγματα, κοστίζει.
Τιμή από €32.706
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, turbo twin scroll, valvetronic, 184 PS/5.500 rpm, 24,5 kgm/1.700-4.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,6”
0-120 km/h 10,5”
0-140 km/h 13,8”
0-160 km/h 18,8”
0-400 m 15,6”
0-1.000 m 28,3”
30-50 km/h 3η 2,9”
50-80 km/h 4η 4,7”
80-110 km/h 5η 5,8”
110-140 km/h 6η 8,7”
Φρένα 100-0 km/h 37,3 m
Μέση κατανάλωση 9,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 139 g/km
Διαστάσεις 4.109 x 1.786 x 1.518
Βάρος 1.390 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube